Den 18. April skal jeg ut på reise til Los Angeles. Billetten er bestilt gjennom AA, men flyes både av AA og BA. Jeg har forstått det slik at uansett hvilket selskap jeg krediterer, så oppnår jeg like mye poeng. Er dette riktig? Er det noen som har noen formeninger om jeg burde kreditere BA eller AA? Personlig heller jeg mot BA siden jeg er bosatt i Norge.
Opptjeninga er 100% hjå både AA og BA, ja. Så du vil få 12'381 miles/avios uavhengig av program. Som du sjølv seier så ville eg nok gått for BA, då dei har avgangar frå Noreg.
Nå degraderer BA programmet sitt 28 April og gjør det ganske kjipt om man flyr Eco... AA har foreløpig ikke annonsert noen stor devaluering, men man kan vel med rimelig stor sikkerhet si at det er rett rundt hjørnet. Se forøvrig denne tråden - http://forum.bonusfeber.no/threads/american-airlines-aa-vs-baec.2336/
Vanskelig å gi anbefaling på generelt grunnlag. Hva ønsker man å oppnå med bonusprogrammet man er medlem av? Status? Gratis reiser? Hvor ofte reiser man med opptjening? Hvordan reiser man? Hvor reiser man?....