CT og A* award seats med SAS-segment

Tråd i 'Bonushjelp' startet av bXmi, 27. juli 2019.

1. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

SQ med flere åpner award seats 355 dager i forveien, mens SK åpner 330 dager før. Jeg ønsker å kapre award-billetter uten å risikere at setene forsvinner før SK har åpnet sin del av reisen. Forstår jeg det riktig kan man nå bestille utreise og hjemreise utenfor Skandinavia med CT. I så fall er det fornuftig å bestille reisen fra og til en hub i Europa, og deretter endre reisen for å legge til segmentene med SK. Er det noen som kan hjelpe meg med å verifisere denne strategien? Er den eneste ulempen at man må betale endringsgebyret på 150 kr per person?

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,709
    Bonuspoeng:
    113
    jeg gjorde dette nå nylig. Bestilte CT fra frankfurt. Ringte deretter inn og la til connection fra Oslo. Husker ikke helt hvor mye jeg betalte, men ikke hårreisende mye

3. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det er riktig. Husk på at du må enten ha samme avreise flyplass eller ankomst flyplass.

Vi skulle reise fra LHR til SYD, med hjemreise fra MEL, og da måtte ankomstflyplass være LHR også, i påvente av åpning til OSL med SAS. Det endte med at vi måtte endre avreiseflyplass til CPH når vi måtte endre dato.

Del denne siden