Jeg har lurket nokså lenge på forumet her og fått med meg enormt mye god informasjon og sett mange gode CT reiseforslag. Det jeg derimot ikke har klart å finne så mye om er om en reise alla dette er "lovlig" Utgangspunktet er at min samboer og jeg ønsker å komme oss til Sri lanka i perioden Nov/Des 2019. De få postene jeg har funnet er via Istanbul på bizz, og at alle slakter air india. jeg fant en post der vedkommende mener jeg fløy Osl-FRA-SIN-CMB. FRA -SIN var i first class.Er dette en lovlig rute i hendhold til CT regler? Vi ønsker så klart å fly F om det er mulig, men vil en tur via SIN øke prisen til 225 000 poeng?
Jeg tar med fruen på Trd-Cph-Sin-Cmb Mle-Sin-Cph-Trd Sommeren 19. Enkelt og greit, liker Krug i Sq F 225 000 ja. Billig!
OK, så sekundet man er innom SIN så går prisen fra 190k til 225k? Vi kommer kun til å holde oss på Sri lanka pga surfen.
hei! tror du fint kan få turen via singapore til sri lanka for prisen til India sonen uten at det blir dyrere. Vi fikk det på vår reise i sommer. Lykke til!
Vi reiser til CMB og MLE i høstferien, med følgende rute: OSL-CPH-SIN-MLE/CMB-SIN-CPH-OSL. SQ F til og fra SIN. Betalte 190k EB + CT.
Vi får nok ikke anledning til å reise før et godt stykke uti November er da er vel F ruta fra CPH lagt ned?
Vi flyr OSL-DUS-SIN-CMB-SIN-FCO-OSL med SQ i C og CT for 140.000 poeng i april. Vurderer å endre på reisen om det skulle dukke opp en mulighet med et leg i nykonfigurert A380 (f.eks via LHR eler ZRH), men er litt redd for å bli belastet "Singapore-pris"...
Jeg har bestilt Thai Osl - bkk - cmb i C hele vegen i sommerferien. Hadde også lyst på F men synes ikke det var så lett å finne. Men i C gikk det helt greit. Fant en F fra paris. Ble alt for trøblete å finne noe som passet ditt, så sa meg fornøyd med å ta turen i C. Enda ikke prøvd F, så er nok ikke blitt så kravstor enda. Får forsøke å finne ny tur i F neste gang Ikke ble det mer en 140.000 EBP + CT heller. Og dama er super fornøyd med kortest mulig flyvning. En hel dag i Bangkok begge veier blir nok bra også
Etter en hyggelig samtale har jeg fått til følgende med SAS og Thai BGO-SVG-LHR og får en overnatting i london Deretter LHR-BKK (O). Her blir det 15 timer med turisme. BKK-CMB (I) Returen er ikke så gunstig men ble CMB-BKK (I) BKK-LHR (I) Overnatting LHR-ARN (I) ARN-BOG (I) Returen har jeg tenkt å jobbe litt med for nok en overnatting er jeg ikke så keen på. Jeg antar at nokså mange på forumet har vært i BKK. Hva bør man få med seg på en dagsbesøk?
Ha ha, en liten feil der. Seff skal det være BGO. Prisen ble 145k + CT og 3500kr i avgifter Edit. Nok et skrivefeil. Prisen ble 165k, ikke 145k
Jeg har måttet endre reisedatoer litt, og flyr tilnærmet samme rute ned bare noen dager senere i midten av November, med retur på slutten. Ruten inntil videre er med 16 timer mellomlanding i Bangkok. BGO-OSL (SK plus) OSL-LHR (SK plus) LHR-BKK(TG O) BKK-CMB(TG C) Retur CMB-BKK (TG C) BKK-OSL (TG C) OSL-BGO (SK plus) Men returforslag tar jeg gjerne i mot da ruten har 18 timer mellomlanding i Bangkok. Det frister ikke all verden. Noen tips/forslag taes imot med takk!