Hei Bestilte en billett I CE tur/retur LHR her om dagen og så at man måtte betale for å reservere sete? Er dett noe nytt BA har begynt med eller har det vært en stund? Mener å huske jeg ikke betalte for å reservere sete sist jeg fløy CE!
Vet ikke når det ble innført, men det har i hvert fall vært slik i alle klasser utenom First de siste årene.
Ja, det er det faktisk. Unntakene er: - Full flex billetter - Sølv og gullkort innehavere - Bronsekort kan velge 72 timer før avreise På den andre siden er alle setene i CE rimelig greie.
Det er sjelden jeg hjelper jomfruer som heter Otto, altså Ja, dette er mulig. Men kun for cash på flyplassen. Det er litt ymse med prisen og om det er tilgjengelig. Men du må nok regne med 6-7.000,-. For poeng kan du kun oppgradere en klasse.
@Fnate , i og med du sitter med førstehåndskunnskap hos BA kaster jeg meg på spørsmålsrunden. Jeg og en kompis skal til NYC på konsert i sommer og har revet i CW en vei. Skal fly BA115, 747-400 på upper deck, og valgte først 63 A og B, men endret til 63A og 64A. Spørsmålet er om det er åpning så man kan snakke sammen mellom 63 A/B, og evt sett litt ut fra 63B? Hvis man likevel ikke får snakket og sett ut så frister det mest med to vinduseter. Gleder meg til å prøve BA CW, selv om jeg synes det er tight connection på LHR med 1t 25min. Rekker vi loungen? Håper BA763 lander litt før oppsatt tid.
Frister meg til å svare siden jeg nylig satt i 63B ;-) Med A/B seter sitter man ansikt til ansikt, med en skjerm som kan tas opp/ned, så passer veldig greit om man reiser med noen man kjenner. Er vel en del bilder av disse setene i diverse trip reports.
Jeg hadde nok følt det som "litt trangt", spesielt om jeg var på tur for å kose meg. Det kommer selvsagt an på når BA763 lander, kø i security, etc. etc. Hvis de evt. tar bagasjen din til side for ekstra sjekk, kan det ta tid. Mener det var @Fnate som rapporterte om at det hadde tatt han 40(!!) minutter en gang, og vente på at noen skulle gå gjennom bagasjen hans.
Hadde tight connection på LHR i påsken (kl. 13:05 til 14:20). Litt sent ut fra Oslo på BA763 og holding i London gjorde at vi hadde under en time på LHR. Det ble rett fra 763, gjennom security (nesten ikke kø!) og til boarding. Returen var litt bedre tid, men med B-gate og det vanlige surret i security så droppet vi lounge siden OSL-flyet hadde bussgate. Noen tips: Er du dritheldig lander Oslo-flyet på T5B (eller C), og da er det stor sannsynlighet for at du slipper gjennom security på B eller C - sjekk det og gjør det Det er lounge på T5B så bruk den om BA115 går fra B eller C (tar kun 10 minutter fra loungen T5B til C-gates) - da har du bedre kontroll, og B-loungen er normalt roligere Det er stas å sitte på upper-deck og drikke boblevann før avgang så ikke sitt for lenge i loungen Har du retur fra JFK i CW? I så fall husk at de har egen middagsbuffet for de som har CW-billetter der. Var stråååålende service i "supper-room" på torsdag, og betjeningen pushet vin og portvin til den store gullmedaljen. Som nevnt - A/B eller J/K er fine seter om man er to og skal reise sammen. Greit å snakke og du ser også ut fra B-setet. Rad 62 er best, 64 er en god nummer to.
Takk for mange gode tips. 62 er opptatt, men 63 og 64 er ledig. Da anbefaler du 64 A/B skjønner jeg. Ble bare Eco fra JFK, hvis ikke vi får en billig oppgradering på flyplassen. Hvor og når får man sjekket hvor BA 764 ankommer og 115 går fra? Er det egen transfer security på T5B?
Ja, 64A har tilgang til midtgangen uten å klatre over beina på naboen, så kjør på den. Det er egen transfersecurity på både B og C, men du slipper kun gjennom på B dersom flyet går fra B eller C, du slipper kun gjennom på C dersom flyet går fra C. Dersom du kommer inn på C og flyet går fra C så bruk security på C, før du bruker "walkway" til terminal B-loungen. Du vet ikke hvor du ankommer før du står på gate. Gate tildeles normalt plutselig, og noen ganger etter at du har landet. Lander du fra Oslo på B eller C så sjekk tavlene eller spør i security FØR du går ned til toget. Vedr. avgang for BA115 så står det normalt "Will depart from B", ellers så spør du transfersjekken eller i loungen, konkret gate kommer normalt opp ca 2 timer før avgang. Viktig ved bruk av toget mellom terminalene - bruk det KUN som angitt under: Avreise: A -> B -> C Ankomst: C -> B -> A Walkway kan du bruke begge veier uten å havne på feil side av security
Er det noen som har noe erfaring med bruk av annet statuskort for loungetilgang enn det man har i bookingen? Siden jeg må ha 4 BA-flighter for å få sølv/gull, tenkte jeg å bruke Topbonus Gold for å få tilgang til lounger i OSL/LHR og MAD på den "sølvutløsende" BA-turen. På billetten vil det selvsagt stå BA Blue i og med at jeg skal få ført flightene på BA-kontoen. Kan jeg forvente meg mye krangling på dette?
Problemet kan ofte være at denne tastingen gjør at de legger inn AB-kortet i bookingen din og dermed også poengopptjeningen (selvopplevd flere ganger), til tross for at jeg spesifikt har bedt de om å IKKE gjøre det..
Ja, det er jo det som er marerittet, da. Med tanke på at 90 % av hensikten med turen er å få de 4 BA-leggene raskest mulig. Men man kan vel muligens gå tidlig til gate eller innom en serviceskranke etter loungen og få de til å dobbeltsjekke at alt er på stell og at riktig medlemskap er ført i bookingen.
TP-run-tips: Finnair selger I-klasse OSL-HEL-LHR en vei for 2900 kroner; det gir 120 TP dersom man trenger mer enn de 80 TPene man får OSL-LHR-OSL til samme pris
Mistanken din var berettiget. Jeg ønsker upgrade fra WT+ som er selling class T (semi-flex). Når jeg så går inn og velger upgrade for cash blir jeg dasket rett inn i selling class D som er full flex i biz. Fikk beskjed om at det var mulig å få selling class I (Laveste prisklasse i biz) men da måtte jeg enten ringe den gjengen her: https://www.britishairways.com/travel/contact-executive-club/execclub/_gf/en_no eller ta det på BGO eller LHR ved avreise. Når jeg skal til San Diego rett over nyttår tar jeg heller forskudd på reiseutgifter og klinker inn rett i biz, det her gidder jeg ikke en gang til haha.
Fortsatt nada, nettsidene hevder jeg har claimet flighten også... Samme gjelder for da jeg fløy JNB-LVI-JNB for halvannen år siden, la inn i bookingen, BAEC nr sto på BP, claimet også i ettertid da den aldri dukket opp men fikk beskjed om at det allerede var gjort. Såeh, 0TP og 0Avios er status