...evt send manuell henvendelse via web-skjemaet. Jeg fikk 0/0 en gang de surret med bookingklasser og trodde det var award. Claim via vanlig skjema funket ikke, ble avslått automatisk. Med vanlig kontakt-skjema kom det raskt.
Er det noen muligheter for å få endret det tilbake viss man oppdager det etter at reisen er over, eller er "toget gått"?
Det er i allefall vanskelig.. Forsøkte en gang med Qatar sitt program. De krevde skriftlig bekreftelse fra AB om at poengene var fjernet fra den kontoen.
Minner om at nye uttak- og opptjeningsregler straks er gyldige, men de gamle gjelder på billetter som allerede er kjøpt. Dvs. for noen billettklasser og de med sølvstatus (hvis jeg ikke husker feil) kan de lønne seg å kjøpe i dag og ikke om noen dager dersom man fokuserer på maks Avioser. TP-opptjening på billigste billettene går også ned. Noen typer uttak blir billigere så enkelte ting kan det lønne seg å vente med.
Er det noen ruter som det for oss nordmenn kan være lurt å vente med å booke? Hvordan blir det med f. eks. uttak til LHR fra Norge?
Prisen der blir den samme eller lavere. Se vedlagte PDF med tur/retur priser før og etter 28/4. Det er langruter i business og First som blør skikkelig.
Fin oversikt! Håper Mr Roald ikke har dette som mal for endringer (ref intervju http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...e-de-beste-spillfantastene-ombord/a/23444462/)
Det er et gullnivå, men flere offisielle fordeler om du tjener opp mye tierpoints: 1500 TP - vanlig gull 2500 TP - en upgrade for to 3500 TP - to upgrade for one 5000 TP - tilgang til concorde room selv om du ikke flyr F 5000 TP - to sølvkort og et gullkort du kan gi bort I tillegg har man lifetime gold når man når 35000TP Se detaljer nederst her: http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/tiers-and-benefits/gold-benefits
Hmm... ref ytterligere TP fordeler med Gull.... antar da at fordelene her inkl. upgrade vouchers ved hhv. 2500 og 3500 TP's må opptjenes innenfor medlemmets aktuelle TP-periode ..stemmer ikke det?
Legg til at du kan ha med deg 2 gjester i loungen ved 5000TP. Da får du en midt imellomstatus som heter Gold Guest List. Denne kan så fornyes med "bare" 3000TP i neste opptjeningsperiode.
Hei Skal til YYZ om ikke så lenge. På returen, som opprinnelig var en 787 og som nå er byttet til en 772, kan jeg bruke avios for upgrade. For det første, er 27000 avios en good deal for upgrade på YYZ-LHR-BGO eller bør jeg sjanse på at det kan bli "billigere?" For det andre, og som jeg egentlig er mest interessert i, så får jeg følgende melding: You don't have enough Avios for this upgrade. You currently have 5792 Avios. You may be able to make up the shortfall by purchasing extra Avios subject to a purchase limlit of 20000 Avios in a calendar year. Man kan strengt tatt kjøpe 35.000 avios i et kalenderår, men slik jeg forstår den meldingen kan kun 20.000 av de brukes på upgrade? Er snakk om WT+(betalt av jobben) til CW(som jeg da betaler selv). Helt ny på det her, så any help tas godt imot
Generelt så er Avios-upgrades fast pris så den endres ikke, det er differansen på en award i CE og Y+. På nattflight ville jeg oppgradert, for jeg sover godt ombord. Hvis du dropper upgrade på LHR-BGO så kommer du bedre ut av det rent avios-messig (YYZ-LHR er 24.000 i upgrade på off-peak), du må ringe inn for en upgrade da. Kommer antagelig noen 100-lapper i tillegg i avgifter. Merk: awardseter er mangelvare så det kan fort være borte om du må kjøpe avioser og vente på dem (vet ikke hvor lang tid det tar før de postes på konto) Det med 20.000 er antagelig en trykkfeil, men du burde uansett ha nok til YYZ-LHR
Takk for godt svar. Jeg kjørte inn på CW og CE. Har flydd CE flere ganger men første gang jeg er i CW. Hadde egentlig latt upgrade ligge siden returen skulle være med en 787, men nå har de altså satt inn en 772 og dagen etter gir deg meg mulighet for upgrade. Tilfeldig? Jaja, klager ikke. Som du sa, det med 20.000 avios i grense var nok en skriveleif.
Da er innføringskurset (PDF'en) i post #1 oppdatert til å reflektere endringene i Executive Club. Så nå er alt up to date