Har sittet i timesvis, kost meg og lest om CT, og har nå et par spørsmål hvor jeg håper på litt hjelp. Hadde 100k i omsetning på Amex Platinum nå i desember, har 260k poeng på bok og har veldig lyst til å booke min første CT når brevet kommer i posten. Har aldri fløyet F før (knapt business). Litt gira! Er blitt inspirert av denne posten: https://medium.com/travelbox/hvorda...produkter-på-én-reise-e29032af8587#.p7jcc7oqa - og funnet noen datoer som kan passe for en liknende tur. Kunne jeg fått noen tilbakemeldinger på reiserute og hva jeg bør gjøre videre? Bør jeg booke den i business så snart jeg får brevet i posten, og så endre til F 2 uker før? Er det dumt å starte reisen på en søndag, sånn at jeg ikke får booket evt. førsteklassebilletter før mandag pga. telefonbestilling? Er fleksibel på tidspunkter, og tar gjerne imot innspill. Har lest forumtråder og bloggposter, men er helt fersk i gamet. En tenkt rute 19. februar Oslo - New York Lufthansa, LH865 OSL-FRA: 06:25-08:40 (2t 15min) Lufthansa, LH402 FRA-EWR: 13:30-16:40 (8t 50min) 20. februar New York - Seoul Asiana, OZ221 JFK-ICN: 13-17:30 (14t 30min) 23. februar Seoul - Tokyo ANA, NH868 GMP-HND: 20:30-22:35 (2t) 24. februar Tokyo - Chicago ANA, NH12 NRT-ORD: 17:05-13:45 (11t 40min) 25. februar Chicago - Frankfurt Lufthansa, LH431 ORD-FRA: 16:15-07.25 (8t 10min) 26. februar Frankfurt - Oslo Lufthansa, LH860 FRA-OSL: 10:05-12:10. Hva tenker dere?
Supert, takk @bighc! Er det noen flyselskaper som slipper F-billetter to uker før - og lønner det seg å booke dette først? Eller å booke business, og så endre 2 uker før? Og er det dumt å starte reisen på en søndag, sånn at jeg ikke får booket evt. førsteklassebilletter før mandag pga. telefonbestilling? Kan evt. reise lørdag istedenfor om det er smartere.
Er somregel uproblematisk med søndagsavgang, men dersom du er fleksibel og har mulighet til å dra lørdag, så gjør det dersom F dukker opp. Så får du en hel ekstra dag i Tokyo Retur med LH må du evt justere når F slippes. Book en vilkårlig Biz retur fra ORD. Hvordan ser F ut hos Asiana og ANA dagene du ønsker å dra?
-Tror du får for lang stop på ORD. Du lander 24feb så da får du over 24timer i Chicago. -Dersom det er ledig så booker du F nå. Det er kun Lufthansa som slipper F to uker før. -Du kan også ringe å få CT bekreftet, før du får den i postkassen. Så blir det litt kortere vente tid,
Og telefonen er åpen på søndager.. Men det er ikke 4 selskap i din plan. Jeg ville funnet en flight med UA F for morroskyld. Bare man har Lufthansa på utreisen så er det vel greit
Det er vel lettere sagt en gjort å finne UA F i de dagene han har i planen sin og da er vel to ganger i LH F ikke så galt, om han er så heldig. Om han er fleksibel så skal jeg være enig, prøv å få en rute med UA F, selv om LH F er noen hakk over.
Det er korrekt. Han har konkurranse med meg her, jeg skal også reise uke 8 og har satt opp søk på en rekke UA F til/fra USA.
Aha, skjønner, tusen takk! Kan man ikke stoppe lengre enn 24 timer ett sted? Er det regler for denslags? Har lest at Lufthansa er mye bedre enn United - men fire ulike er kanskje mer spennende? Vet dere hvor mange F-awardbilletter de slipper? Kanskje vi kommer med begge to (evt. alle fire, om du også skal ha med deg noen).