jeg skal på min første CT reise i januar og har i den forbindelse et spørsmål ang transittsoner. Hva sier regelverket om sonene? Er reisen OSL-FRA-ICN-SIN/HKG-BKK-HKT-BKK-MUC-OSL gjennomførbar? Målet er som sagt Phuket eller annen destinasjon i Thailand.
Du ønsker å fly via "Central Asia & Far East Asia" med endelig destinasjon i "South East Asia" Er usikker på om du støter på utfordringer her, så ville egentlig ha ring Tallin og hørt med dem. Kan være avhengig av hvilken agent du treffer på. Prismessig har sonene samme poengpris, og det er vel egentlig kun ICN som faller utenfor i ditt forslag. OSL-FRA-HKG-SIN burde strengt tatt gi deg samme produktopplevelse om du søker en tur i LH F. Jeg forsøker meg på en lignende retur på min tur til Tokyo i F. NRT-SIN-BKK-CDG-OSL Her er min opplevelse sålangt: http://bit.ly/1S1Kq4I
Grunnen til at jeg ønsket å booke den var at jeg allerede nå fant F biletter med asiana med avgang ca samtidig som LH har sin avgang til ICN. Men er helt uproblematisk å heller fly HKG om jeg finner biletter der
ICN-HKG-BKK <-- Nei ICN-SIN-BKK <-- Ja, antakeligvis Første er to stopp i transittsone, det tillates ikke. Andre kan gå med mindre det er for mange stopp i samme sone, reglene er ikke klare.
Så jeg kan legge inn ICN-SIN-BKK-HKT siden de 3 siste er i ankomstsonen? Mens HKG er ikke sør Asia sonen og tillates derfor ikke?