Fikk et spørsmål fra en kollega her i dag som jeg ikke helt klarte å besvare. Kanskje noen her inne har bedre innsikt i dette. Han ønsker å reise til Australia på business med CT i vinter, og har en liten guttunge på ca 15 måneder ved avreisetidspunkt. Er det noe problematikk tilknyttet dette, eller er det uproblematisk å reise med baby på en CT billett? Basinet er det vel på bulkhead biz akkurat som på economy?
Går helt greit det for flyselskapet, men har sett det er delte meninger om det er OK med skrikende unger på biz
Fløy selv HKG-ARN i biz i helgen med 3 stykk under 2 år i kabinen. De hadde egne seter alle tre, og sov som noen steiner hele veien opp Men det vil jo være et sjansespill hver gang det der.
Tror jeg hadde blitt rimelig irritert om min hardt opparbeidede CT + poeng hadde blitt spolert av skrikerunger i biz
De fleste basinet tar kun 10kg. Vi har hatt 150K problemfrie miles med baby , men man har vel ingen garanti for det Vi har og vært heldige med ledige ekstra seter eller feks brede seter som SQ med god plass til voksen+baby.
Bassinet kan du nok bare glemme for en 15 måneders gammel unge, det blir for tungt. Med andre ord må du ha ungen på fanget i over 24 timer til Aussie, tror jeg ville vurdert noe enklere, f.eks Florida.
Reis med barna dit du vil. Så lenge de kan underholdes og sover ombord er det tipp topp. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ha de med. Ikke tenkt på alle surpompene rundt om Hvis han ikke skal ha eget sete til barnet ville jeg kanskje vurdert en kortere tur enn Australia, men alt går
Jeg har aldri helt klart å forstå hvorfor noen surpomper, som merkelig nok har en viss tendens til å være middelaldrende menn, klarer å hisse seg opp over at en stakkars baby blir overtrøtt eller får dotter i ørene, og bare har én måte å si fra på. Uoppdragne og bortskjemte barn i alderen to år og oppover er derimot en annen ting, som kan rettferdiggjøre en viss surmuling. Men å hisse seg opp over at en baby gråter i et kvarter, det har jeg aldri helt klart.
Enig. Mine barn er på vei inn i den alderen nå, så det skal bli noen interessante år fremover.. iPad pluss IFe bør løse mye. Med litt årvåkne foreldre så er vi der
Småfriskt på Mallorca i januar Har selv vært i Florida med begge ungene som infant, reist business begge ganger. Vi hadde bassinet men de var hhv 7 og 8 måneder så da passet det fortsatt. Ingen problem å ha med ungene på langtur bare man forbereder seg og har opplegg klart med underholdning etc. Peis på!