Se der ja, glemte helt å søke på flyprat haha. Godt andre er observante! Et annet spørsmål, har aldri hatt connection på LHR, kun landet med kveldsflyet fra BGO og videre dagen etter. Lander med BA92 06.35 og skal i utgangspunktet videre til BGO med BA758 som går 7.55. Skudd i mørket eller mulighet for at det bør gå bra?
Kommer til å gå helt greit. Ikke mye tid å sløse bort, men helt greit. OM det skulle gå helt i stå med køer langt nedover gangene så tar du kontakt med flyplasspersonalet og får sikkert en Express Connection lapp (Fast Track).
God kok! Skal skrive rapport fra dreamlineren iallefall. Har også YTZ-YUL på planen, forvent rapport der og. Takk for gode svar
Av det jeg har lest rundt omkring så går WT+ på BAs 787 for å være veldig bra, i motsetning til WT som oppleves som trang på 787en.
Var det samme inntrykket jeg fikk også, så var veldig glad da jeg så at WT+ var billigere enn WT. Hadde nok betalt upgrade selv i etterkant, men greit å ta det på reiseregningen istedenfor Valgte egentlig ruten pga. dreamlineren, vi har jo alle lest om fnates turer i de andre maskinene så på tide å være før han i noe fra BA-verdenen
Jeg forsøkte meg på Dreamlineren tidligere, på EWR-ruta, men da dukket det opp en 777. Jeg jakter fremdeles på 787en til BA.
Har booket WT+ OSL-LHR-JFK-ORD-LHR-OSL for Microsoft Ignite i mai (også kjip arbeidsgiver som ikke aksepterer business class), og har lyst å oppgradere til Club. Men når jeg trykker på "upgrade with avios"-linkene i "Manage my booking" får jeg bare som svar: Noen som vet hvorfor? Og noen som har erfaring med om det lar seg løse? Skal ha nok poeng til oppgradering på alle legs, men det er først og fremst ORD-LHR (nattflyvning) jeg gjerne vil ha Club.
Noen som har fått testet ut CW på 787 ? Lurer på setevalg v/ vindu i Club på en 787 flyvning jeg skal ha i April fra ICN - LHR.. (ICN er ny 787 destinasjon nå i våres....) Ser Fnate gir 3 A/K (alt 7 A/K) tommelen opp..?
Velkommen til Bonusfeber Jeg har ikke testet selv enda, men de setene pleier å være en no-brainer ettersom de er veldig private og samtidig har direkte isle Access. (du slipper klatre over noens føtter.
Takk for den og velkomsthilsen, flott forum det her for oss som er ferske på 'BA siden..' ..det er ledig ennå på 3K sa da tar jeg den like godt!! Blir forøvrig min første 787 tur da jeg har holdt meg langt unna 'DY dreamlinere' (og andre early 787 operators.) så langt.. Er også i gang med klatring oppover i BAEC status, vil nå Gold etter sommeren i år ser det ut som .. Så får jeg se hva det betyr for min nåværende EBD status på sikt...
Hmm... Men det er jo en link til hver av leg'ene. Men tror du jeg får oppgradert hvis jeg ringer inn eller er det dødfødt?
Det er en limitation i datasystemet deres som gjør at online Upgrade ikke er mulig om reisen inneholder et leg som ikke er operert av BA. Dette stemmer 100%. Du kan altså fortsatt oppgradere, og for samme antall poeng, men du må ringe inn. For å finne ut om det er ledig kan du fremdeles bruke BA.com og søke etter awardbilletter på den datoen og strekningen du vil oppgradere. Husk å søke på klassen du vil oppgradere TIL. Safe travels!
Oppfølging her: Sjekket på ba.com på awardseter og fant ingenting bortsett fra T/R LHR. Men ringte inn og fikk oppgradert OSL-LHR-JFK og da også LHR-OSL på returen. Alt til den nette sum av 25.000 avios og 421,- i avgifter. Så jeg er rimelig fornøyd selv om jeg ikke fikk oppgradert til Club på ORD-LHR som er nattflyvning. Tror noen det er mulighet for oppgradering ved boarding/gate med f.eks. avios? Og får jeg ikke valgt seter før ved innsjekk? Skulle gjerne sittet i "annen etage" på 747-fuglen... Men for pokker, første gang jeg flyr business long-haul, så jeg gleder meg som en unge! Har fulgt med her lenge og lest med misunnelse hva man kan forvente seg av service både på bakken og i luften. Så får vi se om det blir bra. Får vel kanskje lage et lite reisebrev også da når man er førstereisgutt på Club og skal på Microsofts største konferanse ever, MS Ignite. Forløpig påmeldt rundt 300 norske, men totalt over 17.000 stykker! Er visstnok et sinnsvakt stort konferanseområde på McCormick Place. Bare det å gå rundt der fordrer gode sko og gode "connectiontider" til de forskjellige sesjonene. Tar forresten også imot tips og triks man som førstereisgutt i Club må huske på å få med seg eller spørre om.
Men de selger ofte upgrade i check in på flyplassen. Spør ved innsjekking. I tillegg er det om å gjøre å sjekke tilgjengelighet jevnlig da det kan endre seg. Særlig 1-2 uker før
@Fnate Har et kjapt spørsmål. Vurderer å klaske inn upgrade til CW på turen til YYZ hvis prisen ikke er alt for gale, men nå ligger prisen for upgrade på 44 gærninger. Hva er grunnen til en slik prising? T/R i CW ligger på rundt 24K hvis kjøpt direkte i CW i dag. Hvis jeg har forstått opplegget riktig vil tilbud til en billigere penge komme hvis kabinen nærmer seg full?
Det hender at Upgrade for cash prisene er helt amok. Jeg mistenker at siden du oppgraderer fra WT+ (som er semi-fleksibel) så forsøker systemet å oppgradere deg til en CW billett med samme fleksibilitet. Det er bare gjetting, men en mistanke. Jeg ville ventet til du sjekker inn. Spør først på OSL og om ikke det funker, så spør på LHR.
Aah var samme mistanke. Booket WT+ bare for å være sikker på at turen over dammen ikke blir for kjip, samt at det var billigere enn WT. Siden du tross alt er flink å hjelpe en jomfru i nød som flyr BA LH for første gang... Har tenkt å booke SFO i september (sikre sølv første året), er det mulig å oppgradere fra laveste eco til CW? Ikke helt forstått opplegget, selv om du har presisert det godt i konvertittkurset.