CT med baby??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av agrims, 06. april 2015.

  1. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Bestillte tur til NY, men har fått vite at det blir en baby i familien.. Er det mulig å ha med baby på under 2 år når man har bestillt CT?? Noen som vet??

    Takk for svar! :D
     
    Herlov liker dette
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ikke være noe problem,
    Det blir jo som en inf. Mulig at taxes går litt opp - og by the way - Gratulerer !!!
     
    agrims liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer!
     
    agrims liker dette
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer! Et lite tips, om du ikke har reist med en baby før; snakk med selskapet i forkant for å legge til rette best mulig, det er ikke spesielt kult å sitte med knerten på fanget hele veien. Reisende som har med seg de helt små, kan få sete helt foran, og da har selskapet en baby cot - vanligvis en bag, men BA vet jeg også har et sete som passer til litt større barn (de skal ikke være mange månedene før de insiterer på å delta i det sosiale). Hvordan det er med business, det vet jeg ikke. Men enkelte har sikkert råd til å betale selv, skal vi tro denne;

    Skjermbilde 2015-03-05 kl. 15.31.12.png
     
    agrims liker dette
  5. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Bare å ringe og booke ham/henne. Koster 10% av kabinklasse, typisk rundt 2-3000 i business. Og gratulerer!
     
    agrims liker dette
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei, takk takk alle sammen... Får prøve å ringe i morgen, så kan jeg evt skrive her hva som blir fasiten.. Må jo nesten utnytte biz med baby! Kansje ikke de andre blir så fornøyde men :p
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Drit i andre :). Du og barnet har like stor rett som alle andre. Og gratulerer fra en som skal på ferie med tvillinger i sommer ;)
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer, @agrims! Kos dere på tur! :)
     
  9. edvintt

    edvintt Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Gratulerer! Det går veldig greit det. Jeg har gjort det to ganger selv, og løsningen har vært å vente til ungen er født (da fødselsdato må være med i bestillingen), og så legges ungen inn i bestillingen. Etter det kan du søke om å få basinett på flyet, slik at ungen har en egen krybbe å ligge i på turen. De yngste barna får prioritet, så vi som hadde en datter på to måneder med til USA hadde ikke noe problem med å få dette. I år bestilte vi CT i Sas Plus til Gran Canaria med en baby og ei på 2 år. Da var de veldig behjelpelige med bestillingen, og på CT-telefonen fikk jeg lagt inn meg og min kone (kone på CT), mens jenta på 2 ble lagt inn i samme bestilling med 50% barnerabatt som vanlig. Så kontaktet jeg SAS i Norge og la inn baby, og da tok de bare 100 kroner i avgifter...
     
    agrims liker dette
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss. Jeg snakket med noen å SAS tidligere i vår for jeg har bestilt billett med 2 voksne og 2 spedbarn, men ønsket et setet til å plassere barna i. Han luringen på telefonen anbefalte meg å avbestille og booke på nytt istedenfor å kjøpe en barnebillett. Kan de ordne så vi får basinett-seter eller finnes ikke det på 737?
     
  11. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3

    Dette er interessant da vi også har et barn på to år.

    Betaler man 50% av poengene eller 50 % av vanlig pris? Vil vi eksempelvis måtte betale 100 000 poeng ink CT for meg og min mann på C, og i tillegg 50 000 poeng for å få med minien på to år? Ganske kostbart når barna bikker 2 år altså.

    Noen som vet om man kan bruke to CT for å få med avkommet også?
     
  12. edvintt

    edvintt Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Med SAS betaler en 50% av poengene, så 50.000 poeng for mini, ja. Du kan vel kun bruke 1 CT per bestilling, tror jeg. Hvis du har 2 CT og 2 barn, så kan du vel kanskje teknisk sett bruke 1 CT for deg og din mann, og 1 CT for barna (1 gratis). Men blir vel 2 bestillinger.
     
  13. edvintt

    edvintt Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    De har kun bassinet på langdistanseflyene :(
     
    anders82 liker dette
  14. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei, tusen takk for info! Da får jeg vente til baby's er født åsså kontakte CT... Sitter på biz, så sikkert ikke så mange seter helt forran til basinett?
    Fikk ikke tid til å ringe CT i dag..

    Men må jeg ringe nå, for å varsle om at det blir med en baby, eller skal jeg bare la vente til navn osv er spikret?
     
  15. edvintt

    edvintt Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk hvertfall beskjed om å vente til barnet var født, for uten navn og dato så kom de ikke så langt (spesielt ikke til USA)... Men skader jo ikke å ringe og dobbeltsjekke... :)
     
    agrims liker dette

Del denne siden