Claim mot SAS ved egen kansellering

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 21. juni 2025.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en booking der jeg hadde valgt feil datoer. Oppdaget dette etter at det hadde gått 24 timer ..
    Fant en annen rute med riktige datoer og ringte SAS for å endre bookingen. Agenten fant ikke de samme flightene og ba meg derfor gjøre en ny bookingen siden jeg kunne se de på SAS.no. Jeg sa at dette betydde at jeg måtte betale 750,- pr pers for å avbestille den opprinnelige bookingen istedenfor 150,- for endringen, og at jeg ønsket å unngå dette. Agenten sa da at det var OK og at jeg bare skulle opprette en ny booking, kansellere den gamle og søke om refusjon av 600,- ved kanselleringen.

    Problemet er at jeg ikke finner korrekt skjema ..

    Noen som kan hjelpe?
     
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Det må i så fall være other claims, men tror kanskje du har blitt feilinformert. Om det var en ren SAS bonus bestilling er det samme gebyr 750kr både for endring og avbestilling. På partnerbonus bestillinger er det 150kr for endring og 450kr gebyr som ikke refunderes ved avbestilling.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Er det 750,- for endring på ren SK bonus (til USA)?
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,547
    Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja ..
    Da fikk jeg en lærepenge som kostet 1500,- …:confused:
     
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,956
    Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Men er det egentlig ok at kunder må kvalitetssikre informasjon de får fra kundeservice i et stort profesjonelt selskap? Jeg synes ikke det. 1500 kroner er ikke lommerusk for de fleste. At SAS bare trekker på skuldrene av slike feil fra egen organisasjon synes jeg ikke er innafor.
     
    JonasHH liker dette
  7. Froland

    Froland Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Hvis du venter med å avbestille, så kan du se om det kommer en "schedule change" som gjør at du får alle pengene igjen.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderte det, men lot det stå til.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatering: SAS har tydeligvis (heller) ikke kontroll på refusjonsprosessen.
    Jeg har fått tilbake alt jeg har betalt =)
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden