Codeshare - forhåndsreservering av seter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ina_s, 22. aug 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får velge på LH sine egne flighter, men ikke på SAS sine.
    Billettene, er av typen der man får med setereservasjon, mat og bagasje i prisen.
     
  2. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Det er jeg klar over, men i dette tilfellet så kan jeg det. Problemet er rutene der det er codeshare og som SAS flyr under LH-flightnr, ikke LH sine egne ruter. Men måtte uansett ta kontakt med LH for å få dette gjort.
     
  3. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, det er kun på noen bookingklasser de har innført dette på....
     
  4. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Som jeg skrev i opprinnelig post, man faller mellom systemet når man har codeshare, iallefall i mitt tilfelle med SAS og LH. Dette gjelder både om man har booket via LH med SAS der det er LH-flightnr på alle strekningene, og om man har booket via SAS med LH der det er SAS-flightnr på alle strekningene. De kan dessverre ikke hjelpe da dette ligger låst i systemet som LH booking...
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    :rolleyes:
    Skal fly ORD-YYZ-LAX med AC, og det ble AC siden alternativet var United.. Leste rapporten din om erfaringer gjort med AC, og jeg må bare ta det som det kommer.. :rolleyes:
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Slet med det samme med SQ og LH. Fikk ikke reservert seter på OSL-FRA og FRA-OSL. I tillegg klarte de ubrukelige folka i innsjekkingsskrankene i på OSL og AKL å hevde at de hadde plassert meg og @Ursa sammen, når vi reiste på henholdsvis 5C/5F og 9A og 9D i Lufthansa A32* biz... :mad:
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk med meg dette, men tenkte kanskje at med en vennlig telefon så var det kanskje mulig å fiske meg opp i systemet når det åpnet for alle 36timer før.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg har havnet i nesten samme ulykke med en LH/UA-booking gjort på united.com med UA flightnummer på LH-flyvningene. LH-flyvningene er låst for setereservasjon på united.com, lufthansa.com, i appen og selvsagt hos SAS. Har jeg som EBG noe som helst sjanse for å reservere seter her før innsjekk?
     
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter med samme problemet... dum som jeg var booket jeg gjennom united.com. Flere legs med lh og lx uten mulighet for setereservasjon. What to do??!
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig at det skal være så vanskelig å få reservert seter gjennom de forskjellige SA partnerne. Jeg har en booking med SAS/LH/SQ i mai (booket gjennom SQ) der jeg fint kunne forandre seter på SQ flyvningene på SQ sine sider, men ikke flyvningene med SAS og LH. Dette ordnet SQ på e-post, men så ble jeg etterhvert ufrivillig flyttet til ett annet sete på SAS flyvningen og fikk ikke ordnet dette uten videre. Men så oppdaget min reisepartner at vi kunne forandre setene hos SAS på LH sine sider! Skal sannelig ikke være enkelt...
     
    Petter B-C liker dette

Del denne siden