Cathay First BKK-HKG-FRA-LHR-OSL(C)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Insomnia4u, 31. mars 2016.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha lest flere glimrende rapporter om CX First Class bestilte jeg før AA poengdevaluering i mars. Hadde imidlertid bare nok poeng til enveis, så turen ned led jeg meg gjennom Norwegian i økonomi. Trangt, delay og langtekkelig. Nok om det :)
    Melkeruten er som følger:
    [​IMG]

    BKK-HKG CX C
    HKG-FRA CX F
    FRA-LHR BA C
    LHR-OSL BA C
     
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    ser frem til å lese om dette :)
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha jobbet intra-Asia et par uker med lange køer inn og ut av BKK i imigrasjonen var det en lettelse å få fasttrack igjen. Et par inntrykk fra Cathay-loungen i BKK, som etter min mening er en av de beste nå, med egen Noodle-bar, alko-bar og avslappende stoler for spotting.
    IMG_8383 (1).jpg IMG_8384 (1).jpg IMG_8385 (1).jpg IMG_8388 (1).jpg
    Pad Thai og meny merket for allergier. Plusspoeng :)
    IMG_8386 (1).jpg IMG_8390 (1).jpg
    Og Suvarnabhumi:
    IMG_8391 (1).jpg
     

    Attached Files:

    Last edited: 31. mars 2016
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Flight: CX654
    Rute: BKK-HKG
    Klasse: Business
    Sete: 12K, som er første rad
    Flytype: B772

    Ved check-in tilbydde skranken meg å ta et tidligere fly. Ja takk, bedre tid i loungen i HKG. Hadde egentlig A343 med reverse herringbone, men er ikke så glad i dem som Mr. Schlappig(OMAT) er. Intra-C er helt ok for 3 timer.
    Ikke så mye å si om turen, annet enn full load med ca 50 stk i C, men blir likevel tiltalt med navn. Thai-curryrett som smakte godt.
    IMG_8393 (1).jpg IMG_8396 (1).jpg
     
    Last edited: 31. mars 2016
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    HKG er en kul flyplass, luftig og åpent design. Men litt lange avstander å gå. Hvis man spar opp 100K for en firstbillett synes jeg at man burde bli hentet ved gate. Her er det få som slår Thai F på groundservice!
    IMG_8402 (1).jpg
    Sist jeg flydde BA First fra HKG rakk vi aldri å sjekke ut den nye First-loungen ved gate 63, siden de to firstloungene ligger i hver sin ende av flyplassen. Nå hadde jeg imidlertid lagt inn nok tid og sitter akkurat nå og venter på fotmassasje, som er complimentary. Tok en dusj også, fine rom:

    IMG_8405 (1).jpg IMG_8408 (1).jpg IMG_8409 (1).jpg IMG_8407 (1).jpg

    De har en restaurant, men siden jeg har noen dårlige gener(matallergi)så ble det litt lite jeg kunne spise. Ser jo ganske stusselig ut. Tok litt sjampis og en burger:

    IMG_8419 (1).jpg IMG_8416 (1).jpg IMG_8418 (1).jpg IMG_8420 (1).jpg IMG_8414 (1).jpg

    Flyet går ikke før om 4,5 timer, men var akkurat ikke nok til å stikke innom Hong Kong. Mulig jeg stikker innom Champagnebaren og restauranten i The Wing First Class om jeg blir urolig og trenger en Cabana og et badekar :D
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    15 min fotmassasje av high-end firmaet Gentlemen´s Tonic, kan best beskrives som middelaldrende mann-som-koser-med-beina-til-andre-menn. Og koseprater. Fiffig kombo, men ikke helt min stil:rolleyes:
    IMG_8424.jpg

    Er man på tur, så er man på tur :) En rask spasertur senere, og jeg er i The (Libresse) Wing-Loungen. Spiste litt fra buffeten på restauranten og litt mer champagne.
    IMG_8430.jpg
    Ellers luftig her. Den andre loungen ligger under bakken.
    IMG_8427.jpg

    Er plassert i kø for Cabana. Sitter nå i et sete med tjukkas-avtrykk og venter:cool:
    IMG_8432.jpg
    Måtte legge inn en Coca Cola Light-break så jeg ikke blir for marinert før flyturen. Skal tross alt kose meg i 14 timer i dette setet i 77W (Hun i setet medfølger ikke altså..)
    [​IMG]
     
    Herlov, LineE, mathiasfe and 5 others like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Hola compadres, Cabana-time :D Lå et sort hår i badekaret, men cleaninglady insisterte på at hun hadde vasket. Snakket omtrent ikke engelsk, så ga opp å diskutere. Fikk et halvhjertet solly tilslutt. Jaja. Bakterier skal visst være bra for immunsystemet :confused:
    Testet Dusj og badekar. Rainfall var ikke så bra her, sikkert handlet fra Claes Ohlson. Eller noe.

    IMG_8433.jpg

    IMG_8436.jpg IMG_8434.jpg
     
    Herlov, helged, Fnate and 2 others like this.
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg til fortsettelsen!!!
     
    Insomnia4u liker dette
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som en flott tur så langt. Blir spennende å lese om opplevelsen av 14 timer i 77W selv om sete ikke inkluderer damen ;)
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk et sykt hardiskkrash i FRA, så hele posten og bilder med CX F forsvant. Har endelig fått opp igjen maskinen. Skriver ferdig i løpet av helgen :)
     
    Travellingalf, GinTonic and Fnate like this.
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Toppers! Cathay er storfavoritt i F:D
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Flight: CX289
    Rute: HKG-FRA
    Klasse: First
    Sete: 1A
    Flytype: B77W
    Avreise: 00:30
    Ankomst: 06:40
    Varighet: ca 12t
    Load: 4 av 6 seter i First

    Fikk plutselig fryktelig dårlig tid i det min iPhone skiftet fra 23:06 til 00:15 på et øyeblikk:eek: Løp alt det jeg var god for, og brøytet meg gjennom massene på ekte kinesisk vis. Ankom gate 00:20, og halsen som nå plystret tostemt. Manglet bare maracas fra Cabanaen for å lage et lite orkester. Humøret steg betraktelig da jeg fikk satt meg ned i denne stolen:
    IMG_8473.jpg


    IMG_8440.jpg
    Opprinnelig skulle flyet være 747 og 1A helt i nesen. Tradisjon tro hadde CX equipment change til 77W, så utsikten var rett i galley. Men fremdeles relativt privat da en ikke ser andre passasjerer i det hele tatt. Amenity kit fra Aesop, og en pysjamas med tøfler:
    IMG_8441.jpg IMG_8443.jpg IMG_8439.jpg
    Menyen så slik ut:
    IMG_8444.jpg
    Jeg fikk egen meny pga allergiene:
    IMG_8456.jpg IMG_8457.jpg IMG_8458.jpg IMG_8460.jpg IMG_8461.jpg IMG_8462.jpg

    Krug og Star Wars passer fint sammen:
    IMG_8451.jpg IMG_8454.jpg

    Deilig og bred seng, men 3 timers turbulens var litt distraherende. Sov 5 timer, og fikk denne frokosten:
    IMG_8467.jpg IMG_8468.jpg IMG_8470.jpg

    Gjennomgående god og profesjonell service fra purser og crew. De lurte på hvorfor jeg ikke fløy direkte til LHR. Glemte faktisk å sjekke om det var ledig siden jeg hang meg opp i å følge med på en ev equipment change BKK-HKG. Nuvel. Purser spurte om jeg var i restaurant-business siden jeg hadde samme etternavn som en upscale restaurant i Hong Kong. Svarte " I don´t own it....yet":D #How to be an asshole. Jada.
     
    Last edited: 02. april 2016
    LineE, AndersWE, mathiasfe and 4 others like this.
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Flight: BA
    Rute: FRA-LHR-OSL
    Klasse: Club Europa(C)
    Sete: 3A & 5A
    Flytype: A321 & A320

    Hadde 5 timer layover i FRA. Litt for lenge. Særlig siden maskinen crashet og ikke ville starte igjen. Netflix på iPhone er litt for liten skjerm gitt. Anbefaler Cathay Lounge i T2, lite folk og avslappende:
    IMG_8474.jpg
    Sjekket også JAL-Loungen. Masse folk og lite trivelig. Bussgate til flyet, BA har blokkert midtsete i C, ellers samme seter som i økonomi. litt bedre pitch i 321 enn i 320:
    IMG_8477.jpg IMG_8479.jpg
    Glutenfri velsmakende mat hos BA:
    IMG_8478.jpg
    Ja SAS, det går faktisk an å lage god mat, og ikke det grapset dere serverer som spesialmat i Plus. Her er maten fra flight nr.2:
    IMG_8483.jpg

    BA leverer ok på produkt. Maten endel bedre enn LH intra-europa, i allefall på spesialmat. Var også innom BA-Lounge i LHR. Ok utvalg av mat, men crowded.
    Hadde tre lange timer på OSL før siste innenriks med SK. Herlig med baby som skrek i overfylt lounge i 2 av timene.
     

    Attached Files:

    Last edited: 02. april 2016
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Oppsummering

    CX leverer meget godt på Lounge i BKK, og First Class Loungene i HKG. Men det holder med 2-3t for å sjekke ut begge disse.
    Nesten 40 timers reise forsvarte egentlig ikke helt den lange detouren, men det var verdt å prøve CX F produktet i luften. Meget bra og privat sete. Ørlite skuffet siden det ikke ble 747, som er favorittflyet mitt. Savner imidlertid endel perks på bakken, som TG-ground service med bil og massasje. Var utrolig vanskelig å få tak i bonusseter til CX F, og med AA-devalueringen tviler jeg på at jeg får fløyet CX F igjen. Om ting går som det skal får jeg også prøvd ut LH First i mai. Takk for følget :)


     
    ArthurDent, GinTonic, Jørgen and 4 others like this.

Del denne siden