California-Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 21. aug 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Også finnes det masse kuponger også....

    Edit: Men back to reality, me er 7 personer, og det ser ut til å bli ca $2000 for alle til Grand Canyon. Tipper det blir bil om me reiser
     
    Last edited: 28. des 2019
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for all god hjelp!

    Om me skal reise frå Grand Canyon til Anaheim, finnes det ei rute verdt og kjøre og ein flott plass og stoppe/overnatte på vegen?
     
  3. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt råeste reiseminne fra California er USS Midway I San Diego. Disneyland, Joshua Tree og Palm Springs er også kos, men ingenting overgår å gå på dekket og oppi tårnet til et hangarskip. Og det kommer fra en som er en stor krigsmotstander.
     
    ValdresBjarne and Eddie47 like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Det var helt klart verdt inngangspengene ja!
     
    Ursa liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. bare over gjennomsnittet glad i Madonna inn. :p
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er over middels interessert i krigshistorie, sjølv om eldre amerikanske kriger er meir meg, så er battle of Midway ein klassiker. Vore spanande å sjå eit skip som er kalt opp etter dette
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vår rute ser slik ut:
    Lander LAX
    Natt 1-2, pacific Highway, Madonna inn og ein plass til
    Natt 3, Sfo sentrum
    Natt 4: Virginia City, og wild west
    Natt 5: ein plass på veg til Vegas, death Valley
    Natt 6 og 7, Vegas
    Natt 8, 9 og 10, Anaheim, feriehus med hottub
    Natt 11 og 12, i Los Angeles ein plass TBA, kanskje fortsette å bu i Anaheim?

    Er det OK
     
    Eddie47 liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Natt 5, vi likte godt Motel 6 i Bishop. Pizza restaurant med god pizza rett over gata.
     
    CKe and ValdresBjarne like this.
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ang plass å bu rundt LA, bør ein bu nærmare Hollywood/sentrum når ein skal dit, eller kan ein like godt fortsette å bu i Anaheim?
     
  10. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ender opp med å bo i Hollywood og ikke trenger å bo på store luksuriøse hoteller, så har jeg hatt noen fine overnattinger på Lexen Hotel i Hollywood. Lite hotell med 22 rom, ingen restaurant/bar der. Men her bor man i helt alrighte rom (sett bort ifra litt psykedeliske vegg til vegg tepper:p ). Veldig sentral og til en billig penge. Kurant gå avstand til f.eks Griffith Observatory, Hollywood skiltet etc :)
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er OK, men det blir nok litt hektisk og mye kjøring. Alt etter hva du selv liker kan det være fordel å kutt et stop og heller ta en dag ekstra et sted.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg ikke helt hva dere skal se i LA, men om dere skal se det typisk "turistifiserte" kan det være en ide å bo i Hollywood. Anbefaler gjerne Magic Castle hotell. Ligger veldig sentralt til, gøy for barna med brus- og ismaskin og var rent og pent. Anbefaler en tur opp til Griffith observatory ved solnedgang.

    Vil også anbefale dere å booke bord på Blue Bayou i Disneyland. Ungene kommer til å elske det (kanskje dere voksne også? ;)). Maten er ikke allverden prisen tatt i betraktning, men stemningen er magisk. Dere får ikke booket bord ved vannkanten med bestilling, men kom litt før deres reserverte tid og si at dere er villig til å vente på et "waterfront table" - plasseringen her utgjør hele forskjellen.
     
    Ursa and Maggie like this.
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me er vande med å kjøre bil, så eg trur me skal overleve. Har nokre seige etapper mellom San Fran og Las Vegas.
    Det var oppe til vurdering og skvise inn Grand Canyon også, men då vart det litt for mykje.
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering:

    Booka Madonna inn fyrste natt,
    Mangler no ein plass og stoppe mellom Madonna Inn og San Francisco, gjerne ein times kjøring til SFO
    Tips takast imot. Kan også vurdere å kjøre inn i SFO seint på kvelden og overnatte to netter i SFO, men jetlagen er kanskje ikkje så einig.
    Har bestemt at me tek ei overnatting i SFO

    Så blir det Virginia City og Wild, Wild West
    Ein plass i Death Valley, har nokre i sikte, men tek imot tips!

    Så er det booka 3 soveroms "presidential" suite på Wyndham Des(s)ert Blue, for 2600 kr for to(2) netter for alle 7. Tullepris

    To netter candlewood suites i gangavstand til Disneyland,

    også avslutter me med tre netter i ein Air BnB i Marina del Rey, med tre soverom og utsikt til stranda. (ikkje heilt så tullepris, men synes 13500 kr er innafor for 4 vaksne og 3 born, og inkl parkering)

    Chevrolet Suburban er bestilt, til 5600 kr for 13 dager:) og 6000 poeng, AVIS

    Tek San Diego og Grand Canyon neste gong:)
     
    Last edited: 05. jan 2020
    Points4Fun, jgroneng and Upsaker like this.
  15. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Det tar riktignok fortsatt et par timer opp til San Francisco, men slår et slag for Monterey (evt Carmel, men litt mer å velge blant i Monterey). Mulighet for å kjøre 17 Mile Drive og fylle opp minnekortet på kameraet samt kikke innom Pebble Beach om noen i følget liker golf (eller for en matbit).

    Om det ikke faller i smak har du jo også Santa Cruz som et alternativ. Jeg liker også Palo Alto, men da begynner du jo å nærme deg San Francisco veldig.
     
    ValdresBjarne liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Foreslår Monterey ...
    Parker og vandre i gatene ... drikk god vin og spis god mat
     
    ValdresBjarne liker dette
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,641
    Bonuspoeng:
    183
    Monterey er sjarmerende, Carmel-by-the-Sea likeså og kanskje enda penere. Half Moon Bay er derimot enda nærmere SF, og du har El Granada litt lengre nord med en del muligheter for overnatting. Sjarmerende steder og fint langs kysten også der. Regn kanskje en time inn fra HMB via Pacifica og Skyline Blvd uten trafikk, snaue 45 hvis dere tar motorveien inn gjennom Daly City.
     
    ValdresBjarne liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vår rute ser slik ut:
    Lander LAX
    Natt 1, pacific Highway, Madonna inn, og lang drive til SFO
    Natt 2-3, Sfo sentrum, og besøk til Alcatraz
    Natt 4: Virginia City, og wild west
    Natt 5: Overnatting Lone Pine, og Alabama Hills, death Valley
    Natt 6 og 7, Vegas, Wyndham Desert Blue, 3 soveroms presidentsuite (!!) eller var det timeshare lureri??
    Har leid Chevy Camaro Hertz Hendrick 480 Hp. Kvar kjører ein den?
    Natt 8 og 9, Anaheim, hotell i gangavstand til Disneyland
    Natt 10, 11 og 12, i Los Angeles, Air BnB ved Marina del Rey

    Då er det lagt inn bud på oppgradering for alle 7, det ser ut som det er god plass der framme, og me sitter 3 der lengst framme frå før, og 4 stk i plus.

    Plukka opp to Camaroer med 480 hester, og lurer på kvar ein tek desse med på tur rundt vegas? Leid dei i 1 døgn for 1050 kr, pr bil!!!
     
    Last edited: 11. febr 2020
    Upsaker, Maggie and holmen like this.
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,337
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende rute, god tur :)
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Antar du mener Wyndham og ikke Wynn? Ikke for å ødelegge mora, men er en bitteliten forskjell mellom Wyndham og Wynn. :eek: Dog har ikke Wynn 3 soveroms president suiter - bare 2. :D

    Camaroen fyker du opp og ned the strip med, sammen med alle de andre som er ute og flasher leiebilen. Been there, done that - og akk så gøy!

    Reiseruten ser veldig spennende ut - hektisk, men spennende! Hvilket hotell har dere valgt i Anaheim?
     

Del denne siden