Ny runde med fine priser i World Traveller Plus hos BA, finner tilgjengelighet allerede i september. Finner også en del award-seter i CW for de som har litt avios til overs for UuA. https://www.google.no/flights/#search;f=OSL,TRF,RYG;t=LAX,SJC,SFO;d=2017-09-27;r=2017-10-02;sc=p EDIT: Tilsvarende priser også til EWR, BOS, IAD mm
Tusen takk! Har noen klart å finne prisene i ITA Matrix? Jeg finner dem bare på Google Flights... Hadde vært interessant å lese fare-rulesene... Edit: Aha! Shorthaul-flyvningene er i eco! Det er kun longhaul-delen som er i Y+...
Det stemmer. Sammenlignet med SAS plus er det hverken FT eller lounge inkludert i WTP. Synes utenom det at BA sin WTP er helt på linje med sas plus på langdistanse. Prisen er det heller ingenting å utsette på.
Jeg liker ikke Y+ og har status uansett - men dette kan potensielt være interessant dersom man får oppgradert til business...
UUA har generelt sett dårlig tilgjengelighet til vestkysten, men planlegger man langt frem i tid burde det ikke by på noen problem. NB: Book and upgrade funker ikke med disse prisene.
Alle booking klasser i WT+ kan vel oppgraderes til C og samme med C til F. Det er bare fra WT der ikke alle booking klasser er godkjent. Kjøper du en WT+ billett så koster oppgraderingen ca 100,- NOK i ekstra avgifter og 24.000 Avios en hvei fra LHR til ORD f. eks Dette er en god bruk av Avios poengene etter min mening Dere tjener jo poeng samtidig på turen og ved Avios booster så tjener man nesten inn de poengene man bruker til oppgraderingen. Da kan man få business til USA for 5-6000 og noen tusen Avios
Snakker om book with money, upgrade with avios. Tror du misforstår Når du bruker book with money, upgrade with avios får du ikke billigste klasse i WTP og følgelig blir det 2-3 ganger så dyrt. Mao må du bestille billetten i WTP først og så oppgradere etterpå.
Ja, sorry Jeg sjekker først prisene i WT+ og deretter sjekker jeg tilgjengelighet i C på samme flightene. Da er det bare å bestille og ringe BA Executive Club etter dette og oppgradere billetten til C. Dette er jo akkurat det du har skrevet også Gjorde dette seinest i Mars til ORD og hjem via JFK. Hvorfor ønsker noen å bruke book with money upgrade with avios når den andre metoden er bedre? BA har jo også 24t cooling period hvis tilgjengeligheten i C med Avios skulle forsvinne etter booking av WT+
Ja, jeg tolket deg dit hen at du mente det ikke var mulig. Book-and-upgrade i samme transaksjon på weben har vært helt i limbo i lang tid. Pleide å funke med alle priser før. Enten får man helt koko pris, eller så får man rett pris, men så tryner det med feilmelding. Har hvertfall vært sånn for meg siste året (eller noe sånn), og det er samme problem på OnBusiness oppgraderinger også på WT+ til C.
Går trenden hos BA riktig vei? Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways - Flyprat. Generelt om å reise med BA - Flyprat.
Du kan sikkert gjøre det på nettet også. Men jeg personlig synes det er bedre å ringe dem og gjøre det via telefonen. Ofte ringer jeg Singapore eller USA hvis det er utenfor arbeidstid i Norge. Har i hvert fall gjort dette flere ganger nå allerede.
Oppgradering på nett funker kanskje innimellom om du gjør det i kjøpsøyeblikket og du skal oppgradere alle legs (min erfaring siste året). Skjærer seg ofte med oppgradering i kjøpsøyeblikket, så da blir det til oppgradere av longhaul pr. telefon. Bruker gull-nummeret i UK (Manchester callsenter), de pleier å fikse tingene veldig kjapt og har lang åpningstid ifht. Bremen.
Ah ok. Har som regel fint greid å ordne det med en gang billetten er booket. Manchester (Og Newcastle) skal snart outsources btw.