Jeg hadde en booking der jeg hadde valgt feil datoer. Oppdaget dette etter at det hadde gått 24 timer .. Fant en annen rute med riktige datoer og ringte SAS for å endre bookingen. Agenten fant ikke de samme flightene og ba meg derfor gjøre en ny bookingen siden jeg kunne se de på SAS.no. Jeg sa at dette betydde at jeg måtte betale 750,- pr pers for å avbestille den opprinnelige bookingen istedenfor 150,- for endringen, og at jeg ønsket å unngå dette. Agenten sa da at det var OK og at jeg bare skulle opprette en ny booking, kansellere den gamle og søke om refusjon av 600,- ved kanselleringen. Problemet er at jeg ikke finner korrekt skjema .. Noen som kan hjelpe?
Det må i så fall være other claims, men tror kanskje du har blitt feilinformert. Om det var en ren SAS bonus bestilling er det samme gebyr 750kr både for endring og avbestilling. På partnerbonus bestillinger er det 150kr for endring og 450kr gebyr som ikke refunderes ved avbestilling.
Men er det egentlig ok at kunder må kvalitetssikre informasjon de får fra kundeservice i et stort profesjonelt selskap? Jeg synes ikke det. 1500 kroner er ikke lommerusk for de fleste. At SAS bare trekker på skuldrene av slike feil fra egen organisasjon synes jeg ikke er innafor.
Hvis du venter med å avbestille, så kan du se om det kommer en "schedule change" som gjør at du får alle pengene igjen.
Oppdatering: SAS har tydeligvis (heller) ikke kontroll på refusjonsprosessen. Jeg har fått tilbake alt jeg har betalt =)