Canada og USA påske 2019

Tråd i 'Reisebrev' startet av TElg78, 23. okt 2018.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tidlig ute, men alt er på plass. Reiseruten lar meg teste noen ulike flyselskap og flyplasser Det vil selvfølgelig dokumenteres både her på forum, på YouTube og på bloggen min.

    Rute
    1. MOL - OSL (SAS Plus)
    2. OSL - CDG (SAS Plus)
    3. CDG - YYZ (Air Canada BIZ)
    4. YYZ - YYC (Air Canada Biz)
    5. 3 fulle dager Calgary
    6. YYC - SEA (Alaska Airlines First)
    7. 3 fulle dager Seattle
    8. SEA - ATL (Delta Air Lines Eco +)
    9. ATL - MSY (Delta Air LinesEco +)
    10. 3 fulle dager New Orleans
    11. MSY - ORD (United eller AA First)
    12. 4 fulle dager Chicago
    13. ORD - ARN (SAS Biz)
    14. ARN - OSL (SAS Plus)
    15. OSL - MOL (SAS Plus)
    Når man er så flygale som jeg er det noe å glede seg til. Ellers mye program på kort tid - men sånn liker jeg det.

    Hvis noen har gode råd til aktiviteter de enkelte plassene, tar jeg de gjerne imot. :)
     
  2. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    I New Orleans må du hvertfall dra på Cafe Du Monde og spise «beignets», magisk!
     
    TElg78 liker dette
  3. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Architecture Cruise i Chicago likte jeg godt. Store prisforskjeller så se litt rundt før du evt. kjøper billett.
    Vi kjøpte et rimelig og var kjempefornøyd.
     
    TElg78 liker dette
  4. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Er det booket med poeng? Hadde vært fint å få se din opplevelse av "nye" Air Canada Signature class på YYZ med BMW transfers som de introduserer senere i år. Det er dog mulig at de kun skal tilby dette når man bytter fra domestic/vestkystruter til transatlantiske ruter. Dessverre er dette kun tilgjengelig for de som betaler med penger.
     
    TElg78 liker dette
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Til YYC og fra ORD er bonus :D Skal se om det blir noe service :)
     
  6. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    WW2 museum i New Orleans.
     
    TElg78 liker dette
  7. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Naar det gjelder Calgary ville jeg ha leid bil ved ankommst og kjoert til Banff eller Lake Louise - det er utrolig flotte steder og ville utvilsomt bodd paa Fairmont hotellene. Men det er natur opplevelser som kanskje ikke er for alle.

    Her i Seattle er det jo en liten flyfabrikk som kan vaere av interesse, litt avhengig av hvor intereseert man er i fly kan det vaere greit med leiebil for aa komme rundt til alle fabrikkene.....ellers er det masse aa se, det avhenger av hva som er hoved interessen....
     
    Shyneno, Kristian and TElg78 like this.
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Et par øl på Bainbridge , med ArrogantBastard burde vel også gjøre besøket suksessrikt ;);)
     
    TElg78 and Stuttfeiten like this.
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke lenge igjen til turen. Takk for tipsene. Calgary har falt på plass - etter en tulling har kansellert AirBnB og jeg måtte bestille noe nytt. Får en egen guide for Alberta - en hyggelig veldig god voksen geocacher som jeg traff i Marrakesh i 2017. Hun bor i Calgary og har organisert 3 dager med tur og fun (bl.a. Banff).

    Skal også avslutte turen på det store outlet sentret i Chicago (kanskje man finner noe fint). Skal prøve å skrive litt om turen her, men som vanlig blir det mer detaljert på bloggen min. Men flight og Hotell review vil skje her.
     
  10. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skal selv til USA i november, noen som kan anbefale en wifi pocket for turen?

    Jeg var i Japan i fjor og leide en wifi pocket for turen og den var genial.. Ønsker det samme i USA :)
     
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å skifte til komplett mobil før du drar
     
    Blaa and Xflipper like this.
  12. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    In
    Intressert i dette jeg og.
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    DA er turen i gang. Første leg bare til Oslo (takk SAS for å fjerne mandags-flyet fra Molde). Men da kan jeg for en gangs skyld ta bussen og spare 200 kroner. Fantastisk vær.

    Check in vil bare at jeg drar til Oslo, men jeg skal jo til Paris, Toronto og Calgary. Damen i skranken kunne hjelpe og jeg fikk bagasje tag helt til YYC (igjen to tag... 4 flyplasser^^) og jeg fikk boarding kort til CDG.

    2019-04-14 16.45.18.jpg

    Ikke mye folk på turen. Fleste venter på DY sitt fly. SAS Pluss er tomt. Hver passasjer har 3 seter til seg selv. Den mest fantastiske take off mot vest der jeg har full utsikt mot sør og Moldeholmene, så svinger flyet og jeg ser byen og holmene igjen før vi snur sørover mot hovedstaden. Filma det hele i 4K, må bare laste det opp på Youtube.

    2019-04-14 17.05.07.jpg

    Svensk registrert B737-700 med gammel interiør... men for en 35 minutt hopp til hovedstaden gjør det ingenting.

    I Oslo Radisson blu. Jeg tror jeg har for 2. gang fått gratis frokost. Expedia hadde et rom 300 kroner billigere uten frokost (man må j samle Trumf for neste turen) og frokost koster 160. Så jeg bestilte det i resepsjonen, men hun ville bare ha 1 krone for å autorisere kortet. Jeg tror jeg liker hotellet. :)

    2019-04-14 17.59.30.jpg

    Bra rom (men denne jævla Nespresso maskinen er unødvendig. Det er ikke kaffe, det er søppel som kommer ut av sånn). Mye plass, stor seng, utsikt på A og B gatene, Widerøe starter akkurat motoren - det høres ut som ferie.

    I morgen igjen en dag "bortkasta", siden jeg må overnatte på CDG.

    NB: Det blir ikke fullstendig rapport her. Bare de dager jeg flyr. Det er for mye arbeid å skrive alt 2 ganger. Gå til bloggen min, hvis du er interessert LINK og etter hvert vil noen av flyturene havne som Tripreport på YouTube LINK.
     
    Upsaker, watchaddicted, drsyk and 4 others like this.
  14. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Du må gjerne legge bildene ut i stort format i stedet for thumbnails. :)

    Ellers ser det ut som en flott (og litt travel) reiserute. :p
     
  15. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!
     
    TElg78 liker dette
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @awt angående bilder. Uansett, god tur og god påske!
     
    TElg78 liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir artig, litt av en fly rute du har valgt. Riktig god tur og påske.
     
    TElg78 liker dette
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var det Paris. Etter noen hadde blandet koriander i salaten på lounge på OSL (jeg har såpe genene) og jeg brukte 4 timer med HBO og mat er det tid for turen sørover.

    2019-04-15 18.55.31.jpg

    Flyet er overbooket. Og dermed er flyet selvfølgelig fullpakka som en boks med makrell. Ikke tenk på at det kan være greit for Eco+/BIZ passasjerer å holde midtsete ledig (Heia Lufthansa). SÅ kommer service. Puh... hva skal man si... Det deles ut disse fine boksene. Dessverre inneholder den laks. Jeg hater fisk. Men vanligvis ikke noe problem, snackbaren har jo pizza og andre ting.

    2019-04-15 16.17.09.jpg

    Men nei, jeg må vente til service har gått gjennom hele eco... Hva behager. Ok, jeg er snill og venter... og venter... og venter... til slutt spør jeg om jeg har blitt glemt. Ja. Men det er ikke Pizza igjen - Pluss passasjerer skal bare spise det som kommer i de boksene, resten skal selges til bakbenkene. Hva slags Pluss service er det. De hadde bare tørre sandwich igjen. SAS har tydelighvis missforstått noe. Når man flyr pluss har man vanligvis betalt mer for å få litt ekstra. Da kan man forvente å få service først. Det er for første gang jeg kommer til å klage til SAS. Selv om dette er del av en bonustur, så kan jeg forvente litt service.

    2019-04-15 19.17.24.jpg

    CDG Terminal 2 er meget spesiell. Opp og ned med rullebånd i denne morsomme betongfestningen. CDGVAL til Terminal 3. Heldigvis fant jeg ut at mitt hotell ikke trenger shuttle. Det er bare 50 meter til inngangen. Perfekt beliggenhet. Raskt check in og inn til byen for å besøke Notre Dame (som geocacher er det er godt mål med to virtuelle der)... men dere har vel sabotert dette. Buhuhuh... FULLSTENDIG KAOS. Menneskemasser alle plasser. Du kommer deg ingen sted. Alt er sperret. Så det er bare å ta noen bilder og så må jeg opp tidlig i morgen. Toget tilbake kl 22. Det er mørkt nå.

    2019-04-15 20.40.15.jpg

    Air Canada i morgen. BIZ denne gangen. Duck Fois gras som forerett hvis man stoler på hemmesiden. Nam!

    Bonne nuit!
     
    lMartin, Avixlo, drsyk and 5 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fy skam seg. Du gråter over en steinrøys som brenner opp og gleder deg til Fois gras uten å tenke på de stakkars fuglene som blir tvangsforet. Tsk, tsk ...
     
    drsyk, Travellingalf and TElg78 like this.
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Life/Leif is a bitch :D

    Det finnes tror jeg ikke noe ord på frans for dyrevelferd/dyrevern....
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden