Da er det min tur ..
https://www.telegraph.co.uk/news/20...ancellation-policy-passenger-anger-confusion/
Tur til london booket 27. sept-29. sept.
15 dager før får jeg mail om at flighten er kansellert med tilbud om senere flight eller refund - velger å flighten som er noen timere senere, litt ergelig å gå glipp av en formiddag i London, men tenker at jeg lever med det greit.
Så, noen timer før jeg skal til Heatrow i dag for å fly hjem for jeg mail om at også dagens flight er blitt innstilt, tilbud om senere flight eller refund.
Flighten er ikke før imorgen, så da sitter jeg her da.
Valgte å forlenge oppholdet på hotellet med et døgn ...
Noen som vet om det kan være mulig å få kompensasjon for her?
Jeg kommer jo strengt tatt alt for sent både til og fra destinasjonen, i tillegg så løper jeg jo endel utgifter både til ekstra hotelldøgn, mat og transport for den ekstra dagen. Eller er kanskje en streik noe som frikjenner selskapet for alt ansvar?
Etter hva jeg forstår har jeg ikke rett til noe EU261-kompensasjon for innstillingen til destinasjonen siden den kom mer enn 14 dager før avgang (prisene for fly til London føyk da selvfølgelig i været, så nyttesløst å prøve å finne noe annet fly)
Vis alt...