Et reisebrev om en uvanlig reisemåte til Berlin. I dag starter bussturen nedover - 19t skal reisen ta. Avgang er 1245 i dag -ankomst 0800 i morgen tidlig. Et bussbytte i København v. Midnatt ellers vet jeg lite om turen. Hvorfor spør du kansje? Dette er eneste måten jeg ikke har reist gjennom Europa med. Dermed måtte det testes! Sitter nå pre-boarding på Bussterminalen. Skal forsøke oppdatere nedover.. har ikke så mye annet og gjøre det neste døgnet!
Avgang! Dette føles ut som en Chartertur til Granka. Kunne kansje ikke vente noe annet.. det er også de obligatoriske barna i spedbarnsalder 2 rader bak.
Må få si det er en "uvanlig" tur mtp. reisemåte, men som du selv er inne på så må det jo nesten testes... God tur videre, og håper det dukker opp ny buss snart... PS! Om du kan flette inn bildet i teksten, vil det være enklere å lese enn at man må åpne de ulike vedleggene.
Dette kan sikkert være en nyttig sjokk/slow torture-terapi når man begynner å ta SAS-loungen og fast track som kjedelige selvfølger - og for å være ærlig så er vel ikke Berlins nåværende flyplasser spesielt mye bedre enn Bussterminalen...
Spenstig å reise såpass langt med buss, men kult opplegg. Har selv ikke kjørt lengre enn til/fra Gøteborg med sånne ekspress-busser og da må jeg si at Nettbuss (nå Vy) var å foretrekke med tanke på at de kjører dobbeltdekkere med mulighet til setevalg og seteoppsett hvor man kan velge å få sete alene uten noen ved siden av... God tur videre
For noen merkelige busser man har utstyrt seg med der sørpå! Her nordpå er de alle grønne og små med turbopropmotorer og vinger... God tur til Tyskland
Kom meg endelig ned! Men gårsdagen ble ikke en helt god dag... Ankom Berlin i morgentimene Tirsdag, men var for sliten til å få gjort så mye. Bussen fra København til Berlin var på et helt annet nivå! Ikke bare var buss setene mye større, men jeg hadde en stor 4 seter alene + det var kun meg og en til i første etage på bussen. Så fikk sovet et par timer Jeg fikk også tatt Fergen fra DK-Tyskland med buss Da har jeg tatt denne med Tog,buss og bil! Nå gjenstår det kun sykkel.
Takk! Samtidig dobbel takk! Brukte 5 miun på og lære meg hvordan jeg fikk til det! Klødd meg i hue over hvordan folk legger inn bildet i tekst.
View attachment 69761 Jeg fikk også tatt Fergen fra DK-Tyskland med buss Da har jeg tatt denne med Tog,buss og bil! Nå gjenstår det kun sykkel. View attachment 69760 [/QUOTE] Et rimelig alternativ til buss om du vil se litt av Tyskland er å fly Norwegian eller German Wings til Hamburg (koster kun 349 alle onsdager, torsdager, lørdager og søndager) og så ta det strøkne lyntoget derifra til Berlin (1t 45min, fra 39EUR/voksen).