Bytter jeg til LH F om mulig?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av KristianR, 25. mars 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,719
    Likes mottatt:
    6,739
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo vurdere å bytte ut NH HND-GMP den 24. til ET NRT-ICN hvis det dukker opp noe tilgjengelighet og du ikke har testet Ethiopian før. Jeg hadde kanskje vært litt skeptisk selv siden du kommer fram så seint, men har hørt service på den ruten er ganske bra. Også er det jo widebody da..
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    NH flyr 787 på den ruta.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,719
    Likes mottatt:
    6,739
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ok.. Da blir det isåfall bare for å teste Ethiopian ;)
     
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy SQ352 i F nå i Januar og var ikke imponert i det hele tatt. Flere ting på menyen som ikke var tilgjengelig og crew glemte servere vin jeg bestilte under "supper-servicen". I tillegg var sengen hard som stein. Sammenlagt var ikke dette en god F opplevelse.

    Lufthansa har levert konsistent service på alle mine flighter (både dag og natt) jeg har hatt med de i F og er virkelig ikke et dårlig alternativ til SQ.

    Nå skal jo du på 351 som er en "dagflight" og jeg vil tro servicen og opplegget står i stil deretter.

    Jeg ville valgt LH hvis muligheten byr seg, da også pga et solid bakkeprodukt, og følelsen når flyet parkerer på remote og limo'n står og venter er ubeskrivlig kribling i magen! Uansett hva du lander er jeg sikker på at du kommer til å få en bra tur:)
     
  5. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, jeg har jo tidligere (https://insideflyer.no/forums/threads/sq-first-suites-til-sin-og-syd.12018/) sagt her inne at jeg foretrekker LH fremfor SQ first, så det er vanskelig å argumentere mot seg selv. Samtidig anbefalte jeg vel også alle å prøve SQ first fra CPH - om ikke annet enn for å ha prøvd det... :)

    Men som flere har vært inne på: Totalopplevelsen ved å reise first class med LH via Frankfurt er noe helt annet enn å reise med SQ via CPH. Ikke minst om man har forsøkt business med begge før. Da oppleves forskjellen som enda større.

    Uansett hva du velger, så vil du/dere få en flott opplevelse! :)
     
    bern747 liker dette
  6. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville valgt å beholde SQ-F på denne turen. Det er et produkt som kanskje ikke blir veldig tilgjengelig fremover. Vi hadde ganske identisk rute til Tokyo, og da fikk vi tilgang til The Private Room i SIN. Den er grei å ha på "bøttelista".

    Returen endret vi fra OZ-F til LH-F med overnatting i FRA. Vi fikk da full F-behandling dagen etter pga. vi kom inn med F dagen før.
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner ikke at folk virkelig kan anbefale å bytte SQ F mot LH F.
    Tenk nå gjennom dette en gang til...

    SQ-F er på vei bort fra CPH, og det finnes knapt en eneste plass for resten av perioden. Alternativet er da å dra til LHR, som ikke akkurat er vidåpent, ikke er bekreftet som en "offisiell rute" for Eurobonus, og i tillegg er avgangen kinkig. Denne er også umulig å sjekke hvorvidt faktisk er ledig eller ikke, og virker nesten som flaks om man får booket.

    LH F derimot, har i skrivende stund 43 ledige flighter fra FRA/MUC de neste 2 ukene.

    Hit&miss på service og utvalg kan man ha hos begge selskap. Kritikken SQ får i First, er stort sett en hard seng. Men hallo, hvor mye har du tenkt å sove på en dagflyvning, når du i tillegg flyr første gang i First? SQ har bedre drikke, bedre IFE, mindre og mer eksklusiv kabin, og i manges mening også bedre mat.
    Det er nok heller ikke tilfeldig at SQ flere ganger har blitt kåret som verdens beste flyselskap.

    LH F kan du fly i alle himmelretninger ved en senere anledning, så med mindre dette er din siste flytur, ville jeg som tidligere nevnt aldri ha bytta bort SQ.
     
    Last edited: 26. mars 2019
    jgroneng, drsyk, jvsandem and 9 others like this.
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Her var det mange forskjellige meninger, og bra er det, selv om jeg ikke ble noe klokere :p Artig å høre de forskjellige synspunktene. Tror jeg holder meg til SQ F denne gang.
     

Del denne siden