Companion Ticket på SAS AmEx med kraftig forbedring

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fnate, 11. mars 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da har det kommet en hot nyhet som jeg tror mange har ønsket seg en stund. Nå kan du bruke Companion Ticket (ta med deg en venn "gratis" på bonusreise når du har omsatt for 100KNOK på AmEx):

    https://www.americanexpress.no/saseurobonus/companion-ticket/

    - Kan nå brukes på hele Star Alliance nettverket og til alle destinasjoner
    - Du kan "gi bort" CT'en. Innehaver behøver altså nå ikke reise selv.

    Dette er i mine øyne en fantastisk oppgradering av DNB American Express Platinum med SAS branding. Faktisk den beste nyheten innen miles & points på leeeeeenge.

    Samtidig ryktes det at det kommer en skikkelig AmEx plat kort til Norge. Ymse steder i kundeprogrammet mitt hinter også om det, og membership rewards.
     
    Roberto, wilhelm, tommy777 and 7 others like this.
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Håper alt dette kommer skikkelig på plass nå, slik at kundeservice blir oppdatert og man kan starte å bestille!
     
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Ja dette var fantastiske nyheter, hærligt.
    Nå kan vi altså velge LH F og SIA C/F/R en av disse tror jeg, må bli min målsetning. (om ikke disse har sperre slik som ifm DM uttak)
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Stas! Fuel surcharge blir jo ikke like festlig, men det får stå seg når man skal slå ut håret en gang i året :D
     
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er visst bare hvis du har "Amerikan Express Cardo".
     
    Jørgen liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Sårry... eg tog an 'sje? Hva er Amerikan Express Cardo?
     
    SASDC8 liker dette
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Men man kan fremdeles ikke fly i høyere klasse enn C, eller er det noe jeg ikke ser?
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Se punkt 2 i linken du postet.
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner fremdeles ikke? Alle er da American Express Cards. Mener du platinum?
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Les bullet point nr. 2 igjen, nøye.
     
    Fnate liker dette
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke? Står det noe sted?
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Du har helt rett. Typsik negativ Nordmann som jeg er, gikk jeg bare ut i fra det :)

    Eller litt lesning virker det som jeg tok helt feil, da dette kan leses ut i fra reglene for CT:
    Companion Ticket kan brukes for reise til enhver destinasjon i enhver klasse sa lenge Kortholder har tilstrekkelig SAS EuroBonus-poeng til selv a kunne fullføre bestillingen for egen reise.

    Dette er rett og slett FANTASTISKE nyheter :D :D
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha... I den jeg linket til ja. He he. Trodde du hadde røyket noe du ikke hadde godt av jeg
     
    Islending, SASDC8, Jørgen and 2 others like this.
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Her er en epost fra ansvarlig for Amex i Norge på bakgrunn av litt "klager" over at ting ikke skjer så fort som vi alle har ønsket. Sendt til meg i dag:

     
    Roberto and Fly med oss like this.
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk brev om innvilget CT nå i begynnelsen av mai, og siden den gang har det kriblet veldig i bookingfingeren, da ferie for meg og madammen alt er innvilget for november i år. Etter flere runder med forhandlinger ble de klart at Thailand blir utgangspunkt for ferien i år også, og at jeg ble innvilget dispensasjon for lengre reiserute slik at vi kunne fly F :)

    I dag var dagen kommet og jeg benket meg (på et stillekontor i lunsjen), for å ringe CT booking i en eller annen Baltisk stat. Mitt første møte med dem ble alt annet enn hyggelig, da fyren jeg traff på hardnakket nektet for at det er mulig å booke F med CT, selv om jeg viste til reglene som SAS og DNB oppgir. Etter 4 minmutter gav jeg opp, og finleste reglene på nytt for å se om jeg hadde missforstått noe. På nytt kom jeg fram til at jeg hadde tolket det rett, og ringte Blatikum på nytt. Da kom jeg til en hyggeligere innstilt dame, som på noe stutrende engelsk hjalp meg videre. Også denne gangen måtte jeg argrumentere for at jeg skulle få booke F, og etter en 2 mintter pause der hun snakket med sin supervisor, gikk hun med på å booke seter i O klasse :D

    25 minutter senere (totalt gikk det med nærmere 40) var alle flyvninger og seter booket, og jeg var en om noe fattigere happy camper :) Om noen lurer, så koster det cirka 9000 Nok og 190000 poeng for to seter til Thailand i C og F, med SK, LH og TG.

    Så om noen skal booke F som CT gjelder det å stå på kravene, og å ikke gi opp etter første negative tilbakemelding SAS CT booking i Baltikum.
     
    Islending, noahhann, Jørgen and 3 others like this.
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig at ikke det jæ*** callsenteret i Baltikum klarer å få reglene fra Amex og få alle medarbeidere til å lære seg de.. Men bra at det ordnet seg :)
     
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over det som møtte meg når det gjelder kunnskap, service eller språk. Men jeg fikk booket det jeg ville, og det er jo alltid et pluss ;)
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter å ser på en reise i januar ca, 2-for-1 kupongen skal til pers. Bruker united sine sider for å søke frem alternativer, planen er Singapore. Men, jeg får omtrent bare opp Thai og CA som alternativer, og alltid med connection via BKK. Får ingen Singapore flighter og temmelig få fra LH. Dette gjelder både C og F. Noen tips her? Vet LH ikke slipper F setene før 2 uker i forveien.
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    SQ gir ikke fra seg award seter i C og f på a380 og 777, og det er vel bare de flyene de bruker til Europa
     

Del denne siden