British Airways Executive Club - for DUMMIES (et konvertittkurs)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 28. nov 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå. Da tror jeg du trenger household account. Ulempen med hosehold account er at du ikke kan bruke poeng på andre enn medlemmene av household. (med forbehold om at jeg har misforstått grovt)
     
    Bjoern In America liker dette
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, i utgangspunktet ikke. Den er så gammel at jeg ville etterlyst på ba.com
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar Fnattis!
    Har du noe erfaring med å overføre avios til andre? Slik at hun overfører sine poeng til meg f.eks. før jeg
    bestiller, det går det? evt. hvor lang tid det tar?
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Høres dyrt ut. Hvorfor ikke gjøre to bookinger?

    http://www.britishairways.com/travel/share-avios/public/en_gb

    Edit: Hun har kanskje ikke nok Avios alene?
     
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Already claimed, så da får man vente litt og satse på at den dukker opp. Da jeg la inn BAEC nr så sto det at det var gyldig flight, kom opp hvor mange TP/Avios jeg ville få så.
     
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Må til San Francisco fra Bergen i slutten av mars, og har fått lov til å fly premium economy bort og business tilbake etter konstruktiv debatt med sjefen. SAS var da for dyre og valget falt på BA (er EBD og BAEC Silver). Jeg har rundt 100k avios på kontoen, og prøvde å oppgradere fra WTP til CW bortover, men var ingenting ledig foreløpig. Er det noen tid/dato før avreise at de evt. slipper flere avios-seter? Vil også prøve å oppgradere fra CW til First tilbake om det åpner seg opp...
     
    Fnate liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja og nei... Jeg hadde sjekket jevnlig, men på 2-ukers og 1-ukes merket hadde jeg sjekket ekstra jevnlig. De slipper seter hele tiden, men erfaringsvis mest på de to punktene.

    I First er det heller ikke så kritisk med hvilket sete man har. Alltid gøy med 1A første gangen. Men 5K er egentlig akkurat like fjongt og jeg gir beng nå.
    I CW er det faktisk verd pengene å betale ekstra for å sitte i andre etasje. (Det er Boeing 747 på San Fransisco ruten).

    Om alt skjærer seg, og du har dødslyst på CW bortover, så spør ved check-in om de har tilbud på oppkjøp. Hvis ikke, så spør igjen i London. Oppkjøp til First fra California funker imidlertid ikke.
     
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha @Fnate , sjekker fortløpende. De tilbød også oppgradering for penger, men det var rimelig ublu priser, tror de skulle ha 57 lapper for å oppgradere til CW frem og First tilbake, noe som ville kostet kanskje 15 lapper ved booking.
     
    Fnate liker dette
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Å ja, om du sjekker Upgrade for cash i Manage My Booking, så koster det ofte skjorta. Men spør på innsjekk. Det hender de selger det for betydelig mindre. Sånn om alt går galt. CW til F kan nok ofte være rundt USD700. Men WT+ - CW forestiller jeg meg at er mindre. Selv om jeg riktignok aldri har gjort akkurat det siste der.
     
  11. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at jeg skal fly BA A380 tilbake fra San Francisco den 29. mars, utifra hva jeg har funnet så er dette "jomfruturen" med A380 fra San Francisco. Har plukket 53A i CW og sjekker et par ganger om dagen om det er mulig med Avios oppgradering til First ;-)
     
    Herlov and Fnate like this.
  12. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Skal på en bonusreise til Asia med Avios-poeng i mai. Endte opp med å betale ganske mye penger (siden jeg ikke hadde nok Avios på kontoen). Vil man få avios for de pengene som ble betalt i tillegg for billettene? Lurer også på hvordan man kan forsikre en slik tur. Hva skjer om 1. leg er forsinket, og man mister flyet videre? Skal på en tilsvarende runde i Asia med CT med samme problemstilling. Kanskje @Fnate kan hjelpe?
     
    Fnate liker dette
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Steike, har prøvd omtrent hver time siste ukene å oppgradere fra WTP til Club World mellom LHR og SFO i morgen med Avios. Så kom jeg til online innsjekk og fikk beskjed om at "nei, det går ikke, må gjøres på flyplassen". Hmm tenkte jeg, hva skjer? Joda, gikk inn på bookingen og er da oppgradert til Club World gratis og må velge nytt sete. Har fulgt med på expertflyer som har vist rimelig full WTP, så det er sikkert årsaken. Dette blir bare helt Konge, bortsett fra at de beste setene allerede er tatt.
     
    Fnate liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Grattis!!!! Det er kule ting.

    Upgrade med Avios til vestkysten er for øvrig rimelig vanskelig.
     
    rkvalvaa liker dette
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Dessverre vil du ikke få Avios for denne turen. Hos SAS får du det på cash&miles. Ikke på BA.

    Mange reiseforsikringer har en klausul der du er forsikret for innhenting av reiserute gitt at du har 3 timer eller lenger Connection tid.

    God tur
     
    Hamburgersmauet liker dette
  16. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Takk @Fnate Har både Europeiske og AMEX, så da skulle jeg være dekket for slike uforutsatte hendelser.
     
    Fnate liker dette
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vi snakket om før, Fnate. Man får AVios/TP for slike bookinger på BA. ;) (Gjelder om man velger å bruke Avioser når man kommer til betalingsinfo i bookingløpet - husker ikke om det er andre veier til å bruke en mix).
     
    Hamburgersmauet liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men Anders da.... ;)

    Når du gjør en redemption booking så får du opp spørsmålet om du vil bruke færre miles og heller spe på med cash. Disse får du ikke Avios på.

    Om du derimot booker for cash og svarer OKAY, jeg sper på med 150.000 Avios for å spare 527,- kroner... Da får du Avios på bookingen
     
    AndersB and Hamburgersmauet like this.
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hiver inn et lite spørsmål her. Skal en tur til Toronto i mai/juni, men siden man jobber langt ned på rangstigen i staten er det economy som gjelder. Fikk imidlertid ja til å booke WT+ ettersom det faktisk var billigere enn eco. Litt usikker på om jeg skal selv klinke til med CE/CW om det kommer noen tilbud for upgrade senere i vår, men det får vi enn så lenge ligge. Derimot lurer jeg om noen har erfaringer med WT+? Ligger inne med 777 bort og 787 tilbake. Har BGO-LHR-YYZ-LHR-BGO.
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Mange av oss har desperat forsøkt å fly WT+, men få har lykkes...

    På naboforumet er det dog noen som har testet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116767&highlight=world+traveller

    En veldig positiv ting er at du får velge blant hovedretter fra business class
     

Del denne siden