Bytte tak - tips til bonus

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TMan, 07. sept 2019.

  1. TMan

    TMan Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Vi vurderer å kjøpe nytt hus. Det er et oppussingsobjekt, og bl.a taket må byttes. Ville vært kjipt om vi måtte ut med noen hundre lapper uten å få noe bonus, så å betale alt på faktura er den minst attraktive løsningen. Samtidig er det kritisk å få god kvalitet, så har allerede avskrevet taksteinsplater fra Byggmax, som ville gitt mest bonus, men kvaliteten er rett og slett ikke god nok.

    Jeg er ikke så handy at jeg gir meg ut på å bytte tak selv, men kanskje jeg i det minste kan kjøpe materialet selv? Eller har taktekker så gode avtaler at det ikke vil lønne seg?
    Mye av kostnaden vil jo også være arbeid. Vil det være tenkelig å kunne betale dette med kort? Har jo sett kreative forslag som å spandere iZettle terminal på håndtverker f.eks.

    Erfaringer mottas med takk.

    PS: Ville jo vært digg å betale hele huset med MasterCard, men det er vel neppe mulig...
     
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,475
    Bonuspoeng:
    113
    Min bror er tømrer, og vi har handlet (og betalt) for varer hos Montér. Får da hans rabatt, og ingen problem å betale fakturaen manuelt inni kassen (de puncher inn fakturanummer og du får betale med MC inni butikken). Gjort dette på 3 forskjellige Montér-butikker.

    Elektroimportøren tar både paypal og er på viatrumf, hvis du skal ha elektrisk.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om deg hjelper så mye, men Coop Bygg tar i alle fall Amex. Kan i alle fall fort bli mange poeng av det om du kan handle materialene der.
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Håper på å få satt opp nytt hus i løpet av neste år. Håper på byggestart til våren.
    Har ikke vært i kontakt med så mange utbyggere enda, men lurer på om jeg kan tigge meg til å betale for materialene hos de diverse leverandørene med kort selv.

    Får nok ikke brukt AmEx på alt, men det vil jo uansett generere en del poeng.

    [​IMG]
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal speilvende det, slik at garasjen/terrassen vender ned mot Hallingdalselva.
    Hogge noe bjørk. Det var mest ment som en illustrasjon.

    Så i mitt tilfelle er det bare et vindu jeg skal flytte på, det som er på Sov 2 i hovedetasjen, flytte det fra baksiden til kortsiden av huset. Da blir det ikke ett vindu på baksiden som vender mot et jorde. Og bonden som eier det jordet er allerede imot at jeg vil sette opp noe på min tomt der. Så da skal han få en låvevegg å se på..

    Jo en endring til.. Trappa skal flyttes, vil ikke ha den midt i rommet for å ta opp en masse plass.
     
    Last edited: 08. sept 2019
    braathens safe, Henrik and Edvard like this.
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Henrik liker dette
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Med en så gjennomtenkt bolig skulle jeg fint levd med noe eldre teknisk standard.

    Juvet sine birdhouses ser fantastiske ut. Manshausen har også lignende rom/hytter, og området der er slående vakkert.

    upload_2019-9-8_6-14-43.jpeg
     
    Edvard liker dette
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Litt over hva jeg har lyst til å betale.
     
  10. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Vi holder på med å bytte ut skiferen på taket vårt med Powertekk, samt legge nytt undertak og løfte opp taket litt. Jeg kontaktet den lokale Montér-butikken for tilbud, og de kom på befaring med en fra butikken og en fra et snekkerfirma som de har avtale med. Spurte om det er mulig å betale hele jobben med kort, og det gikk greit. Så snekker og blikkenslager fakturerer Montér, og jeg gjør opp hele røkla med SAS MC Premium i kassa den helgen det er doble poeng :)
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøper det meste av byggevarer på Maxbo. God rabatt, ansatte med mye kunnskap, kontaktperson jeg kan sende mail, godt utvalg og jeg kan bruke American Express.

    Foreløpig kjøpt vinduer for 50.000 og matrialer for 10-50.000 Gjenstår vel kledning for 7-8.000 og litt tjafs til 2-3.000 før jeg er ferdig med kledningen.
     
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvis du delfinansierer med forbrukslån, så kan du sikkert betale regningene med et poenggivende kort! Tenk på alle bonuspoengene!
     
    RoadKing liker dette
  13. TMan

    TMan Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er dette mulig? Payr gir jo ikke bonus lenger. Finnes det låneselskaper som tilbyr betaling med kort med en kode som medfører opptjening??
     

Del denne siden