CT til Mellom-Amerika i sommer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sindre, 23. mars 2018.

  1. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Ønsker å benytte CT for to stk til Mellom-Amerika i sommer. Ca. 2 uker. Ideelt slutten av juni/starten av juli eller starten av august. F.eks. uke 25 og 26, eller uke 32 og 33. I denne perioden er det selvfølgelig vanskelig å finne billetter og jeg er sikker alt for sent ute. Men i og med at jeg er rimelig fleksibel tenker jeg det burde være muligheter. Er også mulig med tidligere i juni eller senere i august om det må til.

    Ideelt ønsker jeg å fly til og fra forskjellige plasser. F.eks. til Panama City og fra Managua. Jeg ønsker helst business på selve turen over dammen, ellers er det ikke så farlig. Også greit å unngå f.eks. Avianca der man mellomlander i Sør-Amerika (slik at det blir dyrere).

    Har sjekket en del på united.com, men ikke blitt veldig klok enda. Jeg finner en god del muligheter via. USA. Ellers er det egentlig kun Lufthansa med Frankfurt - San Jose som jeg har funnet.

    Det jeg lurer på er da: Er det noen som har tips om noen gode ruter? Typiske ruter som pleier å ha god tilgjengelighet? Noen gode muligheter til å legge inn 24t-stopp?
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa flyr Frankfurt-Cancun, kan den brukes?
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    du kan jo fly til Istanbul, vet ikke hvor du bor da men, så fra istanbul til hvor som helst i sør amerika :), ja det er omvei definitivt, men få selskaper slår dem i service :).
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke det Condor? Da kan du hverken bruke poeng eller tjene poeng.
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa fly FRA-CUN lørdager, Condor har vel litt oftere flights. Bortimot umulig å finne C/F på award FRA-CUN-FRA

    Edit: måtte sjekke, LH flyr denne kun i vintersesongen ser det ut til, da hjelper det jo ikke for denne turen.
     
    RoadKing liker dette
  6. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det vel mye mer poeng om han flyr til Sør-Amerika når han skal til mellomamerika?
     
  7. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    du kan fly FRA-BOS-PTY. mye ledig i business hele året
     
    Sindre liker dette
  8. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, det stemmer.

    Ser ut som det beste er å fly via USA. Der var det en del muligheter, og det er jo forsåvidt okei (selv om mellomlandinger i USA er litt stress).

    Takk for alle svar!
     
  9. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Tror mellomlanding skal være greit med mindre du mellomlander i New York eller flyr eco. Lykke til :)
     
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Heller bruke litt mer poeng med Turkish enn hele USA og all galskap om hvor,hvem,hva,om,kanskje,ja,nei,til osv..... Men som sagt, det er smak og behag, han/hun som skal reise bør selv tenke om hva som er riktig.
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Som vi smertelig erfarte da vi fløy FRA-CUN og PTY-FRA, så lenge flyet går i nærheten av amerikanske luftrom så vil du bli utsatt for masse ekstra moro.

    Greit nok, FRA-CUN så fløy vi så nærme Florida at jeg tok bilde av downtown miami med telefoto-objektiv.. http://www.gcmap.com/mapui?P=fra-cun

    Men PTY-FRA? Der fikk vi også ekstra kontroll:
    http://www.gcmap.com/mapui?P=pty-fra

    Er kanskje fordi vi fløy nærme Puerto Rico? Ikke vet jeg, men det er uansett dårlig gjort å ha ekstra sikkerhetskontroll før et avsperret venteområde før gate, hvor man da må igjennom kontroll og gi fra seg alt flytende, selv om det er kjøpt etter den vanlige sikkerhetskontrollen. Ingen toaletter der inne heller. Så det som skulle være en la-oss-henge-i-loungen-en-halvtime-før-flyet ble ingen-lounge-bare-stress
     
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg har funnet en routing:

    OSL-BRU
    BRU-IAD
    IAD-SAL
    SAL-MGA

    PTY-FRA
    FRA-OSL

    Noe i veien med den sånn regelmessig?
     
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.:)
     
    Sindre liker dette
  14. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    IAD er en fin flyplass å mellomlande på. Fløy selv CPH-IAD-PTY i fjor. Eneste negative er som han over her nevner. ekstra sikkerhetskontroll i PTY-FRA og ellers ut fra PTY viss det er over Amerikansk luftrom.
     
    Sindre liker dette
  15. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Da var det bestilt. Blir bra! :)
     
    Gullars and indahla like this.

Del denne siden