På denne valgkvelden er dette temaet kanskje noget sært, men det er i hvert fall det som tankene mine glir over til ganske raskt i søylebonanzaen her. Hva får man faktisk servert der om dagen? Flyr til EWR onsdag om en uke og hadde sett frem til Charles Heidsieck en masse, men det skrives andre steder at SAS har byttet til Gosset. Regner med at det er noen her som (helst) kan avkrefte dette?
Gosset før avgang og Charles Heidsieck Rose Vintage 2005 i lufta for et par uker siden ihvertfall. Forstod de ikke skulle bytte før vintermenyen kommer.
Takk folkens! Her var det mye interessant mtp hele drikkekartet. For å følge opp @Teletori, var det kun rosé i lufta? Er som oftest ikke noen stor fan og det er jo litt spesielt hvis de bare har det å by på? Burde vel være mulig å gråte seg til litt vanlig i lufta og? Selv om jeg veldig gjerne hadde sett Heidsieck i stedet for Gosset. Men det er en subjektiv mening.
Heller ingen fan av rosévin, men denne rosa champagnen er en fin champagne som smaker mer champagne enn rosé. Passet fint til mat synes jeg. K
Siste long haul med SAS var det noe annet en Charles, som jeg overhode ikke likte. Den rosa Champagnen til Heidsieck er vel den beste jeg har fått ombord. Men jeg er vel forumets skam og eneste medlem som er uttalt "ikke fan" av sånne typer bobler. Derimot var ølmenyen veldig spennende, og det er ny Gin ombord også
Forumets skam! Den er sterk! Vi er alle forskjellige, så bra at du fant noe annet som passet din smak. Noen som fikk erfare om det var mulig å få litt Gosset etter avgang forresten?
Angående ølet, de hadde faktisk fler forskjellige Mikkeller øl i gull loungen på CPH for en uke eller to siden. De hentet mer når man spurte
Mulig de kvitter seg med lageret av utgående øl i loungen nå som det er ny meny med nye øl. Var det flaskeølet eller boksølet?
Wingpin 1 og 3 i SAS sin gullstue i København i dag. Begge var blitt gamle på flasken dessverre. Så de har gått fra 4+ til 1.5 på Untapped. ( nei, rater ikke dårlig øl).
De var på flaske. Fint med nye øl på menyen, men synd de fjerner de gamle"/ Det er jo en masse brus og fjas de kunne fjernet i stedet?
For de av oss som er glade i bobler, hva annet har dere blitt tilbudt på *A som har skilt seg ut? Leste her at ANA tilbød Krug på First fra London til Tokyo. Det er klasse!
ANA F og SQ F har Krug 2004. SQ F og TG F har Dom Perignon 09 tror jeg enn så lenge. Blir muligens 08 når lagrene tømmes.
Ja, hvorfor spurte jeg egentlig Uansett er vel sannsynligheten høy for at det ikke er noe vits i å tipse min ølinteresserte kompis om at han bør kjøpe seg inn på loungen når han passerer forbi om et par uker.