Pga for sent booking av ferie, ser jeg på alternative reiseruter fra CDG til OSL. Alternativene er: CDG - CPH - OSL med ren SK (A321 x2) CDG - FRA - OSL med LH, så SK (A320, 737-800) CDG - ZRH - OSL med ren LX (Bombardier CS300 x 2) Alle er med "business" aka pluss og LX har mindre connection tid. Det viktigste er: hva er å foretrekke? Aldri flydd LX eller en CS300...
Om du har *G og nok tid til å sjekke ut baren i Senator-loungen ved E-gates ville jeg vurdert LX, selv med et leg i economy. E-gates er non-Schengen og en liten omvei på ruten din, men fint gjennomførbart med et par timer på flyplassen.
Det er fare for forgå bud billetter igjen når Tallinn åpner imorgen. Så da er spørsmålet: LX vs LH vs SK i eco!
Jeg følger like godt opp på denne tråden. Hvis man skal overnatte på flyplass (men rom med senger for hele familien), er CDG eller ZRH å foretrekke?
Aldri i verden at CDG inngående som et realt alternativ, ihvertfall med SAS, alt er å foretrekke fremfor SAS+CDG=Intra europeisk flight. Disse ordene hører sammen: Kaos+SAS+elendig Lounge=CDG
Eneste kjipe med LX, som jeg nå har funnet ut, er at man må betale for setevalg i eco. Vil det noen gang bli gratis?
Går nok helt fint. Aldri hatt noe problemer med å velge de setene jeg vil ha med LX. Og så får man sjokolade
Jeg skal til CDG i julen med SK direkte fra og til OSL. Jeg har sølv status som kan gi biz check in for baggasje og lounge, er det verdt å besøke? (Planlegger å ha noen glass vin). Hva bør jeg forvente av CDG terminal 1? (Har vært på 2F, K og M, langsomme kø i passkontrollen)