BA: OSL-LAX/SFO/SJC fra 5500,- WT+

Tråd i 'Reisedeals' startet av boatc, 24. juli 2017.

  1. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Are, Sindre, Chrisbgg and 4 others like this.
  2. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk!
    Har noen klart å finne prisene i ITA Matrix? Jeg finner dem bare på Google Flights...
    Hadde vært interessant å lese fare-rulesene...

    Edit: Aha! Shorthaul-flyvningene er i eco! Det er kun longhaul-delen som er i Y+...
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer. Sammenlignet med SAS plus er det hverken FT eller lounge inkludert i WTP. Synes utenom det at BA sin WTP er helt på linje med sas plus på langdistanse. Prisen er det heller ingenting å utsette på.
     
  4. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg liker ikke Y+ og har status uansett - men dette kan potensielt være interessant dersom man får oppgradert til business...
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Business hos BA? Må vel være det mest nitriste biz-produktet som fins der ute.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Enkel løsning er å ikke fly de da hvis du synes det. :cool:
     
    TravelManBiz liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    UUA har generelt sett dårlig tilgjengelighet til vestkysten, men planlegger man langt frem i tid burde det ikke by på noen problem.

    NB: Book and upgrade funker ikke med disse prisene.
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør jeg heller ikke, men dette er jo et faktum, ikke en subjektiv mening :)
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Deg om det.
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hæ? Hvilken bookingklasse er dette da, om du mener det ikke er mulig?
     
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Alle booking klasser i WT+ kan vel oppgraderes til C og samme med C til F. Det er bare fra WT der ikke alle booking klasser er godkjent. Kjøper du en WT+ billett så koster oppgraderingen ca 100,- NOK i ekstra avgifter og 24.000 Avios en hvei fra LHR til ORD f. eks Dette er en god bruk av Avios poengene etter min mening:)

    Dere tjener jo poeng samtidig på turen og ved Avios booster så tjener man nesten inn de poengene man bruker til oppgraderingen. Da kan man få business til USA for 5-6000 og noen tusen Avios:D
     
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Snakker om book with money, upgrade with avios. Tror du misforstår :)

    Når du bruker book with money, upgrade with avios får du ikke billigste klasse i WTP og følgelig blir det 2-3 ganger så dyrt. Mao må du bestille billetten i WTP først og så oppgradere etterpå.
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, sorry:)

    Jeg sjekker først prisene i WT+ og deretter sjekker jeg tilgjengelighet i C på samme flightene. Da er det bare å bestille og ringe BA Executive Club etter dette og oppgradere billetten til C. Dette er jo akkurat det du har skrevet også:)

    Gjorde dette seinest i Mars til ORD og hjem via JFK. Hvorfor ønsker noen å bruke book with money upgrade with avios når den andre metoden er bedre?

    BA har jo også 24t cooling period hvis tilgjengeligheten i C med Avios skulle forsvinne etter booking av WT+
     
    OttoL liker dette
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tolket deg dit hen at du mente det ikke var mulig. Book-and-upgrade i samme transaksjon på weben har vært helt i limbo i lang tid. Pleide å funke med alle priser før. Enten får man helt koko pris, eller så får man rett pris, men så tryner det med feilmelding. Har hvertfall vært sånn for meg siste året (eller noe sånn), og det er samme problem på OnBusiness oppgraderinger også på WT+ til C.
     
    OttoL liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Må man ringe da? Har fikset det via nettet før uten problemer. Riktignok 2 år siden, men lell.
     
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan sikkert gjøre det på nettet også. Men jeg personlig synes det er bedre å ringe dem og gjøre det via telefonen. Ofte ringer jeg Singapore eller USA hvis det er utenfor arbeidstid i Norge. Har i hvert fall gjort dette flere ganger nå allerede.
     
    OttoL liker dette
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering på nett funker kanskje innimellom om du gjør det i kjøpsøyeblikket og du skal oppgradere alle legs (min erfaring siste året). Skjærer seg ofte med oppgradering i kjøpsøyeblikket, så da blir det til oppgradere av longhaul pr. telefon. Bruker gull-nummeret i UK (Manchester callsenter), de pleier å fikse tingene veldig kjapt og har lang åpningstid ifht. Bremen.
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ah ok. Har som regel fint greid å ordne det med en gang billetten er booket.

    Manchester (Og Newcastle) skal snart outsources btw.
     

Del denne siden