China Airlines, og forhåpentligvis 7 andre Skyteam på vei til millionen

Tråd i 'Reisebrev' startet av ari1000, 09. okt 2024.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,137
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Lykke til!
     
  2. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Kom akkurat til hotellet det gikk greit med transit uten visa men det ble helt mareritt med taxi til hotellet, skal sende mer om det og om flyturen i morgen. jeg skal ha en 7 timers layover i Shanghai i morgen. Er det noen her som har anbefalinger om hva man kan rekke å se? Og om det er verdt det å gå ut av flyplassen med så lite tid?
    IMG_5633.jpeg
     
    Calling, AirMags, NKA_Pls and 18 others like this.
  3. Dassin

    Dassin EBD

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    7t er litt i grenseland, men skal være fullt mulig. Da jeg var i Shanghai (PVG) i våres brukte jeg litt over to timer gjennom immigration på ankomst og 15min på utreisen. Sikkert noen som har mer nylige opplevelser, men fra tidligere har det vært "litt tilfeldig" hvor mange som har vært på jobb, og dermed blir tidsbruken vanskelig å beregne.

    Anbefaler å bruke maglev-toget til Longyang Road, da er du inne i bysentrum på ca 5 minutter. Derfra kan du ta 6-7 stopp med metroen og besøke fjernsynstårnet eller Yuhagen.

    God reise og lykke til!
     
    AirMags, Earl, veeegard and 4 others like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,548
    Likes mottatt:
    4,086
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår det slik at @ari1000 er nå i FOC (Fuzhou, Kina) og skal reise til PVG derifra i morgen. Så det er domestic og immigrasjon faller bort?
    Utifra egen erfaring kan det gå veldig fint å se litt av Shanghai. Jeg ville også tatt Maglev, som er en opplevelse i seg selv. Dem har en t/r som inkluderer en dagspas til metroen til (tror jeg å huske) 85 RMB. Toget tar kun 8 minutter, men går bare tre ganger i timen. Toget slutter tidlig om kvelden, så sjekk tidtabell.
    The Bund kan også være interessant å besøke, spesielt mtp. den fine utsikten man har mot Pudong derifra. Lett å komme seg hit med linje 2 (grønn) fra Longyang road til Nanjing Road.

    upload_2024-10-12_19-40-21.png

    Jeg ville gjort det, men du må selv vurdere hvor mye risiko du ønsker å ta.
     
    AirMags, Earl, milehigh and 5 others like this.
  5. Dassin

    Dassin EBD

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ah, jeg tenkte ikke på at det var innenriks flyvning. Da bør det absolutt være gjennomførbart med en tur til sentrum. Det vil fortsatt være lurt å beregne god tid til immigration ved avreise på PVG.

    Som themichael skriver er det mye å se/gjøre rundt stasjonene Nanjing Rd, Lujiazi og Yuhagen, og det er enkelt å komme seg hit fra flyplassen. Støtter absolutt en tur til the Bund for å se skylinen.
     
    ari1000 and themichael like this.
  6. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for forslagene! Det hjalp mye:) Ja jeg skal fly domestic i dag, så det er ikke immigrasjon på ankomst. Hvis jeg lander i tide og alt går greit skal jeg ta Maglev og så til the Bund og etter det får jeg se hvor mye tid det er igjen får å vandre i området.
     
    themichael, Dassin and obay like this.
  7. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Flyturen med Xiamen var den rareste jeg har flydd. Flyvertinnen kunne nesten ikke noe engelsk så det var nesten umulig å snakke med hun. IMG_5617.jpeg IMG_5620.jpeg Sete var gammelt og komfortabelt, vi fikk også vann fra Norge!
    IMG_5621.jpeg Maten ble servert før avgang noe som jeg har aldri sett før vi hadde rundt 5 min å spisse også ble det tatt igjen(bra at jeg spiste på loungen) vi fikk ikke noe mat i luften bare drikke.
    IMG_5622.jpeg
    Det ble en stor omvei på vei til FOC er det noen har som vet kanskje hvorfor?
    IMG_5628.png
     
    Calling, AirMags, NKA_Pls and 21 others like this.
  8. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    På ankomst tok det rundt 1 time på immigrasjon og så var det problemer med taxi til hotellet. Han sa at han aksepterte Kredittkort men det gikk ikke med nettsiden han hadde, så tilslutt bare ga jeg ham JPY. Han leverte meg også på feil adresse så det tok nesten en time med bagasje for å finne hotellet.
     
  9. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Morgenen startet med et kort flyvning FCO-PVG med China Eastern A321.
    IMG_5637.jpeg IMG_5639.jpeg
     
    Calling, AirMags, Nordlands and 12 others like this.
  10. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    I Shanghai hadde jeg en 7 timers layover, så fra anbefalingene til @Dassin og @themichael tok jeg maglev til byen og gikk først til the Bund, skylinen derfra er halt fantastisk.
    IMG_5650.jpeg IMG_5672.jpeg
    Jeg hadde litt tid igjen, så jeg tok en runde til Yuhagen der var det veldig fint. Kjøpte også noen suvenirer i området.
    IMG_5696.jpeg IMG_5688.jpeg IMG_5700.jpeg
     
    Calling, AirMags, Lnbre and 18 others like this.
  11. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    På PVG var det ingen linje på immigrasjon så der gikk fort. China Eastern loungen der er ganske fin med veldig gode nudler:D
    IMG_5711.jpeg
    PVG-SIN var med China Eastern A330-300 og det var en helt vanlig flyvning på Eco
    IMG_5715.jpeg IMG_5718.jpeg
     
    Calling, magnusant, AirMags and 19 others like this.
  12. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Er nå i Singapore, reisen forsetter i morgen kveld da blir flyvningene(Biz bestilt med EB poeng):
    SIN - CGK | Garuda Indonesia | 737-800
    CGK - ICN | KE | 777-300 ( Lie flat 2-3-2 seter)
    ICN - KIX | KE | 777-300 ( Apex suites)
     
    Calling, JonathanI, AirMags and 17 others like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,548
    Likes mottatt:
    4,086
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig flott at du fikk sett litt av Shanghai også :). Ikke så langt siden at jeg tok (nesten) de samme bildene. Riktig god tur videre!
     
    ari1000 liker dette
  14. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Kina har stor militærøvelse i havet rundt Taiwan. Mulig grunn.
     
  15. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    2,799
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som det er helt vanlig flyrute for MF884, sannsynligvis for å følge krav til innflygning mot FOC som ser ut til å være en ganske travel flyplass. Akkurat nå ser jeg bare propellfly til/fra mindre flyplasser KNH og LZN som flyr tvers over til/fra Taiwan.

    For øvrig veldig interessant reisebrev, både steder, flyplasser, fly og mat :)

    Ser ikke ut som flytrafikken omgår disse områdene foreløpig.
    AFP_2024B.jpg
     
    kongenamundsen liker dette
  16. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Ja jeg tror do har rett, det gir mening
     
    JonathanI liker dette
  17. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Er nå i Marhaba lounge på SIN, boarding med Garuda er om rundt en halvtime.
    IMG_5759.jpeg
    I dag var det mye regn i Singapore så jeg tok en rolig morgen på hotellet før jeg dro til Marina Bay og gikk til National Museum of Singapore som var veldig interessant. Når jeg kom til Changi måtte jeg også ta en kort tur til Jewel.
    IMG_5729.jpeg IMG_5738.jpeg IMG_5747.jpeg IMG_5758.jpeg
     
    Calling, JonathanI, AirMags and 19 others like this.
  18. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    1,577
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk reisebrev!! :D:D
     
  19. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Garuda var over all forventning helt fantastisk!
    Veldig komfortabelt sete, ble hilst med navn gjennom hele flyvningen. Jeg fikk et glass champagne og varmt håndkle før avgang.
    IMG_5761.jpeg IMG_5765.jpeg
    Det var tre alternativer til middag, biff, kylling eller vegetar. Jeg gikk får biff og litt mer bobler :cool:.
    Nå kan jeg ikke vente til at det blir mulig å booke GA F med EB poeng.
     
  20. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter nå i veldig dårlig plaza premium lounge, Jeg kom meg ikke inn på Garudalounge, de sa at Korean hadde avtale med plaza premium så jeg må gå ditt. Samme skjedde med Xiamen air lounge når jeg reiste med MU. Så det er i hvert fall mye dårligere i SkyTeam en der var på Star.
     
    Calling, Sonictravel, AirMags and 5 others like this.

Del denne siden