Bryllupsreise - Thailand/Singapore/Indonesia med retur på SQ A380 Biz

Tråd i 'Reisemål' startet av Frode789, 07. aug 2022.

  1. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Ser på Thailand og Singapore (og Bintan Island utenfor Singapore, som er del av Indonesia). Jeg ser også på å få til en biz på A380 (hjemover) med SQ.
    Utreise blir cattle class med feks Thai.

    Om noen har vært i f.ex Singapore eller Bintan Islan (bra? erfaringer?), så gjerne del. :)

    Opprinnelig var det tenkt via Tokyo, før Singapore.. Men utsiktene med Japan ser litt shady ut? Kjedelig om det fortsatt er veldig strengt regime i feb/mars 2023, så vi vurderer å bytte det med Thailand (Bankok).

    Så i det øyemed har jeg sett mye på billetter med SQ fra div destinasjoner i biz...
    Det er billigere å booke en multi-city enn kun vanlig leg. (du kan da velge biz lite)
    F.eks NRT -> SIN (prem eco eller biz) [stopover] SIN -> FRA (A380 biz).
    Kun 32K NOK for 2.
    Med biz standard blir det 42K.

    BKK -> SIN [stopover] SIN - FRA blir 38K NOK for 2 på biz lite.

    Men tar du kun SIN -> FRA i biz standard, så blir det over 62K NOK for 2.
    Selv om du velger samme flight på begge to :p (A380 SQ).

    Merkelige greier som ikke gir mye mening, men okei :p
     
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingen erfaring med Bintan Island.
    Men Singapore er vertfall ein fantastisk by, som i aller høgaste grad er verdt eit besøk.
    Av mat så vil eg anbefale Braci på Boat Quay, italiensk med 1stjerne. Har open kitchen nede, men me satt ute på takterassen med fantastisk utsikt.
    Så har du også f.eks Atlas Bar, Art Deco stil frå 1920 talet.
    Sjølvsagt så bør dykk innom Long Bar på Raffles Hotel, der Singapor Sling blei funne opp. Ein et peanøttar, kastar skallet på golvet.
    Ein bør sjølvsagt også innom eit tradisjonelt Singapore Hawker center.
    Sjølvsagt også toppen av Marina Bay er kult, Gardens by the Bay etc.
    Personleg brukar eg mykje metro rundt i Singapore, men kanskje ikkje til/frå flyplassen.

    Hotell så er Hotel Jen Orchardgateway i mine augo eit bra valg med tanke på pris/kvalitet. Har ein kjempekul takterasse med basseng.
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hawker Center som forrige taler anbefaler kan Fruen og jeg støtte 100 %. Dette er både en kulinarisk og kulturell opplevelse da det stort sett er lokale som spiser her (vår erfaring i alle fall).
    Vi liker oss også godt i Singapore, selvom de har en del ting som er over streken ift. menneskerettigheter, avstraffelse etc. Samtidig har de et slags fungerende demokrati. Denne videoen er ganske interessant og forklarende om man er interessert i slikt:



    Uansett er Singapore lysår bedre enn for eks Qatar, Dubai, Saudi eller andre land i sandkassen.

    Vi likte oss veldig godt på Oasia Downtown. Booker du Club room her har du en helt egen etasje, inkludert badebasseng, med solnedgang, forbehold clubrommene. Hele etasjen, utenom bar/frokostområde, er utendørs inkl. resepsjonen.

    Angående prisene er dette typisk flyselskaper. De priser lavere til og fra destinasjoner hvor de ikke har hub.

    Jeg ville gjort en av to ting ift. flybilletter; Enten venter du på salg fra SQ, eller så kjøper du CT og bonuspoeng av noen her inne som vil selge. Finnes en tråd på det om du søker.

    God tur!! Dette blir uansett veldig bra:)
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,160
    Likes mottatt:
    7,920
    Bonuspoeng:
    183
    Vi likte også godt Oasia Downtown. Ble en fuktig aften når vi bestemte oss for å «tømme tralla» i loungen… Veldig kult med åpne vegger til bassenget i 22 (?) etasje.
    1-altitude bar er kult, høyt!!
    Free flow (champagne) sunday brunch er også noe å få med deg.
     
    watchaddicted and Frode789 like this.
  5. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Var det ikke noen på forumet her som sa at Japan snart skulle lette opp?
    Jeg har kjøpt billetter med mellomlading i Japan i Desember
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,650
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du har en billett som følger reglene for mellomlanding går det nok bra. Mange som ønsket seg lette, ingen som kan love det.
     
  7. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for masse gode tips! :D Har notert flittig ^^

    Vi gleder oss absolutt til Singapore.

    Salg fra SQ tørr jeg ikke vente på, og FRA-SIN er er en veldig populær strekning for SQ, så tviler på den kommer der. Vi ønsker å låse inn alt av hotell og fly nå snarest.

    T/R FRA-SIN: 23K per pers. Eco var cirka 8K per pers. Så 3 gangen per pers.

    Ikke billig, men heller ikke helt avskrekkende mtp på at det er 26 timer i hærlig biz. ^^
    Fant mange andre som lå på ~30K (og opp) per pers, på dårligere produkter enn SQ A380. Skal jeg betale for biz en gang i livet vil jeg ha opplevelsen av SQ A380, siden dette ikke er mulig å få med EB poeng.

    Vi har CT snart (så klart for å bookes i 2023 for neste ferie) og masse poeng som vi skal bruke på planlegging av Japan/Thailand etc for 2024. Så kan vi prøve biz i SAS/Turkish etc.
     
    Last edited: 15. aug 2022
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte lese litt på denne og fant regler på ANA sine sider under. Forstår jeg det korrekt at ankomst til NRT med avgang til annet land på neste dag ikke er lov? Virker da rart om man ikke forlater flyplassen? Ei heller overnatting på flyplassens capsule hotell?


    Customers Connecting in Japan between International Flights
    Travelers who are not entering Japan and transferring directly to a third country by transit, are not required to submit any documents and undergo inspections in Japan. Nonetheless, travelers are still subject to the travel/entry restrictions and requirements of their final destination.
    However, the following cases require entry into Japan. Please be informed that foreign nationals arriving from prohibited countries will not be allowed to enter Japan.

    • Transferring between Tokyo International Airport (Haneda Airport) and Narita International Airport
    • Travelers with a connecting flight out of Narita International Airport the following day
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ser stygt ut som om det ikke går an, ja.

    Teksten er veldig tydelig her: hvis du reiser videre først neste dag ut av Narita så trenger du å ha lovlig innreisetillatelse i Japan.

    Og det får du ikke med mindre du har japansk statsborgerskap, hvis du kommer fra et "prohibited country". Listen over de forbudte landene er ikke med i meldingen din.

    Med andre ord et forbehold om at det finnes flere regler enn dem du klippet/limte.

    Edit: Norge er på "god-listen" her: https://www.mofa.go.jp/ca/fna/page4e_001053.html
    Men listen fra Japan UD er ganske uoversiktelig, og jeg har ikke det komplette svaret.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,650
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha lest oppdaterte regler i dag . Så ja, ingen transfer og Haneda tillater overnatting mens Narita ikke gjør det. Mener at airside hotell på Haneda er stengt fremdeles. Forøvrig.
     
    Darkcho liker dette
  11. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje greit å ta dette i den egne Japan tråden? =)
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    Vi fant såpass mye gøy aktiviteter og ting vi ville gjøre i Singapore, så blir delt mellom der og øyene utenfor (Indonesia).
    Ser nå på hoteller, var gode tips herfra på det bla.

    Og da ble det biz SQ A380, gleder meg som en unge :D
    upload_2022-8-16_16-14-22.png
     
  12. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir en overnatting i Frankfurt (ble veldig stress på morgenen med connection fra KRS).
    Forslag til hva man skal gjøre i Frankfurt by en dag? :p
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,160
    Likes mottatt:
    7,920
    Bonuspoeng:
    183
    38EEC6DA-BE5F-43DF-AE0D-F16E1DF4DF17.jpeg
     
    Are, Durek, holmen and 3 others like this.

Del denne siden