CT 2019 - Australia/ New Zealand evt. andre destinasjoner

Tråd i 'Bonushjelp' startet av zerocool, 25. aug 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ingen ting med LX i juli, så spørs om det er blackout. Men OS er vel bortimot tilsvarande produkt? Har også funnet OZ via ICN på sas.no. gleder meg til å sjå om 05400 lar meg booke det...
     
  2. JohannaMP

    JohannaMP Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Planlegger en 4-5 ukers ferie i Australia i november/desember 2019. Har brukt CT er par ganger til Australia før, men denne gangen planen er å akkumulere nok poeng for F. Ønsker å fly med Thai, men har også gode erfaringer med Asiana. Når legger Thai og Asiana ut F award billettene? Og er det noen andre tips som kan hjelpe å sikre reisen i F?
     
  3. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    I juli bestilte jeg CT-tur i F med Thai til Australia / New Zealand, og da var det god tilgjengelighet i januar. På den tiden var det også god tilgjengelighet i F med Asiana (FRA–ICN/ICN–FRA). Nå er det derimot dårlig tilgjengelighet i januar. Du kan jo se litt på denne utmerkede bloggposten til @bighc: https://medium.com/travelbox/når-sl...sse-et-forsøk-på-å-se-et-mønster-4f25c114acc0 for en "analyse" av F-tilgjengelighet med Thai.
     
    JohannaMP, Kalsnes and Sonictravel like this.
  4. JohannaMP

    JohannaMP Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Takk, interessant lesning. Betyr dette at vi ikke trenger å booke ca. 1 år før ønsket avreisedato men kan godt vente til ca. 6 mnd før? Eller er det bedre strategi å booke C så snart billettene legges ut (dersom F ikke er tilgjengelig) for å følge med når F award billettene blir tilgjengelig og evt. endre billettene? Vil gjerne ha en solid krigsplan slik at drømmen blir oppfylt :)
     
  5. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    De fleste flyselskapene begynner vel å legge ut billetter ca. 11 måneder eller 330 dager eller noe sånt før avreise, så det er ikke så dumt å begynne å se snart.

    Jeg ville nok begynt å sjekke hvor langt fremover i tid det går an å booke nå, og så regnet meg bakover slik at jeg vet omtrent når billettene blir lagt ut. Hvis du er ute i god tid så kan være heldig å få LHR–SIN eller CPH–SIN i SQ F og kanskje til og med SIN–AKL. For å finne ut av tilgjengelighet med SQ må du ringe Tallin, eventuelt SAS, men det meste annet kan du sjekke på for eksempel united.com eller Expert Flyer. Ellers skal det nok gå fint å finne gjennomgående med Thai F til Sydney når du er ute i så god tid, med rutene LHR/FRA/CDG–BKK og BKK–SYD.

    Med CT er det kun mulig å fly F fra Asia til Sydney/Auckland med Thai og SQ, men det er flere måter å fly fra Europa til Asia i F, for eksempel Asiana, LH eller CA, i tillegg til Thai og SQ da :) Lykke til!
     
    Kalsnes and Sonictravel like this.

Del denne siden