CT + Poeng ønskes kjøpt?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bettan, 29. aug 2017.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det tidvis er CT+poeng til salgs på forumet, men har aldri helt skjønt hva de faktisk omsettes for. Grunnen til at jeg tar det opp er at vurderer å kjøpe en med gyldighet i 2018 - gjerne med rundt 140k poeng på kjøpet, med forbehold om at prisen holdes folkelig ;)

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene ville jeg tenkt koster fra 10 øre, altså 14 000kr eller oppover. Man skal være bra i beit for penger for å gå under det.

Prisen for CT er vanskeligere å avgjøre, men jeg ville tenkt mellom 35%-50% av poengsummen man dupliserer.

Så i ditt tilfellet fra rundt 20 000kr, men avhengig av endel faktorer. I tillegg vil man forvente at kjøper betaler skatter og avgifter.

Veldig subjektivt selvfølgelig.

Ursa liker dette
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs også hvordan man skal bruke poengen og CT. Skal man f.eks til HKG/BKK i C så kan det fort lønne seg å heller kjøpe seg billetter når det er salg og valgmulighetene er større.
    Legger man på 10 000poeng(150k) å flyr to stykker til USA med Lufthansa i F så er kanskje 20 000kr plus avgifter ikke helt på tryne.

Bettan and Wiolenze like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker at en stor verdiforskjell er hvorvidt det er en fiks ferdig reise eller om man må finne frem alt selv.

Bettan, Fredrik81 and lMartin like this.
  5. surrrr

surrrr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Om noen er interessert så har jeg hatt 200k AAdvantage poeng og 130k Lifemiles liggende etter jeg ble litt ivrig på tilbud for noen år siden :p

6. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg har jo min formening om hva det er verdt, men var nysgjerrig på hva de faktisk har blitt omsatt for - og om det i det hele tatt er noe jeg skal forfølge videre.

Hvis noen har en CT+poeng som de ikke får brukt og vil kvitte seg med til en folkelig pris, ta gjerne kontakt, så kan vi se om vi blir enige.

Edit: Bare sånn at man ikke starter for langt fra hverandre så tenker jeg 10000kr = 140.000EB (jf trumf-konvertering), pluss noe for CT. Avgiftene kan jeg ta meg av.

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette synes jeg også er en interessant situasjon. Hva er noe sånt verdt? Det er selvfølgelig avhengig av mange faktorer, men 140 000 poeng + CT ville jeg neppe ha solgt for noe særlig mindre enn 20 000,- pluss skatter og avgifter. Men det er klart, i disse tider kan man jo få mange fine reiser når det er salg/kampanjer for den prisen.
    Jeg sliter selv med å få brukt min eldste CT (i alle fall på noe fornuftig), men det sitter langt inne å selge den selv om det kanskje hadde vært den mest fornuftige (!) løsningen.

Ursa and Anita like this.
  8. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg synes også Trumf (1 kr for 13.8 EBP) er en grei minimumssats for EBP. Jeg synes videre at kortavgiften på AmExPlat (1700 kr) kan være en fin minimumssats for en *A CT. Noen vil sikkert evaluere CT til å være det samme som antall EBP som brukes på turen.

Jeg ville derfor vurdert prisingen for *A CT + 140k EBP til å ligge mellom 11845 og 20290.

milehigh liker dette
  9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo et vanskelig marked, både for kjøper og selger.
    Man må liksom både ha en haug med poeng man ikke får brukt OG en begrenset reisemulighet i løpet av en toårs periode hvis man vurderer å kvitte seg med CT+poeng for en "billig" penge.
    Og som kjøper kan et bra salg/kampanje på businessbilletter kanskje være bedre enn å betale "mye" for dette.

samirunway and Chrisljo like this.
  10. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Defintivt ikke enkelt, og det skal være en god match, men hvis noen brenner inne med både CT og poeng, men har fått husarrest av kona et par år fremover, så finnes det altså en potensiell kjøper i alle fall :D

SAJblue, DanH and Edvard like this.
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    folkelig og CT-turer her inne does not compute

SAJblue, trulsern, Baldrick and 9 others like this.
  12. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Etter at kona fikk prøve F, har C blitt det nye Y, så mener da bestemt det er en folkelig tur vi planlegger :D

13. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Høres kjent ut.. her er det ikke aktuelt å planlegge noen tur til USA i noe mindre enn C.. så da blir det en stund til neste gang.

14. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

Er det noen som tenker på å kvitte seg med noen poeng?
    Ønsker et tilbud på følgende reise i Bizz eller First class for 2 voksne og et barn på 5 år.
    Vi snakker vel rundt 210K poeng i bizz + CT og rundt 270K + CT i first?

Stavanger - Seoul Utreise 13 september
    Seoul - Stavanger Hjemreise 23 september.

Send meg pm.

Del denne siden