Jeg gikk på en smell med Brussels Airlines for noen uker siden. Jeg hadde en P-klasse fra OSL til BRU og koste meg godt i 1F på vei nedover. Så viser det seg altså at P-klasse med SN ikke gir Eurobonus-poeng - bummer! De andre i Lufthansa-group gir 100% for P-klasse (discounted business) i Europa, så da tenkte jeg at det sikker kunne være en forglemmelse, men det er det ikke i henhold til svaret fra diamant-mailen: Vel vel, man lærer så lenge man lever.
Etter min oppfatning er Brussels veldig kjipt, men om ikke lenge er de vel borte? Lufthansa tar jo over alt..
Ja, holdt på å gå på en stygg smell med Brussels i P over Atlanteren. Fikk ombooket en AC tur til SN, og hadde i farten ikke tenkt over dette her, selvom jeg har hørt om det før. Fikk endret sjaiten til United heldigvis, som ikke er noen høydare produktmessig, men jeg får da poeng og overlever.
Lufthansa eier i dag 45 %. Det ble vedtatt at de skal kjøpe resterende 55% i starten av 2017. Ryktene sier at Brussels skal trykkes innunder Eurowings.
Brussels er helt greie, lignende stack på seating som Swiss i C og loungen i BRU er trivelig og lys med fin utsikt. Men det de har som er unikt er destinasjonene i Vest-Afrika. Sammen med TK, TP og ET gir de Star Alliance-muligheter fra Europa Who doesn’t want to go to Ouagadougou (OUA)?
Svindel er det nok ikke. For min del så blir det bare til at jeg aldri flyr SN i business, og jeg synes egentlig det er rart at SN velger og legge seg på en slik linje.