CT i F til Bangkok og Tokyo, Thai og Asiana

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 25. mars 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    I morgen, søndag, drar jeg på min første CT-tur noen sinne, og ruten ble som følger:

    OSL-MUC, SK plus
    MUC-BKK, TG F, 747
    16 timer i Bangkok
    BKK-NRT, TG F, 747
    2 netter i Tokyo
    HND-ICN, OZ C, A320(?)
    ICN-FRA, OZ F, A380
    FRA-CPH, SK plus
    CPH-OSL, SK plus

    Jeg skal prøve å skrive litt underveis, og hvis jeg skjønner hvordan jeg legger inn bilder fra mobilen, blir det bilder også.

    Får prøvd litt lounging underveis, og massasje på BKK skal med.

    Tips til hva jeg kan gjøre i Bangkok og Tokyo mottas med takk. Bangkok er åpent, etter at sykkelturen jeg hadde booket ble avlyst.
    I Tokyo bor jeg på Cerulean Tower (sikkert feilstavet), og skal på konsert med Less than Jake på Liquidroom. Ellers blir det people watching og mat. Mye mat. Og øl.

    Edit: første obstacle blir å stå opp til riktig tid med sommertid...
     
    Last edited: 25. mars 2017
    Eddie47, Flyvende_mare, KRS and 22 others like this.
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    God tur,ser fram til en triprapport..
     
    holmen liker dette
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,559
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    God tur:) ser frem til å følge deg!
     
    holmen liker dette
  4. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    God fornøyelse, mye snacks på denne turen:)
     
    holmen liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Håper du holder oss oppdatert underveis :)
     
    holmen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen har kommet, jeg har sovet sånn passe dårlig, og måtte sjekke 4 klokker før jeg skjønte om alarmen hadde gått av på sommertid eller vintertid. Heldigvis hadde klokken stilt seg automatisk, og jeg hadde godt med tid.

    Frokosten gikk fort, og resten av pakkingen gikk enda fortere. Satser på at alt er med! Kona er mer enn litt misunnelig på turen, men kunne dessverre ikke være med. (Hun ble spurt, og er nesten like gira på poeng som meg.) Hun kjørte meg mer enn gjerne til OSL, selv om hun allerede helst skulle ha sovet litt lenger..

    Få mennesker på OSL så tidlig på en søndag gjorde innsjekk til en lek. Det var flere folk i biz innsjekk enn i bag drop, så da det var min tur endte jeg opp inni der, som om jeg var en helt vanlig passasjer.. Så de ikke på meg alt jeg skulle ut og fly F??

    Damen i skranken var veldig hyggelig, og lyste opp da hun så hvor jeg skulle (og hvordan jeg skulle komme meg dit, ikke minst!). Pga lang layover I BKK fikk hun ikke sjekket inn Rimowa'en helt til NRT, så jeg må huske å hente den i BKK! F innsjekk i BKK er visst ganske så hyggelig, så jeg kan leve med det.

    Ingen i fast track, når man hadde kommet seg forbi alle de som trodde at Det var for helt vanlige passasjerer hadde blitt loset videre til den nye sikkerhetskontrollen borte hos Norwegian. Første gang jeg ser den nye tax free'en, og den var jo helt okei. Jeg håper forøvrig at det ikke blir så trangt mellom butikkene bortover mot gullstua når de er ferdige som det er nå. Ble litt klaustrofobisk mellom de fine bildene på anleggsveggene.

    Veldig lite folk i gullstua, enda færre på utsiden av barrikadene. Kaffe og banan som frokost nr 2, og boarding på SK4759 om ikke så lenge.

    Det blir vel litt henging på en LH Senator lounge k MUC.

    Forresten: Takk til @Henrik som troppet opp hjemme hos meg i går med bag tag! Nå er IF representert på tur.
    14905098959321634724662.jpg
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Første leg:
    SK 4759, OSL-MUC, 737-800, sete 2F.
    14905114384311125198015.jpg
    Knyttnevetesten passerer på 2F.
    I dag er det 8 rader Plus, men setekartet til SAS sier at det er kun en annen passasjer enn meg på Plus. Vi bør få mange polarruller!
     
    Last edited: 29. mars 2017
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er en som misliker sterkt folk snakker i telefonen i offentligheten, og på fly særlig. Jeg skjønner hvis det er viktig, og noen har nyttige samtaler. I dag ble jeg plutselig en av dem.. Og av alle som skulle ringe, så var det mamma.. Kunne ikke la være å ta den, hun ville jo ønske god tur! Og sånn, da var jeg han plagsomme som pratet om løst og fast på flyet, mens folket bak i bussen sto tett i tett med trillekoffertene sine i midtgangen.

    -1 poeng til meg.

    8 rader Plus etter boarding complete:
    1490511934415192225585.jpg
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Priority boarding gikk forøvrig veldig greit, da vi var to passasjerer i Plus, og det var tydeligvis ingen EBG+ blant resten. Jeg kom frem til gaten, de startet boarding, og jeg var førstemann ombord i løpet av 2 minutter.

    Nå har de åpnet døren igjen, for å få med passasjerer som kom med et forsinket tog. Det er buss for tog i dag, og det hadde ikke Flytoget fått med seg!! De var veldig fornøyde, de passasjerene som fikk være med likevel! God service på morgenen fra SAS.

    I Scandinavian Traveller fant jeg dette, det passer jo fint for turen min:
    IMG_20170326_091902.jpg
     
    Eddie47, Petter B-C, RoadKing and 8 others like this.
  10. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    God start. Lover godt. :D
    Og god tur.
     
    holmen liker dette
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir gøy å følge med på. Fin start, godt vekkerklokkene var stilt til riktig tid!
    God tur videre :)
     
    holmen liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Wi-Fi ombord fungerer, og serveringen går raskt med to pax i Plus.
    Maten var så som så, men jeg sparer appetitten til senere, og gjør klar for champagne-maraton.

    En litt kjipt og kald fisk, ikke veldig bra, men har smakt mye verre.
    1490515060901794400965.jpg
    Beklager halvspist mat, men jeg glemte å ta bilde.. Og flymaten på SAS er ikke det som er viktigst på denne turen.
     
  13. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Herlig rapport så langt. Gleder meg til fortsettelsen!
    God tur videre:)
     
    holmen liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Lite mas ved ankomst MUC, da jeg og han andre i Plus hadde mye plass til å romstere og finne bagasjen. Tuslet gjennom terminalen, fant ut hvilken gate TG925 skal få, tittet (glanet) på rare folk, og fant en Senator lounge i nærheten av gate H14. Den er ikke så spennende. Noen av loungene til LH i MUC og FRA er rett og slett litt dølle. Jeg har vært på noen som er ganske fine, med utsikt til flyene og rullebanen, gode stoler og fin dekor. Her er det utsikt til et kontorbygg, gamle stoler, og ikke så mye mat. Men de har god kaffe, og det trekker opp!
    1490523305041760936757.jpg

    Tror jeg må begynne på champagnen snart, ellers kan dette bli kjedelig. Eller litt shopping? Hadde tenkt å vente med det til jeg kom til et litt mer eksotisk land, men hvem vet?
     
    Sunnfjordingen, Eddie47, KRS and 10 others like this.
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Kanonbra start på turen, gleder meg til fortsettelsen!
     
    holmen liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal CT (champagne ticket) få leve opp til navnet sitt. Første glass er skjenket, i Senator lounge serverer de i dag (kanskje alltid?) en Guy Charbaut, non vintage.
    1490526314695765266125.jpg
    (Det er plutselig nesten ingen mennesker i loungen, ser jeg nå på bildet..)
    Champagnen er ganske god, har smakt mye verre, og mye bedre. Men den er helt klart verdt pengene (noe annet hadde vært rart, siden den var gratis).

    Merker at jeg har mer lyst til å boarde en 747 for første gang enn å sitte her, men champagnen hjelper på humøret!

    Amerikaneren som sitter ved siden av og roper i telefonen, hjelper ikke på humøret. Men nå kom det jaggu en ansatt og ba han om å gå i et av telefonrommene de har her. Pluss i boka!
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Straks boarding på
    IMG_20170326_135233.jpg

    Og jeg skal sitte helt foran i snuta, sete 1A.
    IMG_20170326_135129.jpg
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det er visstnok ikke Wi-Fi på denne fuglen, så da blir det lenge til neste update etter at vi har tatt av.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    På plass i sete 1A
    IMG_20170326_140829.jpg
    Flyet har sett bedre dager, det er litt slitt i kantene her..
    Men jeg har fått champagne!
    IMG_20170326_141214.jpg
    Og pysjamas. Håper den passer.
    Rimowa amenity kit har jeg også fått.
    1490530751548637269780.jpg
    Jeg vet om noen hjemme som liker fargen!

    EDIT: Noen hjemme ble veldig lykkelig med Rimowa kit som plaster på såret for at hun ikke kunne være med på tur..
     
    Last edited: 31. mars 2017
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Bangkok. Litt krisestemning på morgenkvisten her, mer om det senere. Jeg kommer tilbake til dere når jeg har fått mer stabilt nett.

    Det høljer ned, og klokken er rett før 8 på morgenen. Jeg kjeder meg. Men har fått kaffe!
     

Del denne siden