Bilder av BAs andre B787-10 (B78X) under klargjøring for levering. Flyr over til London LHR på onsdag. https://twitter.com/JonnyLutton/status/1277656991855501313 (Klikk Vis denne tråden) BA har 31 andre B787 i flåten. https://www.flightradar24.com/data/airlines/ba-baw/fleet Kommentarer på kabinen fra Ben: https://onemileatatime.com/british-airways-787-10
BAs nye First på 77W. https://onemileatatime.com/british-airways-first-class-suite-with-door Ser ut som den eksisterende First kabinen, pluss dører. Har dere forresten lagt merke til oppdaterte nettsider: https://www.britishairways.com/travel/home/public/en_no/
BA bytter terminal på JFK og legger ned lounger. Men oppgraderer loungene de vil dele med AA. https://www.executivetraveller.com/...ermanently-close-its-new-york-airport-lounges
Ifølge head for points har BA slengt på enda mer skatter og avgifter på redemption... https://www.headforpoints.com/2022/03/16/british-airways-taxes-charges/
Heldigvis ikke så mye hvis en ikke starter i London, men det er jo en indikasjon på hva som kan skje hos andre flyselskap også etterhvert som ekstremt høye drivstoffpriser gjør seg gjeldende
BA tilbake med nattstopp på OSL-LHR ser det ut som. Fra S22 (om en uke) er det minimum 3 avganger hver dag, for første gang siden tidlig mars 2020.
Bra å høre at de trapper opp! For BA har hatt en god del snille priser i nyere tid - men ikke brukt særlig mange av de avgangsslotene jeg pleide å like. Når det er sagt, er ikke BA761 fan (natt-stopp av maskinen på OSL og avgang såvidt over 07). Er nok mer en BA763-type, selv
Hei, kort spørsmål om BA-business (Club Europe): stemmer det virkelig at disse billettene ikke er refundable? Det er den infoen som dukker opp når jeg forsøker å booke, men det høres jo litt underlig ut. Konkurrenter som Lufthansa/AirFrance har jo refundable biz, og til og med SAS premium eco (plus pro) er refundable, så jeg stusser over at BA biz ikke er det.
Billig biz er ikke det. Når du søker etter billett kan du velge flexible ticket istedet for lowest price. Da får du billetter i C, D og J klasse istedet for R (og sikkert noen til) som er billig biz uten flex
Ja, se der, ja! Prøvde booking på nettbrettet i går, og da kom ikke det valget opp (eller så overså jeg det). Men du verden hvor dyr den billetten ble: T/R OSL-LHR kom på rundt 10.000, både i eco og business, mot 4.000 non-refundable (biz). Må nok tilbake i tenkeboksen...
Avioskampanje, 50% mer Avios ved leie hos Avis, 50% mer Avios hos AirBnB og 1000 Avios ved 2 netter hos IHG. Ulike krav for tilbudene, men booking må gjøres innen 28.juni for Avis og AirBnb, 31.aug for IHG. Må logge inn hos BA for å se/få tilbudet, evt få på mail.
Hvordan beregnes verdien på Avios? Etter at vi i sommer ble rebooket til BA C på LHR-YYZ sitter jeg med en slump Avios, tviler på at jeg kommer til å opptjene noe særlig mer.. Trenger nå og komme meg +1 fra MAN til OSL den 31. Okt Sjekket SAS, men de har ingen poeng billetter denne dagen og skal ha 12k for denne reisen.. rimelig uaktuelt Men jeg har 31k avios. Har funnet billetter MAN-LHR-OSL i BA eco for 27k avios + 800kr for 2 pax Til sammenligning er billigste billett jeg finner på google flights med akseptabel reisetid rundt 7000kr i eco for 2 pax.. OK deal?
Ikke alltid lett å sette en verdi på Avios, fordi det er mulig å gjøre noen skikkelige gullkjøp også. Men da må du som regel være villig til å reise dit hvor value-per-point er best, heller enn å plukke en reise først og deretter prøve å kjøpe den for Avios. Se her for masse detaljer: https://www.headforpoints.com/2022/01/04/what-is-an-avios-point-worth-6/
Har ikke sett denne strategien før, men nå kan du abonnere på Avios! For £19 i mnd får du 20.000 Avioser pr år. Så er det videre ulike options på: £45/mnd 50.000 avios £89/mnd 100.000 avios £179/mnd 200.000 avios
Bra value dette, jeg reiser med Qatar når jeg har muligheten og 150000Avios = t/r Europa-Asia. Og bra tilgjengelighet, er du heldig og har lyst å kjøre Qsuite så er det enda mer bang for the Avios. For 200k Avios for ganske nøyaktig 21k NOK Så ca15000kr i Avios = Tur retur Europa Asia/Amerika + avgifter. Link til opplegget. https://pgt.shopping.ba.com/subscription Du kan også kjøpe 200k Avios i tillegg hvis jeg har forstått det rett. Og med 50% bonus Avios så er verdien tilsvarende.
Sammenlignet med samlede årskostnaden for Amex Elite, SAS MC og Saga MC, så er det jo forsåvidt ikke så galt å kjøpe poengene direkte. Tidsbruken for å sette seg inn i å klare å bruke poengene på en god måte blir jo dyr, men det er vel strengt tatt det som er gøy.