British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Denne ramlet inn i går:
    upload_2019-2-12_8-6-6.png

    50% uavhengig av hvor mange avios man kjøper er ikke ofte BA tilbyr.
     
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte tur til SIN i går med familien i Y. Jeg passet på å bestille i en booking klasse som gav en høyere utbetaling av Avios. Det laveste er 25% av mileage og neste er 50% og fullpris Y er 100%. Forskjellen i pris mellom de 2 laveste er ganske liten. Jeg gav 5900 NOK t/r OSL-SIN i 50% klassen. Det som er det fine her er at da skulle jeg fått 5780 Avios som vanlig medlem uten status. Men når jeg er gull medlem fikk jeg da 24.000 Avios istedenfor:) Det er en bra uttelling for den prisen jeg betalte (5900 NOK)

    Husk at en t/r OSL-LHR er 13.000 Avios så min ene billett i Y er nesten nok til 2 stykker t/r til London. Eller en oppgradering fra C til F en vei med BA til USA:D
     
    Chrisbgg, OttoL, RoadKing and 2 others like this.
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Også greit mtp at de laveste klassene i Y ikke gir rett på oppgradering, hvis det skulle være noe man måtte ønske :)
     
    TravelManBiz liker dette
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Jeg har 80K Avios liggende. Hva er beste bruk av noe slikt, Er det C intra Asia som er best da? Vi vurderer en familietrip 2+infant iløpet av året til Asia, og da kunne det jo vært kjekt å svi litt Avios samtidig...

    Bor i Bergen, så Avios er generelt lite anvendelig i øyeblikket.. :p

    C
     
    TravelManBiz liker dette
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    2 voksne SIN-HKG t/r med CX er 80k Avios i C. Eller oppgradere fra W til C til USA er 24k per person en vei. Eller 1 t/r LHR med BA i Y er 13k poeng
     
    Chrisbgg liker dette
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men jeg har alle ungene på samme PNR som meg så da må jeg oppgradere alle. Hvis jeg flyr aleine så flyr jeg aldri til Asia eller USA i noen lavere klasser enn C uansett:)
     
    OttoL liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaget her for noen uker siden at det ikke lenger er mulig å oppgradere laveste klasse i Europa lenger med avios, kun for cash. Og de skulle ha 1400 per snute fra ET til CE, noe som på det tidspunktet var samme pris som en ny billett i CE :rolleyes:
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte en tur med BA for meg og min far i dag til LHR i oktober. Utreise lørdag 1135 og hjemreise søndag 1730. Da har vi en halv dag i London City. Overnatter på LHR flyplassen ved T4 og betaler 35£ per rom (egne rom selvsagt) På søndag sjekker vi inn rundt 1100 og har 6t i F loungen til BA. Betalte 1269,- NOK per person t/r i Y. Vi bestilte hver for oss. Jeg tjener ca 4000 Avios på denne turen pga dobbel Avios kampanje. Så ringte jeg til BA som gullmedlem og oppgraderte begge til C på veien hjem for 7500 Avios og 146 NOK per person. Min far brukte da sine Avios poeng.

    Men siden han ikke har status på BA ville sete reservasjon kostet rundt 560 NOK for han. Jeg brukte da min gull status på BA og noe som de kaller TCP (to complete party) og jeg kunne da flytte han gratis til et valgfritt sete i samme kabinen som meg. Så til LHR har vi da begge nødutgang (midtgang) og hjem i C er det selvsagt rad 1:)

    Synes dette er en veldig god deal for 1269,- + 146,- og 7500 Avios:D Jeg tjener jo 4k Avios også.
     
    RoadKing, Earl, jgroneng and 3 others like this.
  10. Hodepine

    Hodepine Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Mulig tilsvarende spørsmål er stilt allerede, var i overkant mange poster å se gjennom...

    Jeg reiser i overkant mye i jobben, og kvalifiserte meg til EBD på rett under tre måneder nå i første kvartal 2019.

    Nå tenkte jeg det ville være greit med noe hos Oneworld. Jeg ser ikke for meg at det vil være noe selskap jeg bruker mer enn andre (blir business til Asia og USA for det meste). Noen tanker om hvilket selskap det er greiest å ha kort hos? Andre ting jeg bør tenke på?

    Mvh
    Håvard
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du tror du vil fly BA 4 ganger innen et år så ville jeg valg BA. God søkemotor for reward-flights samt lett å orientere seg hvor mange poeng man vil opptjene. Skulle du fly Qatar så er du gull hos ba (tilsvarende EBD) på 3 t/r flighter til Asia, gitt at du også har 4 flighter med BA.
     
  12. Hodepine

    Hodepine Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Når du sier fire ganger, teller en T/R som en eller to ganger?

    Mvh
    Håvard
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fire legs
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    T/r teller som 2 legs:)
     
  15. Hodepine

    Hodepine Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Registrerte meg på BA nå. Første tur jeg skal på nå (utenom NY i påsken som allerede er kjøpt) er Amsterdam mandagen etter påske for en dagsjobb, og så videre til Kuala Lumpur, med retur til Oslo...

    Er LITT upraktisk med mellomlanding i London for turen til Amsterdam med BA, så spørs om det blir SAS i stedet. Ellers er Qatar gunstig priset på de lange strekkene på business...
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Meldte du deg på dobbel Avios kampanjen til BA da før du bestilte?
     
  17. Hodepine

    Hodepine Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Så langt jeg så fikk jeg den da jeg meldte meg opp.

    Fikk 2558 avios og 80 tier poeng for booking OSL - LHR, LHR - AMS på business, og 2100 avios for å leie bil hos Avis.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    En t/r kan være så mangt. OSL-LHR-AMS er 4 legs t/r. Derfor bedre å si at du trenger 4 legs.
     
  19. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Sitter på Maldivene nå og ser at BA silver er innen rekkevidde. Etter QR Business på
    vei hjem skal jeg ha 530 tier points i BA (gleder meg for øvrig veldig til å teste qSuites) på MLE-DOH. Så - hva er enkleste måte å få til 4 legs med BA og minst 70 tier points på? Før 8. mai (hvorfor 8. mai egentlig, meldte meg inn i BA rundt påske i fjor).
     
    OttoL liker dette
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
     
    Last edited: 14. april 2019

Del denne siden