CT ombooking til full fare underveis = bonuspoeng :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 10. nov 2017.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    På vår ferd denne uken tilbake til Oslo fra Jakarta ble vår Asiana flight fra Seoul til Frankfurt 1,5t forsinket grunnet "Incheon lockdown" da Air Force 1 landet i morgentimene.

Dette resulterte i at vi mistet vår flight fra Frankfurt til København med SAS. Men Lufthansa ordnet biffen. Vi ble møtt på broen i Frankfurt av en hyggelig Lufthansamann som stod klar med to nye boardingpass til Lufthansas flyvning til København 50 minutter senere.

Dette ser jeg i dag resulterte i en belønning på 2000 EB poeng. Vår CT billett ble altså endret til en full fare businessbillett, som resulterte i en finfin økning av poengbeholdningen. Ikke verst!

Tenk dere et scenario hvor man har retur med LH F fra Singapore til Frankfurt, og hvor en forsinkelse inn resulterer i en ombooking til SQ F på samme strekk i full fare bucket.....

Noen andre som har opplevd noe lignende?

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja har skjedd meg en gang innenriks.
    Ble boket om til Cc og fikk poeng siden mitt bonuskort var registrert.
    Dessverre var ikke det tilfellet for resten av reisefølget og de fikk ikke etterregistrert ettersom det var markert som bonusreise.

Har også en kompis som fikk bonuspoeng for en bonusreise med Turkish.

3. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt vanlig ved IROPS.

Jeg har blitt booket om fra LH F til SQ F på en award billett før, så istedet for MUC-HKG-SIN flydde jeg MUC-SIN i SQ F.

Måtte krangle litt med Lufthansa for å få det til, men ordnet seg... :) Det hjalp å komme med alternativet til de.

TravelManBiz, Baldrick, Are and 2 others like this.

Del denne siden