Club Carlson avslag

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Origo, 20. april 2015.

  1. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Pengene er vel ikke tapt ?
     
    Robamu liker dette
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det er vel en slags investering men i forhold til realisering av eventuelt salg/avkastning så ser jeg ikke helt poenget.
    Da er det bedre å blåse noen laken på MegaDo spør du meg. :)
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Du betaler jo ikke 6000kr, du innvesterer penger i aksjer som pr nå koster ca 6000kr, om 10 år kan jo disse være verdt 10.000kr eller evt 1000kr det vet man jo ikke, men det er jo ikke som om man betaler for gullkort, og pengene forsvinner
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Tror man heller må se på det som en investering, enn en utgift. De 6000,- kan man få tilbake om aksjekursen er riktig.

    Men om man ser på dette som en utgift kan man spørre seg om verdien av kortet. Når det er såpass lett å statusmatche til CC Gold, så det gjør jo bare verdien enda lavere.
     
    John in The Tower liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Men litt av poenget her er vel også om man beholder Gold-statusen så lenge man har aksjene? Da slipper jo man å re-kvalifisere seg på andre måter og selv om opptil flere av oss har statusmatchet til Gold og/eller nå får Concierge etter MegaDo så er jo det statuser vi vil miste om vi ikke ellers re-kvalifiserer på overnattinger. Så om dette tilbudet fremdeles står ved lag når jeg en gang mister min Gold/Concierge status og ikke kan statusmatche eller re-kvalifisere så kjøper jeg gjerne noen aksjer jeg. Men da må det i tilfelle være sånn at så lenge man har aksjene så beholder man statusen.
     
    Misterix liker dette
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opprettet desverre tråder som går litt i hverandre. Beklager dette.
    Svar fra annen tråd:
    I betingelsene står det:
    "* Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrolment. To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules."

    Men jeg fant nå en tråd på businessclass.se. De siste to kommentarene i tråden vedrørende dette, viser at aksjeholdere har blitt nedgradert, men oppgradert ved henvendelse...
    http://www.businessclass.se/forum/threads/club-carlson-gold-elite-genom-aktieköp.8112/page-36
    So, time will show.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo en investering - ikke en kostnad
     
  8. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Må ikke bevise antall aksjer årlig.. Samme for meg om jeg har neoen penger I selskap a eller selskap b.. Så greit nok for min del..
     
  9. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk jaggu avslag jeg og gitt. Har riktignok bodd èn natt hos Radisson i løpet av siste året og den var betalt med poeng, så de ser vel neppe på meg som noen god kunde :p

    Dear Mr. wreilert,

    Thank you for your recent inquiry to have your elite status match renewed for another year. A status match is a one-time courtesy invitation to allow new members to experience our program benefits and engage with our hotels. Out of respect for our other Club Carlson elite members who have earned their status, we limit this to a one-time invitation only. We hope you will continue to stay at our hotels in the future and earn Points through the Club Carlson rewards program to experience its great benefits.
     
  10. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenkte å rematche med Hilton gold i stedet for EBG, men det siste svaret siste taler fikk virker som at statusmatch kun gis en gang uansett heretter?
     
  11. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ble det noe endelig avklaring på hvor mange aksjer man må eie? Er det 200?
     
  12. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er 200:
    http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-sharebenefits
     
  13. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Okay, 200 altså. Men om man skulle finne på å selge aksjene igjen etter en stund, hva skjer da? Følger de med på dette, og rykker deg ned igjen?
     
    Last edited: 22. jan 2016
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe..
     
    TommyL liker dette
  15. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Nej de gør ej. Du skal bare skrive til en Rezidor-mail med screenshot af dit depot m dato hvor man kan se du har rezidor. og så matcher de dig til et ekstra år guld. Så jeg har det indtil Marts 2017..
     
    TommyL liker dette
  16. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for svar Are og alexanderln:)
     
  17. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Vet du når det legges ut info om MD 2016? Jeg greide med mye og hardt arbeid (eller rettere sagt: med mye og djup søvn) å kvalifisere for Concierge for inneværende år. Jeg ser for meg at 2016 blir et tøffere år, og tviler på at jeg dermed kan sove så mye som i fjor.
     
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    MegaDo har forskjellig program hvert år, så det er neppe Club Carlson i år, om det blir noe, rart vi ikke har hørt noe enda.
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vet dessverre like lite som alle andre her. :/ Og som @yukho er inne på, er det faktisk ikke sikkert at det blir Club Carlson i år igjen. Vi er nok like spente alle sammen. Om, når, hva, osv.. ;)
    Håper uansett at Club Carlson har soft landing til Gold, uten at jeg har sett det bekreftet noe sted, for det er jo en grei status å ha.. Eventuelt får man kjøpe seg litt aksjer.. ;)
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden