I går kjørte British Airways en full kunngjøring av deres retrofitted A380 kabine. Dette ble kunngjort en god stund siden men nå er den første maskinen snart klar. De har i samme slengen hevet mattilbudet, ordnet nye amenity kits og puter osv, og sier også at de skal ha eget spesialtrenet crew for First. Synes det nye interiøret og både First og Business/CW ser nydelig ut. Litt mindre industrialistsisk enn tidligere, behagelige og smarte toner, og liker godt Qsuites lite konseptet de har i midtsetene i First. Veldig moro, jeg skal nok ta en tur til San Francisco med BA ila et år eller to, og da krysser jeg fingrene for at de har fått oppdatert alle A380ene med dette flotte nye interiøret. Youtube promo: Something New is on the Horizon | Meet the Future of our A380 Nyhetspost fra BA: A380 new era | About BA | British Airways Post på HeadforPoints: BA unveils A380 cabins, including updated Club Suite
Det ser jo litt wow ut ja! Jeg har kun vært heldig å fly A380 i økonomi og det var en fin opplevelse. Kanskje jeg er heldig og får oppleve A380 business i fremtiden. A380 var kanskje litt forut for sin tid. Folk flyr jo ikke noe mindre enn før, og flyplasser har ikke ubegrenset med slots.
Jeg har fløyet F hos BA på 787-10 og nåværende A380. Likte materialene, designet og egentlig hele setet på 787-10. Eldre design, men lik layout på nåværende A380. På nye A380 ser det ut som at de har fått lite ut av den store plassen nede i bredden. Setet ser veldig kort ut i ryggen, virker smalt samtidig som lite plass på siden. TV’en ser veldig liten ut. Sammenlignet med de nyeste F-produktene som JAL eller LH/LX har de ikke gått helt helhjertet inn for F ser det ut som.
Har fløyet BA A380 i både business og first. Det så slett ikke ut som dette! Nå har de jo vært kjent for å henge etter særlig på first, som knapt var bedre enn business og uansett laaaangt unna Qsuites og andre operatører enn QR også. Spennende nyhet, og jeg håper på noen muligheter til å hoppe på A380 igjen selv om det er få selskaper igjen som bruker maskinen. Som @HaraldOslo har jeg også ofte filosofert over det rare i at de ikke ble mer populære, og at produksjonen stoppet så raskt. Forut for sin tid, er kanskje en god oppsummering
Hvis du tenker på skjermen i bildet over, er det bare den lille skjermen. De har i tillegg en full-size screen like bred som selve setet foran stolen
Poenget mitt var at den er 32 tommer, som ikke akkurat er markedsledende for et helt nytt F-produkt når JAL sin er 43 tommer. Hvor setet for øvrig er 48 tommer bredt mot BA sitt på 32,5 tommer.
JAL First er litt av et produkt, også veldig høyt på lista over kabiner å prøve. Synd de foreløpig har det på såpass få maskiner, men regner med at de skal oppdatere både gamle og nye fly med A350 kabinen deres.