Har ikke hatt noen problem og få Polarrulle i stedet for freshbiten, sist når jeg kom fra Cph bad pursern meg og skrive til SAS om og freshbiten som ingen vil ha då SAS lytter ikke på sin personal.
Min kjære jobber som CC i SAS, og bekrefter at dersom purser (eller annet CC) sier at Polarrull ikke er til utdeling i Plus så bryter de reglene. SAS har helt tydelig uttalt at de som reiser i Plus skal få det de ønsker fra menyen. En annen ting er at nå forsvinner bl.a. knekkebrødene og nøttemixen fra menyen. Så, dersom det ikke er Polarrull om bord, kan man velge mellom muffins og nøtter/potetgull dersom man er sulten...
Men du forstår vel at du som Pluskunde skal fråtse i posesuppe og gulrøtter i loungen og således ikke være sulten på flyet. Og om du ikke liker hverken fresh bite eller posesuppe kan du jo bare kjøpe en pølse på flyplassen og være fornøyd.. huff......
Det jeg ikke begriper med polarrullgate er: I forhold til alt det andre, hva er problemet med å ta inn 10 ekstra polarruller pr flygning, ja sogar 5, det kan ikke være så mange i Plus som sikler etter det, i forhold til den massive negative omtalen de får på bakgrunn av kabinpersonale som blir oppgitt og grinete av direktiver som ledelsen (uten bakkekontakt) sender nedover hodet på de arme i førstelinjetjenesten. Ja, jeg er enig i at når man er i et serviceyrke, så skal kunden være i første rekke. Imidlertid, så mye rart som kommer ut fra Frösundavik, så har jeg faktisk sympati for SAS' sitt kabinpersonale som er nødt til å håndheve alle de "geniale" spareideene som kommer fra de som ikke skjønner rekkevidden av sine beslutninger. Selv om jeg selv nyter godt av det (er EBD), så syns jeg egentlig det med gratis drikke (og snack?) til EBD++ er noe tull som kompliserer en travel hverdag til et kabinpersonale som skal rekke over 100++ pax på en 45 minutters flytur. På langdistanse har det mer for seg. Men også der blir det mye styr å holde skjønn på, når reisefølge og skal få.
Hallo ... ledelsen HAR bakkekontakt! Det i det som skjer i luften og i flyplassloungene de ikke har kontakt med! De sitter og nyter sine samtaler med sine EBP kunder i City-Loungen på Stureplan og lurer på nye festlige forbedringer de kan komme med....de har helt sikkert et hemmelig rom der hvor de nyter sigarer og Cognac i dype skinnstoler. Salg av polarruller med Kalles kaviar på Plus? City-Loungen skal jo finansieres og det var faktisk ikke nok og si opp tredjepartslongene .....
Du har vel rett @Eddie47 , godt forslag forresten, polarrull med kaviar kan jeg tenke meg er knallgodt.
De to siste gangene jeg har fløyet Plus på kort strekning (OSL-ARN) så har det vært polarruller som har vært servert. Enten ost eller noe kjøtt. Trodde det var det vanlige nå, men jeg tar heller en snackbite jeg, altså.
Fikk æren av å bli oppgradert fra go til cockpit fra OSL til BOO her i høst (kan ha noe med svoger i venstresetet i cockpit å gjøre), og da fikk jeg lagt freshbite og 2(!!) polarrulller i fanget. La den ene i PC-bagen da jeg ble mett, og den var like fin når jeg fant den igjen i januar...
Samme fyr? Fikk streng beskjed om å legge bort iPaden på OSL - TRD i går kveld, "absolutt ingen løse gjenstander. Enten i stollommen eller bagasjehylla". Jeg ble litt overrasket, og i sjokk og vanntro fikk sagt noe sånn som "Legge helt bort?!". Fyren oppfattet meg tydeligvis som bedrevitende, nesevis og obsternasig, og sa "Her skal det passere 90 stykker, og ingen av dem er interessert i å tråkke ned og snuble i iPaden din". Det er første gang iPaden og jeg har fått denne beskjeden, men etter dusinvis flyvninger med bolaget vet man jo at slike forsøk med protester er nytteløst og bare ville gjort vondt verre. Han sa det jo sikkert ikke for å være morsom eller vise hvem som har makta. Men det hans klare oppfatning at det var slik ting skulle gjøre. Jeg begynner å lure på om dette er nye toner fra SAS? Enten forby iPader, eller overlate alt sikkerhetsarbeid til den enkelte CCs vurderingsevne. For jeg lurer faktisk om jeg har vært bort til samme fyr uten at dette har vært noe problem. Blir spennende å se på neste flyvning da.
Hvem f... er det som liker kalde kokte hele poteter? Fresh bite med chorizo er den eneste jeg har funnet som var spisbar. Har aldri hatt problemer med å få polarrull istedet for fresh bite, og i det siste har det skjedd uten at de først har servert i Go.
Jeg ble nektet å gå på do. Da toalettet ble ledig reiste jeg meg fra 2D. Mens han som kom fra do passerer meg kommer setebelte plingen. Jeg tar to skritt frem, gardina var ikke trukket for, så ser jeg en fersk CC kaster meg mot døra og låser den rett foran nesa mi. Det er 20 min til landing, så det er forbudt å gå på do. Gratulerer med god kunde pleie.
Å nei, det er flere av dem.... Kanskje en hel generasjon med nye CC med anti-iPad-mani.... Dette kan jo ikke være tilfeldig, SAS legger ned iPad-appen explore og samtidig viser CC en slik skruppelløs holdning til iPad-er. Her har altså ledelsen bestemt at man ikke gidder å bruke penger på explore lengre. "Og sørg nå for, kjære CC, at disse amøbene med iPad blir plaget tilstrekkelig, så de ikke kan finne på å ta med iPad ombord i et av våre fly igjen, og dermed vil det ikke være behov for explore og folk slutter å klage."
Sidemannen fikk spørsmål: "Er den over 22cm?". Litt perpleks, tok det ham noen sekunder å innse at det var pad'en hun siktet til. Alt over 22cm måtte legges vekk før take off.
Hadde i går en finurlig opplevelse, både med vår kjære Polarrull og take-off prosedyrer. Var på SK1647 CPH-HAM i et fint lite propellfly kun med inngang bak, og dermed SAS-plus på radene 18-26 (eller noe i den duren). Jeg var på billigbillett og hadde sett meg ut det som var nærmeste man kom nødutgang, nemlig rad 1. På denne flytypen sitter da CC nesten og stirrer deg i ansiktet, ettersom crew-setet er på motstående vegg mot kjøreretning. Standard ingen løse gjenstander på nødutgang, sikkerhetsbrief, tjohei og taxe ut. Halvveis ut på rullebanen får vi beskjed om at hendene skal være HELT ledige. Vi blir relativt strengt bedt om å legge telefonene våre og høretelefoner/ørepropper vekk. Helt vekk. Først da vi var oppe i luften fikk vi: "Da kan dere få leke med duppedittene deres." Også announcer de mat og drikke til Plus, men med en vri. "Reisende i SAS Plus får gratis drikke og polarrull, eller noe annet fra menyen i setelommen." Her spesifiserte de at det var polarrull å få i plus. Dette er ruten for polarrullelskerene altså! Var forøvrig "Operated by Jettime", så kan jo være noe med det, men alt av menyer og slikt var helt likt som standard SAS.
Kjenner meg igjen her ja, har flydd en del med JetTime i deres ATR72 som jeg antar dette også var. De er ganske strenge på hodetelefoner og har blitt bedt om å legge de bort flere ganger. har mange ganger hørt folk diskutere med CC og den typiske "har aldri måttet ta av meg hodetelefonene før". Men det er nok bare fordi de har andre company rules enn SAS. På servering derimot er de helt suverene! Får så mye man gidder å trykke i trynet i PLUS. Og i ECO har de stålkontroll på EBD status og kommer gjerne til oss først og serverer.