Bytte flight samme dag

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gardamix, 18. jan 2016.

  1. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Hvis jeg kjøper SAS Youth GO billett til 2. mars kl 07.00.

    Må jeg betale noe hvis jeg skal bytte til en senere flight?

    Og må jeg betale noe hvis jeg f.eks. forskyver eller flytter flighten til en dag tidligere?

    Er EBG.

    Takk for tips
     
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Go-billetter har ingen gratis fleksibilitet. Youth Go har samme regler som vanlig "voksen"-Go såvidt jeg har lest, og endring er tillatt mot et gebyr. Du skriver ingenting om hvor du reiser fra, hvor du reiser til, hvor mye du har betalt, reisedatoer etc. men ungdomsbilletter er jo ofte så billige (f.eks. Stavanger - London ~400 kr/vei) at endringsgebyret (500 eller er det blitt 800 nå?) pluss det faktum at du må betale mellomlegget fra opprinnelig pris opp til evt. nyere, høyere pris fort kan gjøre det hele totalt ulønnsomt.

    Hvis du er usikker på datoene du skal reise, og billettene er grisebillige ville jeg nesten bestilt flere Go-billetter, evt. se etter en veldig billig Plus-billett. Det kan bli billigere det enn å tukle med opprinnelig billett.
    For oss over 26 så funker også en miks av Go og Plus, enten på utreise eller på hjemreise dersom bare en av datoene er spikret. Husk også at du kan avbestille Go-billetter og få pengene igjen innen 24 timer etter bestilling.
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Oh, en ting til: hvis du har nok EuroBonus-poeng og kjøper en "beste pris"-bonusbillett i Go står du litt friere. Husker ikke alle forbeholdene i hodet angående endringer, men du kan i det minste avbestille fritt og kvitt frem til 24 timer før avgang. Det er jo en kjempefordel som er verdt mye i min bok!
     
    gardamix liker dette
  4. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte å reise mellom OSL-TRD-AES-OSL.

    Takk for svar! Funnet ut at endringsgebyret er på 600,- Mens billettene i gjennomsnitt koster 499,- Og da blir det litt meningsløst!
     
  5. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor fleksible er gate-personalet, evt. check-in ved bytting av flight?

    Jeg skal fly med 18:35-flyet til Tromsø i morgen, som er helt utsolgt, kanskje til og med overbooket. Har nå mulighet til å reise tidligere enn planlagt, og det er foreløpig ledige seter på avgangene før.

    Ville gate/check-in personalet vært fleksible å bytte flight i dette scenarioet? Jeg reiser med EB-billett.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Som EBG og med kun håndbagasje har jeg ved flere anledninger fått anledning til tidligere flight ved gate når de har hatt ledig kapasitet, selv om jeg har hatt en billett som i prinsippet ikke skulle kunne endres. Dette på OSL, TRD og CPH.
     
    Islending liker dette
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Men......MÅ du ta det på gate..... Vil innsjekk/billettskranke evt kunne sende deg tidligere...? For min del er det interessant ifht neste ukes MR fra Værnes..... Skal til Oslo først...
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har en billett som kan endres uten å betale er nok det eneste sjangs. Det er jo logisk, ellers hadde ingen betalt for muligheten.
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    På Osl kan du med fordel henvende deg i serviceskranka ved domestic lounge. Funka for meg i oktober med Go-billett. Skulle reise i 17-tiden til Krs, ville heller dra 1930 så jeg kunne reise med nye bekjentskaper fra konferansen jeg hadde vært på. Null problem :) Har også byttet flight gratis på CPH-OSL-KRS feb 15 i Go. Vil tippe generøsiteten skyldes mitt turistreisemønster på businessdager og ikke en akutt altruisme hos agenten.
     
  10. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    En EB-billett i Go regnes vel som en full-fleks Go-billett? Problemet er at den ikke kan endres online under 24 timer før. Hadde håpt at jeg kan komme meg litt tidligere til TIFF, da den ene forelesningen min i morgen utgikk.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk ikke med meg at det var EB billett, sorry. :(
     
    Islending liker dette
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Plus og kunne egentlig tenkt meg å komme med flyet tidligere, så derfor jeg lurer. Har aldri spurt sånn egentlig, men kan jeg da gå direkte til gaten det tidligere flyet går fra å spørre...? Bør jeg ikke være innsjekket....? Kan det skape krøll for bonus-challenge hvis jeg mot formodning kommer med tidligere....
    Er EBG om det har noe å si.....
     
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    @LN-FHU Jeg har flere ganger på tur fra KRS til TRD via OSL henvendt meg i gate på flyet som akkurat ikke er lovlig connection, og fått vært med så lenge det har vært plass med Plus.

    Har også fått byttet avgang med innsjekket bagasje, ved å velge ny avgang på automat og bagasje har da blitt markert "Standby", og lastet ombord når gate har bekreftet plass på tidligere avgang.

    Ingen av disse byttene har skapt krøll med tanke på poeng, så tviler på at det blir kluss opp mot challenge, da du jo flyr et leg uansett... Husker ikke om jeg var statusløs, eller hadde kommet opp på sølv.
     
    LN-FHU liker dette
  14. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri opplevd noe kluss med segment eller poeng pga. flightbytte :)
     
    LN-FHU liker dette
  15. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det gikk fint å endre til tidligere flight på billettkontoret før innsjekk med EB-billett i Go.

    Først skulle hun ta 200 for det, men så så hun at jeg var gullmedlem, og da var det gratis.
     
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker på å spørre om å komme med tidliger flight til Oslo fra TRD. Har Plus ,håndbagasje og EBG. Har det noe betydning om jeg er innsjekket eller ikke ?( er en del av MR videre til CPH og GDN )....
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er lettere når du ikke er innsjekket har jeg forstått.
    Men møt opp tidligere og spør v gaten om det skulle være et problem på 05400. Det har jeg gjort m suksess på Go og EBG og handbagasje.
     
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Løste seg greit saken min......opprinnelig avgang ble kansellert og jeg ble booket om til den avgangen jeg tenkte å spørre om å bli med på :):):)
     
    Islending, Baldrick, KatManDu and 2 others like this.
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Er gatepersonell som er mest fleksibel på dette, og det hjelper å være EBG/D. En må være innsjekket for å komme seg igjennom security, og håndbagasje høyner sjansene. Men en er uansett prisgitt servicehumøret til gatepersonellet :)
     

Del denne siden