CT til Chicago (men egentlig kunne jeg reist hvorsomhelst...)

Tråd i 'Reisebrev' startet av FFlyer, 06. okt 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    "Brown bagging" sier alt om USA... :)
     
    Eddie47 liker dette
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    image.jpeg ORD-FRA
    LH431 - avgang 16.00
    First Class
    8 Oktober 2016

    Flott velkomst fra 2 noe yngre og mer ansiktspene Fraulein's i det jeg entra main deck og F kabinen som førstemann. Å være førstemann var et enkelt valg ettersom det er flaut å sende F passasjerer inn i United loungene i Terminal 1 på ORD. Det hjelper ikke å tilby 2 ok champiser (gul enke og LP rosé) når man bare setter opp noen skillevegger i biz loungen og kaller det Global United First. Jeg passet på å klage min nød om loungene til ze purser ombord og hun tok det fint:)

    Det var var Kerrin og Stephanie som skulle passe på oss 3 pax i F kabinen og jeg hadde sete 1A, men tok heller sete 2K når det som så ut som en amerikaner med slitsom stemme og oppmersomhetsbehov ankom 1K. Allerede før vi hadde tatt av kom den hyggelige kvinnelige purser og småsnakket litt, samt at hun proaktivt (men til ingen nytte skulle det vise seg) tok bestilling på mat og drikke fra menyen. Flytiden var visstnok beregnet til 7 t 10 min, og dette var vesentlig kortere enn de oppsatte 8 t 30 min. Skrekk og gru....sånne flytidsberegninger har jo en tendens til å stemme så jeg passet på å skylle innpå 3 glass LPGC før avgang:)

    Etter at nesehjulsstøyen hadde brumma fra seg kunne vi nyte en flott climb-out fra ORD og Lake Michigan i det supre været. Rart å se hvor mange flybevegelser som er rundt en travel flyplass som ORD. I klarværet så jeg 10-12 andre fly, hvor noen av dem virket veldig nærme....sikkert bare den kjente LPGC effekten som slo inn. Ved take-off kjente jeg nok en gang hvor kraftig akselerasjon flyet har på rullebanen, sammenlignet med feks A340-300 som jeg vil si er ganske treg. Nei, B747-8 er en flott og behagelig fugl å fly med. Et hyggelig bekjentskap, (selv om F toalettene på A380 er vanskelig å slå). SAS kapteinen (ref SVG-OSL for nye lesere) kunne også fortelle at denne maskinen har den høyeste marsjfarten av de store fuglene, nemlig 0,82 mach, mens de fleste andre lå godt under 0,8 mach.

    Det var på tide å nyte servicen ombord igjen, og med raskt fly og kort flytid gjelder det å kose seg mens man kan. Kerrin og Stephanie var meget effektive med å komme igang med servering, og bare 25 min etter take-off var Amuse Bouche og mer LPGC inntatt:) Men, så skjedde det (igjen); heftig Canada-turbulens og bare 60 min inn i flighten ble service ombord suspendert! Nein! På dette tidspunkt hadde vi akkurat fått kaviar service.....skulle det bare bli med dette? Jeg var i toppform som det heter på F-flyspråket og lørdag kveld var det også:) Det skulle vise seg at turbulensen varte en stund. Når det var over er uklart, men jeg våkna hvertfall med dyna pakka rundt meg et sted over Brexit-land med en times flytid igjen.

    Jaja, kroppen trengte vel litt søvn etter kaviaren og jeg trengte egentlig ikke mer mat. Hadde jeg gått glipp av noe? Nei, jeg følte ikke det. Jeg takket ja til litt frokost, eggerøre som ikke var helt bra og en kopp deilig kaffe. Kerrin frista med et glass LPGC som frokost-avec og det var merkelig godt:) Nesehjulstøyoverraskelser var nå en saga blott og Kaptein Klaus tok oss ned 40 min før rutetid på utmerket vis.
    image.jpeg
    Med 3,5 t til neste flight bar det mot FCL i Terminal B. Ifølge ryktene skulle de ha spa/sauna first class badeender og det viste seg å stemme. Vurderte en halvtimes massasje i First Class Spa, men tok heller turen videre til FCT. PS! Min neste flight til ARN gikk fra gate A40, og dette lot seg ikke kombinere med limo transport fra FCL i Terminal B. Vel fremme i FCT ble det en dusj og Eggs Benedict til frokost. Jeg følte meg som en ny mann og trengte så klart litt champis. Fidan tok bilde og kjørte meg til gate i en flett ny MB S350 AMG. Fantastisk kjerre og denne gangen tok turen noen minutter. Det var et flott skue når vi kjørte forbi en sjelden line-up av storfugler langs Z terminalen med 4 stk av LH's A380 på rad ispedd noen 747-8, 747-400, A340-300 og A330-300.
    image.jpeg
    Som nevnt innledningsvis fløy jeg til ARN med LH også videre til SVG med SAS (Cityjet). Begge legs gikk knirkefritt, uten forsinkelser (jeg antar det går greit selv om jeg poster dette fra ARN) og med få krumspring i servicen på en søndag morgen/formiddag. Heldig er jeg som har hatt en super tur til Chicago. En by som har mye på og jeg drar gjerne tilbake, på samme vis og i samme klasse så klart. Trangen til å reise er nå midlertidig svekket og jeg har oppnådd det jeg ville med turen.

    Vil med dette få lov til å takke for følget. Takk også for inspirasjon til å skrive fra flere her inne på forumet. Jeg synes det var givende å skrive reisebrev, spesielt siden jeg reiste alene. Håper dere likte det. Fortsatt god søndag så sees vi vel plutselig i ett fly, i en lounge eller i kø på CT telefonen:)
     
    jgroneng, TigerTravel, DanH and 30 others like this.
  3. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for flott reisebrev!
     
  4. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en flott tur. Selv med turbulens og litt dårlig crew så leverer da Lufthansa F litt av en tur :)
     
  5. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Miami har mer stil enn Chicago. Her er det "white bagging" som gjelder
    IMG_9561.JPG

    Visste jeg hadde sett logo på halsen til den flasken tidligere et sted. Så slo det meg: på hatten til han Polizist'en i det vi reiser fra FCT.

    IMG_9567.PNG
     
    mhsalv and RoadKing like this.
  6. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig tripreport!

    I bygget vis-a-vis Radisson Blu Sky Hotel i Tallinn. 4 etg. (hvis noen vil hamre på døra hvis booking ikke går i orden :rolleyes:)
     
    Petter B-C and FFlyer like this.
  7. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde utrolig blandete følelser når jeg så det bilde!! Deilig, men fy faen!! To ting som ikke passer sammen :)
     
    Last edited: 22. febr 2018
  8. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig bra trip rapport!
     
    FFlyer liker dette
  9. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var en veldig god forsmak på forhåpentligvis min første CT om et år/par års tid, da er også planen LH F mot USA :) Takk for rapporten!
     
    FFlyer liker dette

Del denne siden