Fin flytur med Korean. Det var på en B777-300ER med 2-3-2 i Biz ikke helt ideelt men det var fortsatt veldig komfortabel sete. Jeg satt på sete 15A bakerst på Biz. Litt bobler før avgang. God mat og mer veldig god champagne (Rare Millesime) Etter maten klarte jeg å sove godt i noen timer. Det var ingen Amenity kit på et nattfly på over 7 timer.
Spiser nå frokost på KAL Prestige lounge. Den er ganske fin bare lit folksom. Snart fortsetter reisen med KE 777-300 til KIX
B777-300 som jeg tok til Osaka Klarte å velge F sete på appen rundt 15 timer før avgang! Håper virkelig det kommer til å være mulig å bestille Korean F med EB poeng i fremtiden får det sete var ganske bra i hvert fall. God mat for en halvannen times flyving. Og veldig fik utsikt på ankomst til KIX.
Jeg kom til hotellet for noen timer siden og skal bli 4 dager her i Osaka. Før jeg starter reisen hjem. Jeg har nå flydd med 7 SkyTeam selskap på kampanjen og det blir 8 med VN på vei hjem. Jeg må se etter den beste måten å få til de andre 7 på men det skal jeg gjøre! Takk til alle som fulgte med til nå, er veldig gøy at mange gjør det.
Etter noen fine dager i Osaka (4 dager er ikke nok i det hele tatt for Japan) så starter turen hjem i dag, reisen går som så: KIX - ICN | Korean C | A321neo ICN - SGN | Korean C | 777-300ER SGN - HAN | Vietnam C | A350-900 HAN - LHR | Vietnam C | 787 LHR - CPH | SK + | A320neo Jeg skal ha en layover på 23 timer i Hanoi, så der skal jeg gjøre litt sightseeing.
Er nå på KAL prestige Lounge på ICN, flyet til SGN har avreise om rundt to timer. Det var fin reise med en splitter ny A321 neo fra KIX.
Takk for rapport så langt, også har du definitivt tatt en for laget med Kina-routingen din. Var det noe sovestoler eller lignende i KAL loungen? Dusj? Har tøff mellomlanding der neste helg, håper Garuda brur KAL lounger på Icn. Hvilke selskaper har du fått lagt til eb-nummer på?
Ja det var sovestoler og dusjer på KAL loungen! Det var ingen problem å legge EB nummer på alle selskaper. De kinesiske selskap der det ikke går an å legge det online, var ingen problem å legge det på innsjekk med å vise gullkortet. Poengene har allerede kommet inn på EB konto
Veldig god mat, drikke og sete på flyvningen til Saigon. Apex suites setene er veldig gode, tenker de er mye bedre en vanlig reverse herringbone biz seter.
God morgen fra domestic loungen i SGN. Her er det ingen adgang med elite plus status man får bare adgang med biz billett eller VN platinum.
A350-900 som skal ta meg til Hanoi. SGN - HAN er den fjerde travleste passasjerfly ruten med over 10 million passasjerer i 2023! Så VN flyr nesten bare widebodies på den ruta.
Flyturen til Hanoi var veldig hyggelig med god mat og service. Nudlene var spesielt gode! Før landing gjorde ikke kabinpersonalet kabinen klart til landing i det hele tatt, så mange sov fortsatt med flatt sete og uten setebelte. Så sikkerheten hos VN er ikke den beste
I dag blir siste dag på reisen det blir en 13 timers flyvning med VN 787-9 til LHR og derfra videre med SAS til CPH. VN loungen på HAN er ganske fin, boarding om en halv time.
Fantastisk flyving med Vietnam Airlines hvis det ikke var dobbelt poeng pris hadde jeg flydd med dem ganske mye. Service starter etter avgang med varmt håndkle, litt nøtter og sjampanje. Så kom maten og den var ganske god Så fikk ble det noen timers sovn, man får overmadrass som gjør det til en veldig komfortabel seng. Våknet opp over Karakorum fjellkjede med høyeste punkt over 8000m og andre høyeste fjell i verden