CT på nye SAS sider

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ingridb, 30. des 2017.

  1. ingridb

    ingridb Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Har angivelig ut fra mine kalkulasjoner brukt over 100.000 på Platinum Amex og leter febrilsk etter hvor CTen skal befinne seg på SAS.no. Noen som vet ? Kampanjer som det refereres til klarer ikke jeg å se..:/
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    CT er klar for bruk måneden etter fakturaforfall.
    Eks du har nådd 100k desember 2017, faktura kommer januar 2018, din CT for 2017 er klar til booking februar 2018.

    I motsetning, en storbruker av Amex som drar kortet for 100k i januar, vil først kunne booke sin CT i mars.
     
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Når CT er lagt inn hos SAS så vil du finne den ved at det dukker opp en linje øverst på siden når man søker etter billetter på poeng. Denne linjen er grå og det står «Hei <navn>, vi har noen spesielle tilbud for deg. Vis tilbud!». Om man trykker på denne får man opp en rute med 50% Amex rabatt, og evt om man har Mastercard med FlyPremium så vil denne også vises her.

    Lykke til med bruk av CT, du vil finne mye bra inspirasjon og reisebrev her inne :)
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man har forfall 25 i hver måned på Amex og klarer 100k omsetning før 10 januar vil man vel få CT tilgjengelig i februar? Regningen produseres vel den 10 når man har forfall 25?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    Jeg har forfall 15.x så er ikke kjent med andre alternativ, men det gir jo god mening.
     
  6. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    klippet ut fra vilkårene for ct:


    Når omsetningskravet er nådd, vil et elektronisk verdikort (Companion Ticket) registreres
    på Kortholders SAS EuroBonus-konto. Registreringen skjer senest ved utgangen av måneden
    etter oppnådd omsetning. Companion Ticket vil være gyldig fra og med den dato det
    kontoføres på Kortholders SAS EuroBonus-konto og være gyldig i inneværende år pluss
    12 måneder.



    Vil det si at jeg som nylig har oppnådd ct, og får dette kontoført i januar/februar kan bruke det i 2018 og 2019?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gyldig opptjeningsåret +1 år.
    Mao om du får din 17 CT i 2018 er den kun gyldig ut 2018. Reglene er dårlig formulert, men er slik det praktiseres meg bekjent.
     
    NoLimit liker dette
  8. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg leser reglene vil et omsetningskrav oppnådd i des. 2017 og faktura betalt i jan. 2018 gi en CT som er gyldig i 2018 og 2019.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje. Den er fortsatt opptjent i 2017 dog.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er diskutert før, ganske sikker på at det er oppjeningsåret +1 som gjelder.
    Amex ser vel ikke for seg at de har kunder som ikke snitter 10k i måneden så problemstillingen har vel ikke vært aktuell tidligere :D
     
    veeegard liker dette
  11. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63

    Jeg skjønner hva du mener, men reglene er skrevet sånn :p

    Fikk kortet for et par mnd siden, og er på ca 200k nå, men 70% har kommet i desember..
     

Del denne siden