Bruke SAS-appens statuskort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av feitfisk, 16. des 2017.

  1. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen som har erfaring med å bruke statuskortet i SAS-appen for å få tilgang til *A tjenester i utlandet(tenker loungetilgang og priority check-in) Har nylig blitt EBG, men befinner meg i Asia så har ikke fått det fysiske kortet enda.
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Vanligvis så krever de fleste i utlandet fysisk kort. MEN, om du oppdaterer bookingen din med gullkortet ditt vil boardingkortet vise *A og gi aksess til lounger/fast track.
     
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste bare et par dager etter at jeg ble EBG til USA og det var ikke noe problem å bruke appen på alle stedene jeg var
     
    Chrisbgg liker dette
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har vist selve kortet 1 gang på HKG Thai lounge, ellers aldri måttet vise fysisk kort, men husk å oppdater alle bookinger med EBG nr...

    C
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har uten unntak måtte vise fysisk kort i kontraktlounger i Sør-Europa (på reiser med SN og LH, naturligvis - SAS tilbyr jo ikke lenger noe slik), samt på LUX. I *A-lounger har jeg imidlertid aldri måttet gjøre det. Det eneste kontraktloungene behøver, såvidt jeg har skjønt, er EB-nummeret, så det kan være at jeg hadde kommet meg unna med dette, hvis jeg ikke hadde hatt fysisk kort og vært insisterende nok.
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Mine erfaringer er utelukkende på *a lounger.. aldri satt mine ben i en kontrkatslounge faktisk..

    Så for å konkludere for deg trådstarter, det skal nok gå helt fint ned lounge, bare med app.. men prøv å få lagt inn ebg nr i booking som en ekstra sikkerhet..

    C
     
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    De tre, fire gangene jeg prøvde meg, ble det ikke godtatt med digitalt. De ville ha plast. Riktignok et par år siden, det er sikkert blitt bedre nå.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Vil vel si at den konklusjonen er relativt skjør tatt i betraktning ulike erfaringer som er delt av medlemmene.

    Som sagt er det avgjørende å få oppdatert bookingen med EBG-nr, hvis ikke hjelper det ikke med digitalt i Asia.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Et problem for mange er at det digitale kortet ikke har utløpsdato.
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Trådstarter har jo intet valg, da han nå er i Asia, og kortet ligger hjemme. Så for han å få lagt inn ebg nr i booking, og bruke digitalkort, skal nok gå aldeles strålende.. og det var for han jeg konkluderte..

    At det enkelte ganger ikke går, får så være, det går som regel greit uten.

    C
     
  11. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    For future reference:
    Ingen problem å komme inn på SilverKris-loungen på HKG med en kombinasjon av SK*G på boardingpasset og SAS-appen. :)
     
    Last edited: 18. des 2017
    Chrisbgg, RoadKing and Fredrik81 like this.

Del denne siden