Business class for 3000kr tur/retur i europa, (booking klasse P) billig eller dyrt?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 17. april 2018.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Budapest i BIZ Z får du for 3719,- og den gir deg 5000 grunnpoeng, eller 1,35 poeng pr. krone.

    Budapest i BIZ D får du for 5467,- og den gir deg 8000 grunnpoeng, eller 1,46 poeng pr. krone.

    Dette er på 2 tilfeldig valgte datoer i juli.

    Det er ikke noe ledig i P på de datoene jeg søkte, men når jeg går til slutten av august finner jeg flere turer i P til 3000 kroner, noe som bare gir 3000 grunnpoeng eller da 1 til 1 i forhold til en krone.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Grønnskollingspørsmål igjen:
    Man får vanlig LH-opptjening selv om man booker via f. eks. Austrian eller SAS?
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du får opptjening med det flyselskapet du flyr, så om du flyr OS(Austrian) så får du poeng jamfør deira opptjening til Eurobonus, i P er det 100% av miles, sjekke her: http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ og om du flyr LH, så får du 750 poeng per flyvning mellom land i Europa.
    Det einaste ein skal passe på er om du flyr på til dømes ein kodeshare(Virgin Australia flyr på SQ flight number i Australia, men dette gjer ikkje poeng til star alliance.) Du får ikkje tellende legs med andre enn SK og WF
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekka nå, på Budapestturen er det ihvertfall nøyaktig samme pris.
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Med blokkert sete og bedre mat og alt annet er det bare å kjøre på fra Oslo. Fløy LH og LX biz i vinter og det var hyggelig uten å være ekstraordinært.
     

Del denne siden