British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Åja sånn ja. Da er vi på bølgelengde :)
     
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg akkurat lagt på telefonen med BA etter å ha fullført min bestilling for påsken 2019. Jeg har booket GOT-HEL-LHR-PHL-MIA og retur MIA-JFK-LHR-HEL-GOT. Alle flighter er i C med AY, BA og AA unntatt flighten mellom LHR og PHL. På denne brukte jeg 20.000 Avios for å oppgradere til F på BA og fikk sete 1A som er reservert for gull medlemmer på 747. Ingen ekstra avgifter for oppgraderingen heller.:)

    Som noen av dere er klar over bytter AA ofte på tidene på flighter og de kansellerer ofte. Hvis dette skjer har jeg da en mulighet til å bytte til OSL som avreise og ankomstflyplass uten ekstra avgifter.

    Totalt for disse 8 flyturene betalte jeg 11.791,- NOK som jeg synes er en veldig bra pris. Mellom HEL og LHR og tilbake skal jeg fly med AY på A350. På JFK-LHR er det også 747 på BA i 2 etasje:) Og flightene med AA i USA er på 767 og 757.

    Denne turen tjener jeg da 31800 Avios på og 600 Tier Points. Gull medlemmer på BA får 100% bonus på Avios opptjening. Gleder meg også til å prøve Concorde Room på LHR:D
     
  3. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for info om en meget kreativ og fin reise som gir god bonus på BA kortet. Gjennomførte du hele bookingen på tlf? Hva er gebyret BA tar for manuelle bookinger?

    Ser selv på søk i mars at det er vesentlig rimeligere om en velger å starte i Sverige. Fant da reise til Miami med retur fra NY til 13500 som også er en god pris i business. Ser kampanjen med booking via BA varer ut morgendagen. Så får en ta turen til Sverige som en ekstra ferie i ferien.

    Ha en super reise når den tid kommer.
     
    Last edited: 25. nov 2018
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Denne kampanjen varer kun i romjulen, påsken og hele sommeren fra 25 juni til 5 september. Så her kan man få tur til Miami i sommer for 10-11.000 per person som er veldig bra.
    Nå er jeg gull medlem på BA og ringer da gull nummeret. Jeg betaler aldri noe booking gebyr på disse reisene da de ikke kan bestilles online. Pleier å begynne med å si at jeg vil booke en reise som jeg ikke kan bestille online. Jeg gir dem da alle flightene leg for leg som de da legger inn og priser opp billetten. Jeg passer på å alltid booke med BA nummer på flighten da dette gir flere Avios poeng.

    Vi tar dette som en familietur først og jeg reiser da til Gøteborg med familien 2 dager før avreise. Så kjører kona meg til Landvetter når de skal hjemover:)

    På hjemreisen lander jeg på ettermiddagen på GOT og da er der ingen tog. Jeg har da bestilt en separat bonustur i SAS fra GOT til OSL via ARN for 259,- og 12.000 poeng i plus:D

    Jeg sjekket også F tilgjengelighet før jeg ringte og visste at det var ledig på utreisen. Agenten ordnet da oppgraderingen til F samtidig som vi booket billetten. Veldig fornøyd med dette for 20.000 Avios. Elsker å sitte fremme på rad 1 på 747:p
     
    Bjoern In America, Earl, DanH and 2 others like this.
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    Flott å se litt fokus på BA her på forumet!
    Jeg har kun reist F i hele 2018, og har enda ikke prøvd BA's nye soft prod. i biz.
    Men skal ha en strekning i biz 747 til uka, spennende.

    Jeg bikker 5000 tier i år, så det skal bli spennende å se hva som åpner seg som GGL i 2019. :)

    Jeg var for første gang gjennom PHL for første gang, forrige måned. Det er en grusom flyplass. Ikke automater for ESTA pax, ingen first line sikkerhetskontrollen, og ingen AA flagship lounge.

    Men Amex centurion loungen var ett lyspunkt.

    God tur! :)
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg er helt blind, men har de dette på JFK?
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ett år siden jeg ankom JFK med BA på T7 og da var det ikke automater for esta pax.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det har de fått nå, men det går enda treigere enn vanlig immigration så er totalt bortkastet. Tenkte heller på sikkerhetskontrollen ved utreise.
     
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Å ja.... Etter ckin ble jeg henvist til en egen First sikkerhets kontroll mener jeg å huske.... tror ikke det var noe pes. Men jeg var veldig tidlig på flyplassen husker jeg.
     
    OttoL liker dette
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Har ca 50.000 Avios liggende, og vurderer å booke en tur for to til London i Club, er vel eneste som er kurant å bruke en så liten sum på, sparer ikke i flere poeng i BA heller.

    Mangler 1000 poeng til dette, men antar det beste vil være å bare kjøpe poengene? Er ikke noen annen lurifaks-triks for å få tak i de?
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har vanlig amex kan du overføre til avios, ellers koster jo 1000 avios "bare" 36 euro så ikkje allverdens til kostnad. Dette blir lagt inn automatisk i den totale kostnaden når du bestiller bonustur.

    Hadde en helgetur til LHR i CE rett før jul og synes det er helt kurant jeg altså. Et undervurdert produkt i europa er ledig midtsete, noe som gjør en tur et par hakk hyggeligere
     
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Er bedre å kjøpe en t/r til USA i WTP og oppgradere ene veien fra LHR til USA for enten 20.000 eller 24.000 Avios per person. BA selger vel USA i WTP ned mot 5500 kr ish.
     
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som har sett denne eller?
    D5ACC873-7AB6-48BB-98CF-22D428B7012D.jpeg
    Svinebillig Club World i aug/sept.
    Finner selvsagt ikke seter men...
    Mulig det er noen error fares ut å går.
     
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Har ofte sett at det plutselig dukker opp veldig billige CW-seter på en slik oversikt, men når man klikker seg inn på datoene er det ingen seter å finne. Senest her for noen uker siden stod det 9000NOK til HND, men det var jo umulig å finne..
     
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Disse billettene starter jo og slutter i Dubai, så da må du ha egen billett dit. I tillegg er det minimum 14 dager opphold.
     
    John in The Tower liker dette
  16. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor i Dubai ;)
     
    TravelManBiz liker dette
  17. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Får jeg brukt 162 Avios og 5 Lifetimer tier points til noe?
    Ser jeg har det på brukeren min.
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nei
     
    TravelManBiz and Sikiduck like this.
  19. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Eller er det bare å fly litt og tjene opp de 34995 TP du mangler til å få Lifetime Gold på BA:D:p Eller slå på stortromma og gå for 100.000 Lifetime TP for GGL for life status:)
     
    Sikiduck and Are like this.
  20. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha høres ut som mye flyving. Hadde nok hatt mer hadde jeg husket å registrere meg og claime poengene etter BGO-MIA tur noen år tilbake ...
     
    TravelManBiz liker dette

Del denne siden