CT LH F til Tokyo

Tråd i 'Reisemål' startet av LN-KFK, 12. aug 2015.

  1. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Har booket tur (CT) i LH og TG F for meg og lillebror til Tokyo og Bangkok.


    I den forbindelse dukker det opp 2-3 spm!


    Vi har satt av tid til og oppleve noen annet en fly og lounger og har ett lite døgn i Tokyo. (Og Bangkok) Lander med LH på Haneda en Søndag kl 12:15 og flyr videre til BKK neste morgen med TG. Har booket oss inn med poeng på ANA interkontinental. Min erfaring fra Tokyo begrenser seg til en mellom landing på Narita og en kort tur fra buss stasjon i Tokyo til tog stasjon for tog videre reise til Hachinohe. Shibuya-krysset? (I hvert fall stort nok til at min kollega valgte og bestille taxi til andre siden av gaten grunnet den relativt tunge bagasjen vi hadde.)

    Lurer på hva man gjør på den tiden hvis man skal få med seg de 2-3 viktigste tingene? Ser for oss en tur på «Karl Johan» en god Shushi og evnt ett fiskemarked etc.. Det der hvor man må møte opp før kl 05 tror jeg er uaktuelt.


    Vi lander i FRA 11:20 og flyr videre 18:05 til Haneda. Har tidligere vært i FCT, men så vidt jeg har skjønt har FCL de samme fasiliteter + at den har utsikt til fly som er høyt verdsatt. Men vi vil gjerne få med oss Limousine transfer ut til flyet også. Er det noen som vet hvor grensen går på om man må gå eller om det blir satt opp transport? Vi kan da eventuelt starte med og besøke FCL og så heller gå over til FCT om gaten kommer «for nærme». Er foreløpig kun oss to som er booket i F på denne flighten, men om det blir flere går vi nok uansett over til FCT da jeg ser oddsen for og slippe minibuss til og være bedre der! Hva er forøvrig sjansen for og få limousin transfer på ankomst fra Oslo?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    - Jeg og reisefølge fikk en Mercedes S som hentet oss ved landing fra Oslo. Dette gjelder kun om man flyr med Lufthansa OSL-FRA og kun om man får bussgate..
    - FCL og FCT er veldig like som du nevner. Du får info i "resepsjonen" om flyet kommer til å være plassert på en slik måte at du blir kjørt ut til flyet. Så om det er "for nærme", får dere bare traske bort til FCT.
    - Jeg la inn en "Lufthansa First Porsche Experience", men ser at dere i utgangspunktet ikke har god nok tid til det, ettersom man jo ønsker å nyte FCT/FCL mer enn bare 1 time :)
     
    LN-KFK liker dette
  3. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Vi fly LH fra OSL også. Vi har jo nesten 7 timer så det er mere en nok til til leie av Porsche:) Gjelder dette tilbudet for bonusreise også?
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja ingen spørsmål stilt til oss!

    http://www.lufthansa.com/us/en/Porsche-Excitement

    Anbefaler å ringe og få BEKREFTET biltype. Vi ble først tilbudt en Porsche Macan, men klarte å "krangle" oss til til 911 Carrera S (flett ny)..

    106 € inkl. taxes og gratis bensin! 3 morsomme timer :)
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du drar i F loungen på B piren er det god sjanse for at du blir kjørt til flyet, ettersom de aller fleste LH flights går fra A piren. Noen få fra C piren, men veldig få fra B piren.
    Da jeg var der var det mer fredelig i loungen enn i terminalen. Det bugnet for bedre personlig serivce. Ja, ikke det at den var dårlig i terminalen heller altså.
    Men mitt råd er å teste ut den på B først, er det ikke bra nok, er det jo bare å prøve de andre alternativene.
    Og 7 timer går som en røyk i Fytta!!
     
  6. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Mange vanskelige valg og ta stilling til:) Ser for meg at vi tar noe mat i FCL før vi låner Porche og leverer den direkte på FCT. Tips ang Tokyo mottas med takk!
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som en god plan. Men husk at Fytta har massevis av dyrt brennvin også. Helt gratis, faktisk!!
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig combo, dersom man skal kjøre...
    Men å stå midt i FCT og styrte en JW Blue fra flasken er vel også "innafor"?
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Eller blande den med Cola - bare fordi man kan........ (Og det er 8 forskjellige colatyper å velge i...)
     
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ahh First Class terminal/lounge - DET er konge det.
     
    Jørgen and Ruby like this.
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte du ha internasjonalt førerkort, eller holder den norske varianten?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Norsk holder. De er mer interessert i kredittkortet ditt :)
     
    Insomnia4u liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ser de har ulike ruter ferdigplottet på GPS. Gikk du for noen av dem?
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ut en splitter ny bil som ikke hadde disse lagt inn.. Jeg ville nok absolutt kjørt en av de rutene, for ble litt mye på "måfå" da jeg leide og litt lite "system" på det, så anbefales å sjekke at dette er i orden :) My 2 cents..
     
    Insomnia4u and Edvard like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, frua og jeg fikk en annen anbefaling fra hun i skranken. Så vi kjørte den kursen til var ca 1.5 time ut, så kryssa vi Rhinen og kjørte tilbake.

    Du må nesten vurdere hva du er mest opptatt av, vil du oppleve fart er det nok best å prøve fartsforslaget deres.

    Dog, pass på, det kan plutselig bli full stans på Autobahn, flyet venter ikke om du er aldri så mye i F.
     
    Insomnia4u and Are like this.
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_8599.jpg IMG_8608.jpg

    Utrolig gøy! Elendig service fra Avis der ingen var i kjelleren, så måtte finne ut alt på egenhånd. GPS ikke forhåndsprogrammert, så valgte Bensheim siden den var på en av de anbefalte rutene og gikk igjennom UNESCO-parken. Gav meg på 200 km/t, ble litt stresset av å tenke på hvor mye en reparasjon ville koste, i tillegg til at min far klamret seg til dørholderen...litt som når vi øvelseskjørte:rolleyes: Men vanvitttig drag i motoren, og utrolig kult og svinge inn på FCT og bare levere bilen til en av assistentene. LH F leverer et drøyt bra produkt, fra bakke til luft.
     
    Islending, Jørgen, LN-FHU and 4 others like this.
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hei!

    Har akkurat hatt ei trivelig samtale på fonen med Christina/Kryztina (?) i Tallin og ho organiserte FRA-HND i LH F i morgon. Har 6,5 time i Frankfurt og lurer på om eg skulle hatt med ein tur i Porsche. Men linken http://www.lufthansa.com/us/en/Porsche-Excitement funkar ikkje for meg, er det slutt på dette tilbudet? Viss ikkje; korleis går eg fram, er det for seint å booke denne ved ankomst i FRA?
     
    CrotchRocket liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skummelt...
    Men om dette er borte er i alle fall grunnen til å stå over vinen på første flyet borte :D

    Har dog et håp om at dette er midlertidig, jeg ville nok ringt lufthansa.
     
    Stuttfeiten liker dette
  19. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Den "norske" er også borte: http://www.lufthansa.com/no/en/Porsche-Excitement
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden