British Airways Executive Club - for DUMMIES (et konvertittkurs)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 28. nov 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da hadde jeg tatt en telefon og forsøkt oppklare. 80010040
     
    Henshaw liker dette
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    ...evt send manuell henvendelse via web-skjemaet. Jeg fikk 0/0 en gang de surret med bookingklasser og trodde det var award. Claim via vanlig skjema funket ikke, ble avslått automatisk. Med vanlig kontakt-skjema kom det raskt.
     
  3. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen muligheter for å få endret det tilbake viss man oppdager det etter at reisen er over, eller er "toget gått"?
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i allefall vanskelig.. Forsøkte en gang med Qatar sitt program. De krevde skriftlig bekreftelse fra AB om at poengene var fjernet fra den kontoen.
     
    sitrus liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Minner om at nye uttak- og opptjeningsregler straks er gyldige, men de gamle gjelder på billetter som allerede er kjøpt. Dvs. for noen billettklasser og de med sølvstatus (hvis jeg ikke husker feil) kan de lønne seg å kjøpe i dag og ikke om noen dager dersom man fokuserer på maks Avioser. TP-opptjening på billigste billettene går også ned. Noen typer uttak blir billigere så enkelte ting kan det lønne seg å vente med.
     
    Fnate liker dette
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen ruter som det for oss nordmenn kan være lurt å vente med å booke? Hvordan blir det med f. eks. uttak til LHR fra Norge?
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Prisen der blir den samme eller lavere. Se vedlagte PDF med tur/retur priser før og etter 28/4. Det er langruter i business og First som blør skikkelig.
     

    Attached Files:

    Bjoern In America liker dette
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er det flere nivåer av Gull kort hos BA?
    Hva skiller evt. disse nivåene?
    @Fnate
    @Bjørn Helge
     
  9. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et gullnivå, men flere offisielle fordeler om du tjener opp mye tierpoints:
    1500 TP - vanlig gull
    2500 TP - en upgrade for to
    3500 TP - to upgrade for one
    5000 TP - tilgang til concorde room selv om du ikke flyr F
    5000 TP - to sølvkort og et gullkort du kan gi bort

    I tillegg har man lifetime gold når man når 35000TP

    Se detaljer nederst her:
    http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/tiers-and-benefits/gold-benefits
     
    Bjoern In America liker dette
  11. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm... ref ytterligere TP fordeler med Gull.... antar da at fordelene her inkl. upgrade vouchers ved hhv. 2500 og 3500 TP's må opptjenes innenfor medlemmets aktuelle TP-periode ..stemmer ikke det?
     
    Bjoern In America liker dette
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, ja. Innenfor opptjeningsåret.
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Legg til at du kan ha med deg 2 gjester i loungen ved 5000TP. Da får du en midt imellomstatus som heter Gold Guest List. Denne kan så fornyes med "bare" 3000TP i neste opptjeningsperiode.
     
    AcroN liker dette
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hei

    Skal til YYZ om ikke så lenge. På returen, som opprinnelig var en 787 og som nå er byttet til en 772, kan jeg bruke avios for upgrade.

    For det første, er 27000 avios en good deal for upgrade på YYZ-LHR-BGO eller bør jeg sjanse på at det kan bli "billigere?"

    For det andre, og som jeg egentlig er mest interessert i, så får jeg følgende melding:

    You don't have enough Avios for this upgrade. You currently have 5792 Avios. You may be able to make up the shortfall by purchasing extra Avios subject to a purchase limlit of 20000 Avios in a calendar year.

    Man kan strengt tatt kjøpe 35.000 avios i et kalenderår, men slik jeg forstår den meldingen kan kun 20.000 av de brukes på upgrade? Er snakk om WT+(betalt av jobben) til CW(som jeg da betaler selv).

    Helt ny på det her, så any help tas godt imot :)
     
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt så er Avios-upgrades fast pris så den endres ikke, det er differansen på en award i CE og Y+. På nattflight ville jeg oppgradert, for jeg sover godt ombord.

    Hvis du dropper upgrade på LHR-BGO så kommer du bedre ut av det rent avios-messig (YYZ-LHR er 24.000 i upgrade på off-peak), du må ringe inn for en upgrade da. Kommer antagelig noen 100-lapper i tillegg i avgifter.

    Merk: awardseter er mangelvare så det kan fort være borte om du må kjøpe avioser og vente på dem (vet ikke hvor lang tid det tar før de postes på konto) Det med 20.000 er antagelig en trykkfeil, men du burde uansett ha nok til YYZ-LHR
     
    OttoL liker dette
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for godt svar. Jeg kjørte inn på CW og CE. Har flydd CE flere ganger men første gang jeg er i CW. Hadde egentlig latt upgrade ligge siden returen skulle være med en 787, men nå har de altså satt inn en 772 og dagen etter gir deg meg mulighet for upgrade. Tilfeldig? Jaja, klager ikke.

    Som du sa, det med 20.000 avios i grense var nok en skriveleif.
     
  17. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at de er på kontoen umiddelbart.
     
    OttoL liker dette
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Logget inn og ut og så var de der.
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da er innføringskurset (PDF'en) i post #1 oppdatert til å reflektere endringene i Executive Club. Så nå er alt up to date
     
    AndersB liker dette

Del denne siden