CT LH F til Tokyo

Tråd i 'Reisemål' startet av LN-KFK, 12. aug 2015.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Def ikke borte. Se nummeret i vår post "Big in Japan". Snakk med Dennis, han fikser.
     
    Stuttfeiten liker dette
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183

    Kryztina er flink. God engelsk og mekker lett den ruten du er på jakt etter. Hun hadde ikke problemer med hvorfor vi ville ha tidligere fly til FRA
     
    Stuttfeiten liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    +49 6171 68 1377 funka fint, dei hadde ikkje svar på kvifor linken er død, men tilbudet står. Og 911 kabriolet er booka for kl 13 i morgon :) Whoa!

    Og takk for hjelpa så langt folkens!
     
    Last edited: 03. aug 2016
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Linken var i live, men råtten da vi brukte den på vår tur i desember. Vi kontaktet LH F service og fikk et tlf nummer, da ble det sus i serken. Det der var gøy, gled deg @Stuttfeiten !
     
    Stuttfeiten liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    :) Har hatt over 90 i puls konstant siste to timane. 40,5 i reisefeber.

    No må eg tenke på losji, er Conrad Tokyo eit standsmessig vertshus? Har Hilton Gold, så då får eg vel gratis Wi-Fi? Såg at dei to storkarane som nettopp hadde ein tur budde på Peninsula, men 6,5 tusen for natta er akkurat litt over det eg kan tillate meg. Blir fire dagar i Tokyo, 5. - 9.aug. Andre gode tips vert mottekne med takk.
     
    Travellingalf, Robamu and RoadKing like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på Hilton Shinjuku (http://www3.hilton.com/en/hotels/japan/hilton-tokyo-TYOHITW/index.html) og var svært godt fornøyd. Fikk oppgradering til en svær suite (stue, soverom, to bad, gang mm). Excellent club med godt utvalg, en kveld var det faktisk så fullt at vi fikk en "egen" klubb.

    Vi kunne velge mellom tre plasser å spise frokost (club, exec frokostsal og vanlig frokostsal)
    Innsjekk på klubben i toppetasjen. Suiten vår var forøvrig bare 20 meter å gå fra inngangen til club :).

    Suiten var flott, men bar preg av å være noen år. Fenomenal utsikt.

    Shinjuku er forøvrig der det skjer. Kjøpesenter og kvartal med all mulig slags barer, klubber, musikk mm.
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Peninsula for h.... Eller ANA IC. Eller Andaz.

    Pen er for øvrig billigere enn du tror. Si i fra om du trenger booking kontakter.
     
    watchaddicted and Stuttfeiten like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, sjekka Pen tidlegare og då kom prisen på rett under 26k for fire døgn. Om du har gode kontakter tek eg svært gjerne i mot ei PM. Hadde vore knall å dra i land nokre netter til ein litt lavare pris.
     
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Den er drøy ja. Hvilke datoer snakker vi?
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    5. til 9. august. Søkte på nytt og fikk pris på 22100 via Expedia. Litt betre, men fortsatt litt hard å svelge, sjølv med RR og stab med kvite hanskar :)
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Då har eg fått epost frå Dennis med bookingnr. Thank you Sir!
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Då er eg i gang og sjekka inn på OSL med HON-tag på kofferten og sølvmappe til boardingkortet. Det vart litt dårleg tid til planlegging i går (var barnevakt og opptatt med å bygge hytte av sofaputer og pledd), så om nokon har tips til kva ein fyrstereis i Tokyo bør få med seg, så tek eg dei imot med takk :)

    Hotell (Hilton Shinjuku og ANA IC er booka, takk til RoadKing og SASDC8 for tips!) og Porschen ventar i FRA. Ellers er timeplanen ganske tom.

    Har høyrt at toga i Japan køyrer fortare enn NSB sine lokaltog, rekk eg ein dagstur til Hiroshima om eg står tidleg opp ein dag?

    Ellers sit eg i loungen 45 min til om nokon har lyst på ei banan til frokost (gjeste inn).

    Kan også melde at kvilepulsen no er nede under 90 :)
     

    Attached Files:

    airbus3xx, Upsaker, Kjakan and 4 others like this.
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Her har man nettopp våknet på Radisson BLU. Ikke så langt bort til loungen der du sitter, men rekker ikke den før du reiser.

    Det kommer nok masse tips her etter hvert. Det første må være å ikke være redd for å få en japaner i prate. De er faktisk veldig sosiale og hyggelige. Alle vi traff tålte en spøk, til og med noen litt på kanten.

    God tur og hils alle kjente der borte. Sleng ut noe bilder underveis.
     
    Stuttfeiten liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør du, hvis du tar direkte tog, og det anbefales. Men... Jeg tror jeg ville valgt å reist ned på kvelden før, ankommet rundt 21-22 (et utmerket Sheraton ligger rett på jernbanestasjonen i Hiroshima) eller noe slikt, og så tatt et ettermiddagstog tilbake til Tokyo igjen dagen etter.

    For å være sikker på at du får riktig, be om hjelp på hotellet, for det er ikke gitt at den som håndterer deg på stasjonen snakker engelsk.

    Et tips: Når du lander i Tokyo, så blir du møtt og fulgt gjennom customs og hele maskineriet, dette mennesket vet ikke hva godt det skal gjøre for deg, spør denne personen om hjelp til en billett til Hiroshima. Kanskje like greit å reise direkte ned dit og returnere til Tokyo dagen etter.

    Togene har 1 og 2 klasse, det er marginalt med plass på 1 klasse, men ellers ikke noe å rope hurra for. Du får kjøpt mat og drikke ombord (kaffe, vann, etc) til relativt fornuftige priser.

    Bemerk at tog er relativt dyrt der borte. Vi kjøpte et railpass (tilsvarende Interrail), da kunne vi reise av hjertens lyst de neste 14 dagene, dog ikke på noen av direkterutene, som f.eks til Hiroshima.

    Eller enig med @CrotchRocket i at japanere er veldig høflige og vennlig innstilt, men vær oppmerksom på at de aldri vil innrømme at de ikke vet noe. Hvis du spør om noe og det er et litt mumlende og unnvikende svar, si tusen takk og bukk og nei, og gå og spør en annen.
    Det er helt utrolig, men sånn er det.
     
    Stuttfeiten liker dette
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    Stuttfeiten, Edvard and Darkcho like this.
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    Regn 4 timer fra Tokyo til Hiroshima dersom du tar Nozomi Shinkansen som er den raskeste ruten. Det koster deg cirka 1000,- kroner hver vei. Personlig fant jeg Kyoto adskillig mer givende, og vil på det sterkeste anbefale en dagstur dit. Halvparten av tiden og halve prisen.
     
    Stuttfeiten liker dette
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Stuttfeiten liker dette
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Stuttfeiten and bighc like this.
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Meg og min far gjorde unna Hiroshima og Osaka på én dag, men det var turbosightseeing og harde valg. Synes ikke det var mye å se i H utenom minnestedene. Kan beregne 2t. Osaka Castle er jo greit å se, ellers minner byen mye om Tokyo. Beregnet 2t Sightseeing.

    Kyoto derimot er verdt 1-2 dager eller mer. Her er det ca 400 templer og en deilig avslappende stemning. Om man ikke havner i den verste turiststimen rundt Golden Temple. Tips: Hyatt Regency har et Tempel ca 200m lengre opp på veien. Omtrent aldri folk når jeg har vært der de siste tre gangene og fin Zen-stemning. Bedre zent enn aldri:rolleyes: Her et par bilder jeg tok derifra:
    10476510_10154350064435085_5534856108590261387_o.jpg 10521577_10154350064010085_8320435018251829817_o.jpg
     
    Kjakan liker dette
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for svar! Eg skal berre møte ein kompis som er på veg til Okinawa, så det er ikkje så nøye med interessante ting, vi må berre finne ein sake bar slik at svigerinna mi kan bli sur på gubben :)

    Fantastisk kor mykje kunnskap folk sit med rundt i landet. Tusen takk alle sammen!

    Håpar det blir til å besøke og tenke over grund-zero.
     

Del denne siden