For statistikken sin del, kan du si hvilken rute dette var på + pris? WTP til CW eller CW til F? Ble det gjort i transit på LHR?
CW - F LHR - SFO. I transit på LHR. Det er et billettkontor i businessloungen. £689. Fikk Avios-opptjening etter ny kabin.
Fin tur over dammen i går, SFO-LHR. Sete 53A/K i CW kan anbefales på A380. Veldig isolert fra andre, 3 vindu og flust med langringsplass i boksene under vindu. Fri tilgang til midtgang uten å måtte tråkke over beina på en sovende nabo. I transit på LHR traff jeg en hel gjeng fra naboforumet businessclass.se. De var på dagstur for å tømme Galleries First for skumpa. Så ut som de ikke lyktes, men gjorde et hederlig forsøk. Slo av en prat med dem. De oppfordret meg til å lage en profil hos BC også, hvilket jeg gjorde, men ser ikke ut som jeg blir medlem der med det første:
Noen som vet hvordan BA er på kompensasjon for dårlig kundeservice? Sendte nettopp en klage på appaling crew i First... Håper på noen Avios i komp...
Med mindre du har en soleklar sak med gode "bevis", tviler jeg på at du får annet enn et standard svar. Avios-komp er nok forbedret bort i tråd med Alex Cruzs kostkuttefokus. Hva skjedde? Vi kan ikke tilby Avios, men masse sympati og medfølelse vil nok vanke.
Du vil nok få en beskjed om at tilbakemeldingen blir tatt videre til den ansvarlige og så en sincere apology og at forhåpentligvis vil du fly BA igjen åkke som.
BA kjører noen ok (les: billigere enn vanlig) priser i biz til USA akkurat nå. LAX for ~15k, BOS 12,5k ++ Fant noen tilsvarende priser forrige helg også. Muligheter for å kombinere med AA-metall. Edit: jmf tråd på flyertalk: visstnok en sales fare som var gyldig forrige helg, og som nå er tilbake (med bestillingsfrist 8. mai)
Bestilte businessbilletter til BOS om torsdag for fruen og meg med avreise i juli. Hadde jeg ventet litt hadde jeg spart kr 5000. Ergerlig
Jaja. Klage kan man iallfall ikke gjøre: Passer jo da veldig bra at BA kutter BGO, men men. En kan jo lure på hvorfor de lot folk som reiste på mandagen få utvidet statusen med 2 år. Utenom litt mer slalom mellom folk enn ellers var det ikke allverdens av krise på LHR den dagen for min del iallfall.
Hva skjer om du får 40 TP ekstra? Får du da gull i et ekstra år eller går du ned til vanlig opptjeningstid?
Grensen for sølv er 600TP, så slipper å tenke på at jeg mangler 40TP. Ellers gjelder nok vanlige regler, så hadde røket rett ned til sølv igjen i november 18 om jeg hadde, mot formodning, flydd til gull innehverende opptjeningsår.
Noen som har tips til hva å bruke 32.000 Avios på? Nå som de kutter helt fra SVG, så vet jeg ikke helt hva jeg skal med dette. Skjer ikke så mye i London at jeg føler for å fly annenhver helg fremover heller. Et alternativ er kanskje å bruke det innenriks med f.eks Qantas eller American, men det er forsåvidt ikke der jeg fly mest akkurat. Og det er vel blitt litt devaluert også?
Om du skal til Asia snart er Cathay Pacific et godt alternativ. Elendig avkastning på AA. Eventuelt kjøpe 88.000 avios og booke en vei i Cathay F til HKG fra Europa
Hvis du vil vestover, benytt deg av dette tilbudet, og oppgrader en vei for 30k avios (off-peak). Ellers er Cathay intra-Asia som nevnt god verdi, f.eks. 40k avios t/r HKG-SIN i biz. Kombiner det med QR OSL-SIN (akkurat nå ned mot 13,8k NOK, forhåpentligvis billigere ved neste salg), og du har en fin Asia-tur i C for en ok pris, og du får nesten OW Sapphire i samme slengen
Hvis noen her er på jakt etter et decent Tier Points-run her, så er dette en ganske bra deal (sakset fra Flyertalk): Skal gi 1020 TPs (godt på vei til BA Gold) med mulighet for bl.a. AY A350, BA CW upper deck og AA domestic F.