Etter det jeg har forstått, etter å ha lest raskt gjennom disse linkene, så får du rewards på alle tre typer amex, grønn, gull, platinum. Gull og platinum må du ringe inn og melde deg inn, ( i hvert fall gjorde jeg det) med det grønne kortet koster det 100 kr. Med det grønne kortet er det neppe noen spesielle krav tror jeg. Det er kort for hvermannsen.
Takk for tips! Jeg kommer til å droppe EB Amex Plat og gå over til AmEx Gull samtidig som jeg starter min opptjeningsperiode hos BA til påske, så jeg får poengene for kjøp inn på "riktig" medlemskap. Jeg må bare sørge for at jeg overholder reglene for bruk av CT før jeg dropper mitt nåværende kort.
10 Membership Rewards-poeng = 1 Avios-poeng. Hvordan får man 10 rewards poeng på gull? Lage egen AMEX BA tråd?
Jeg vurderer å fly inn BA sølv etter at SAS har slaktet Eurobonus. Har 560 TP samlet opp ved å fly Qatar, så trenger egentlig bare fire flyvninger for å nå status. Til dere som kjenner BA bedre enn meg - Hva er beste/billigste måten å oppnå dette på? Jeg har kvalifiseringsperiode fram til 8. februar, men svar gjerne generelt også, så kan det komme flere til gode Mvh Einar
Sitter å titter litt BA etter at SAS sendte EB tilbake til 2003 nivå. Har skummet foilserien et glass på siden og lurer derfor på om jeg har forstått dette helt rett, eller om det jeg hadde i glasset var en smule sterkt: Om jeg har forstått kalkulatoren til BA rett, så vil jeg tjene inn 40 TP til LHR i CW, 210 TP til JFK i F og 210 TP til SFO i F (flys av AA). Er dette kun en vei eller får jeg det samme på returen? Om det siste er rett vil jeg jo tjene 920 TP på en TR OSL-JFK-SFO i CW og F, og da er jo langt over halvveis til BA Gold
Hva med en helg i Berlin via LHR? Det rimeligste er nok 2 t/r LHR. Riktig, kalkulatoren viser én vei.
Korrekt - og om du flyr LCY-JFK i CW med BAs A318 så får du F-opptjening til C-pris, funker ofte med kampanjer. Hadde selv OSL-HEL-LHR/LCY-JFK-BOS på ferietur i sommer, med retur JFK-LHR-OSL for under 10.000 kroner i CW. Når det er sagt så er det BA Sølv som er tingen. Fordelene med sølv vs gull er så marginale ifht. prisen at man ikke tar en MR bare for å komme fra sølv til gull.
Litt rart at man kan fly til SFO via LHR og JFK fra Stavanger i First (Business til LHR) for 30,000kr når man må betale rundt 22,000kr for en tur i Business til JFK? Ser forresten at AA flyr den siste strekningen fra JFK til SFO (150% i First?), som da totalt vil bety rundt 720 tier points på den turen? Hvis da kalkulatoren til BA regner på 1 vei og ikke tur/ retur.
Hva er billigste/raskeste/beste måte å skaffe seg 4 segmenter/flights med BA? Gjerne flightrun på en dag. OSL-LHR-?-LHR? Eller?
Jeg ville sjekket OSL-LHR-YYY-LHR-OSL der YYY eks. er MAN/AMS/BRU/CPH. Fordel med MAN er at du slipper security på LHR på returen (og muligens ved turnaround i MAN). Det er 560 TierPoints (4x140). Antall Avios er avhenger av fargen du har på evt. statuskort. Regnes kjapt ut her: http://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/public/en_no
Ja, 4! Og så vidt jeg har skjønt på informasjonen fra Fnate og andre, så skiller ikke BA mellom bookingklasser når det gjelder poeng, bare kabinklasser. Noe som er veldig behagelig å forholde seg til som kunde ...
TP skilles det på for economy (full/low), Avios er samme opptjening hos BA/AA/IB på alle economyklasser. På andre selskaper så er det varierende avios-opptjening avhengig av bookingklasse.