Hvis du sier hvor du vil fly fra (by), og om du har et konkret reisemål, så kan de hjelpsomme folkene her inne komme med forslag til ruter, så du er forberedt når du ringer SAS. Regelen er 4 hopp hver retning, men du kan fint overnatte underveis så lenge et stopp er under 24 timer. Vi endte opp med å fly Oslo-Frankfurt, overnattet, deretter Frankfurt-Zürich-Dar es Salaam. Siden det gikk 1 fly om dagen til Dar es Salaam så var det mest praktisk (akkurat denne gangen) å ha en overnatting i Frankfurt. Vi kunne (i ettertid) kanskje ha flydd direkte Oslo-Zürich, med eller uten overnatting i Zürich, men da vi begynte å lete skulle vi dra med noen bosatt i nærheten av Frankfurt, så da var det utgangspunktet.
Som
@flying_all nevner, er du utenfor Oslo kan det være vanskeligere. Men det kan også løses med at du betaler selv for det første strekket (med mindre de er villig til å gjøre unntak fra 4-segments-regelen da, det vet jeg ikke)
Google Flights kan være fint søkeverktøy for å finne star alliance fra A til B, f.eks Bergen-Quito (som et eksempel):
Det betyr ikke at det nødvendigvis er bonusseter å oppdrive der, men et sted må man starte. Ellers, velkommen til forumet, og lykke til med en ny hobby som får deg til å snakke i koder etterhvert, som best egner seg til trivia-kvelder :-D
"Nei altså, jeg ringte tallin for å booke en CT med SK til CPH og videre, endte opp med AC til PTY og videre med COPA til UIO. Nei, ikke universitetet da. Flyr i C så klart, jeg har jo samlet på viatrumf og amex!"
Vis alt...