CT med baby

Tråd i 'Bonushjelp' startet av bighc, 08. juni 2016.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk et spørsmål fra en kollega her i dag som jeg ikke helt klarte å besvare. Kanskje noen her inne har bedre innsikt i dette.

Han ønsker å reise til Australia på business med CT i vinter, og har en liten guttunge på ca 15 måneder ved avreisetidspunkt. Er det noe problematikk tilknyttet dette, eller er det uproblematisk å reise med baby på en CT billett? Basinet er det vel på bulkhead biz akkurat som på economy?

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Går helt greit det for flyselskapet, men har sett det er delte meninger om det er OK med skrikende unger på biz ;)

Fredrik81 liker dette
  3. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy selv HKG-ARN i biz i helgen med 3 stykk under 2 år i kabinen. De hadde egne seter alle tre, og sov som noen steiner hele veien opp :) Men det vil jo være et sjansespill hver gang det der.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Egne seter... Noen har for mye penger :)

Edin liker dette
  5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg hadde blitt rimelig irritert om min hardt opparbeidede CT + poeng hadde blitt spolert av skrikerunger i biz :p

Norfindir and watchaddicted like this.
  6. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    De fleste basinet tar kun 10kg. Vi har hatt 150K problemfrie miles med baby , men man har vel ingen garanti for det;) Vi har og vært heldige med ledige ekstra seter eller feks brede seter som SQ med god plass til voksen+baby.

7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    second that...

8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Bassinet kan du nok bare glemme for en 15 måneders gammel unge, det blir for tungt. Med andre ord må du ha ungen på fanget i over 24 timer til Aussie, tror jeg ville vurdert noe enklere, f.eks Florida.

9. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Eller Mallorca

10. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,424
    Bonuspoeng:
    183
    Reis med barna dit du vil. Så lenge de kan underholdes og sover ombord er det tipp topp. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ha de med.
    Ikke tenkt på alle surpompene rundt om :)
    Hvis han ikke skal ha eget sete til barnet ville jeg kanskje vurdert en kortere tur enn Australia, men alt går

Guden and Scandipendler like this.
  11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri helt klart å forstå hvorfor noen surpomper, som merkelig nok har en viss tendens til å være middelaldrende menn, klarer å hisse seg opp over at en stakkars baby blir overtrøtt eller får dotter i ørene, og bare har én måte å si fra på. Uoppdragne og bortskjemte barn i alderen to år og oppover er derimot en annen ting, som kan rettferdiggjøre en viss surmuling. Men å hisse seg opp over at en baby gråter i et kvarter, det har jeg aldri helt klart.

Guden liker dette
  12. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,424
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Mine barn er på vei inn i den alderen nå, så det skal bli noen interessante år fremover.. iPad pluss IFe bør løse mye. Med litt årvåkne foreldre så er vi der :)

Scandipendler and Guden like this.
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Småfriskt på Mallorca i januar ;)

Har selv vært i Florida med begge ungene som infant, reist business begge ganger. Vi hadde bassinet men de var hhv 7 og 8 måneder så da passet det fortsatt.

Ingen problem å ha med ungene på langtur bare man forbereder seg og har opplegg klart med underholdning etc. Peis på!

anders82, Scandipendler and Guden like this.

Del denne siden