Buenos Aires - Trondheim i desember

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nemi, 28. nov 2015.

1. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!
    Jeg vet ikke helt om dette ble riktig forum, men jeg prøver.
    Jeg trenger en enveisbillett til Trondheim fra Buenos Aires den 16. eller 17. desember.
    Jeg har sånn 20.000 bonuspoeng hos SAS, ikke mye å skryte av med andre ord. Jeg skal bestille tur/retur som returbillett, så derfor trenger jeg bare den ene veien til Trondheim nå.
    Noen som har tips om gode ruter å velge? Gjerne innenfor Star Alliance eller Sky Team.
    Jeg vil gjerne være i Trondheim den 18., men om det blir en lang tur gjør ikke det så fryktelig mye.

På forhånd hjertelig takk :)

2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Tror nok beste alternativ er med KLM viss du ønsker en god rute, som du påpeker (EZE - AMS - TRD). De har dog som regel veldig dyre enveisbilletter...

nemi liker dette
  3. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, de har veldig dyre enveisbilletter.
    Trondheim-BsAs-Trondheim som jeg skal bestille som returreise koster 9200,- med KLM, så på tur/retur har de veldig gode priser.
    Når jeg sier gode ruter mener jeg dog lavest mulig pris for et best mulig produkt, altså om det er en veldig god pris tåler jeg å vente mye.

4. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    En annen utfordring er forøvrig også at EZE-TRD-EZE koster omtrent dobbelt av TRD-EZE-TRD, så da lønner det seg ikke å kjøpe tur/retur og skippe returen heller :)

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    nemi liker dette
  6. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du booker EZE-GRU med QR 16/12 og så booker GRU-ADD-VIE-ARN-TRD 17/12 med ET/SK kommer du deg i alle fall ned på ca. 10 000,-. Og får en meget spennende reiserute ...

28-11-2015 20-58-14.jpg

28-11-2015 20-56-57.jpg

Edit: Oops, litt kort transfertid der, gitt. Der ser ut til at du må reise første legg mellom EZE og GRU allerede 15/12 for å få denne reisen til å funke.

nemi liker dette
  7. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Haha, ja, en tur innom Etiopia hadde ikke vært å forakte!
    Noen som har erfaring med Air Europa? Skjønner at det ikke er superbra, men en vei Eze-London skal jeg overleve for 6000 kroner;)

CaptainPoint liker dette
  8. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    nemi liker dette
  9. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for hjelpen folkens!
    Da jeg skulle bestille forsvant plutselig Air Europa sine flygninger fra lavpris og økte med sånn 10.000, så da ble det plutselig ikke så aktuelt. Til slutt, etter å ha søkt m_y_e fant jeg ut at det beste var Iberia fra Buenos Aires til Berlin, og så en annen billett til Trondheim med SAS 3,5 timer etter landing i Berlin. Satser på at det blir god nok tid :) Til sammen, med SAS ungdomsbillett fra Berlin, ble det ca 7.000 kroner for enveisbilletten, + 400 kroner som ligger inne hos Optiontown for forhåpentligvis noen timer i loungen i Berlin:)

Henrik and Fredrik81 like this.
  10. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble ikke så ille. Grei routing og ok pris.

11. nemi

nemi Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Enig! Hvis jeg trengte legs hos SAS blir ihvertfall ikke det noe problem, blir Nord-Europa rundt fra Berlin. Men utrolig nok nesten raskest og billigst;) Nå skal jeg bare jobbe med flyskrekken før avreise.

CaptainPoint liker dette

Del denne siden